Spring naar bijdragen

Voorstellen


Jozette

Aanbevolen berichten

Dag allemaal, na een jarenlange strijd meld ik me hier aan. Ruim 4 jaar lang veel en veel teveel gedronken.

Gaten in mijn geheugen, enorme problemen met emotieregulatie.

Het misbruik ontstond in een zeer destructieve relatie. Hoewel deze min of meer voorbij is is het alleen drinken nu een groot probleem.

Ik heb een kind. Alleenstaande moeder dus, voldoende motivatie. Ik ben eind 30.

Zo wil ik niet verder. Zo kan het niet langer.

Ik drink dus nog. De afgelopen weken ben ik me er pas van bewust dat een probleem heb. Dit leidt er iig al toe dat ik wat ben gaan kinderen, laveloos worden gebeurt me i.t.t. voor kort niet zo vaak meer. Maar dat is niet genoeg,ik wil er grip op krijgen. Dat betekent ook aan de slag met onderliggende problematiek.

Voor nu dus nog geen plan, ik ben er iig mee bezig

Wellicht zijn er mensen die zich in dezelfde (of andere fasen) bevinden het leuk vinden ook te schrijven hier.

Later meer....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Jozette. Welkom hier op dit forum. Je hebt de juiste plaats gevonden om vrijuit over deze dingen te schrijven en kunt realistische reacties verwachten. Maar ik neem aan dat je ook wat advies zou kunnen gebruiken over hoe je het aan zou kunnen pakken om de zaak weer onder controle te krijgen. Daarvoor zou het voor ons dan weer makkelijker zijn als je iets meer kan vertellen over je drinkgewoonte. Drink je elke dag of een paar dagen per week? Zit er een vast patroon in of is het de ene keer veel meer dan de andere? En aan welke hoeveelheden moeten we dan ongeveer denken? Misschien kun je ons iets meer over dat soort dingen laten weten.

 

Heel goed dat je inziet dat je ook aan de slag moet met de onderliggende problematiek. Dat betekent dat je al een stap verder bent dan sommige anderen die een alcoholprobleem bij zich zelf herkennen en willen aanpakken. Je zou het zelfs kunnen omkeren: als je aan de slag wilt met de onderliggende problematiek (en dat lijkt me heel verstandig) dat zal dat zonder alcohol stukken beter gaan dan met.

 

Misschien kun je ook eens met je huisarts overleggen en samen over een plan nadenken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi! Dank voor je reactie. In principe elke dag, soms een fles, soms (iets) minder. Heb nooit meer dan dat in huis dus meer KAN gewoon niet. Met name de afhankelijkheid ( dus wel zo goed als elke dag) is waardeloos. In het verleden dronk ik regelmatig gewoon onbeperkt en gereden idee welke hoeveelheden dat waren, pas sinds een aantal weken er dus bewust mee bezig en gaan tellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even gekopieerd van je andere eerste bericht:

 

Hoi Jozette, welkom hier :rose:

Wat goed dat je ziet dat je een probleem hebt én het erkent voor je én je ook nog hier hebt aangemeld!

 

Je wilt grip krijgen op je alcoholgebruik. Misschien weet je nog niet of je wilt minderen (waar je mee bezig bent) of je wilt stoppen. In beide gevallen wordt vaak aangeraden om gewoon te starten met een tijdlang niets drinken. Je lichaam kan de rommel opruimen en wat herstellen en je kunt wennen aan allerlei situaties doorkomen zonder drank.

 

Je hebt nog geen plan. Dat komt nog wel, denk ik. Er is veel te lezen op het forum, er zit veel ervaringsdeskundigheid. Maak er gebruik van. Je kunt ook veel schrijven als je wilt, vaak helpt dat toch wel.

 

Heb je overwogen om je huisarts in vertrouwen te nemen? Die kan jou misschien helpen met sommige dingen en het is goed voor hem of haar om dit te weten.

 

Veel succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Jozette

Goed dat jezelf inziet dat je een probleem hebt.

Want die is echt nodig als je het probleem wil gaan aanpakken.

Er is best veel hulp op gebied van verslaving dus je hoeft het niet alleen.

Goed dat je hebt aangemeld bij forum.

Hier vind je vaak veel herkenning.

Zelf heb ik hulp gevraagd bij huisarts.

Vandaar uit ging het balletje rollen.

Verslaafd worden doe je niet zomaar..stoppen ook niet.

Welkom en succes...ook jij kan het

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Jozette,

Elke dag die fles: dat was mijn gemiddelde denk ik. Ik ben gestopt. Het kan dus. Geen rare verschijnselen gehad. Hartstikke goed dat je er iets aan gaat veranderen.

Kijk hier voor verhalen, tips en trucs vooral rond. Bij ditjes en datjes is een dagpact waar je je per dag bij kunt aansluiten. Dit heeft mij erg geholpen. Morgen ben ik 8 weken droog.

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...