Spring naar bijdragen

Zaterdag 14 januari


Aanbevolen berichten

Lieve Rapi,

Ik ben inmiddels ook zelfstandige, en ik herken veel in je gedrag. Wij hebben geen ziektewet nee, dat klopt. Toch worden wij ook soms ziek. Als zelfstandigen worden wij geacht om voor onszelf te zorgen. En dit is nu onze verantwoordelijkheid voor onszélf.

En het mooie is dat, juist omdát wij zelfstandig zijn, wij ook de kennis en de vaardigheden in huis hebben om zelf voor ons te zorgen. Wij kunnen dat gewoon. En helemaal mensen zoals jij en ik, die diensten verlenen. Zorgen is ons talent! Rapi, laten we dan ook nu onze verantwoordelijkheid nemen en voor onszelf gaan zorgen. Want als we dat niet doen, verliezen we straks die vrijheid en onafhankelijkheid waar het ons ooit om begonnen was. Zou dat niet vreselijk zonde zijn?

Ik kan je jouw persoonlijke oplossing niet aandragen Rapi, dat zou ook niet werken. Ik zou zelf in jouw geval rust moeten nemen, voor een langere periode aaneen. Een maand, zes weken zeer goed voor mezelf zorgen. Eruit gaan ook. Een kuuroord wellicht. Heel veel energie tanken. Om vervolgens, als ik hersteld ben, vol energie het werk te hervatten. En dan zou ik ook nog langer meekunnen.

Zoiets Rapi, zou ik doen. En me aansluiten bij een broodfonds, voor het geval dat. Ken je dat?

Veel kalmte en wijsheid Rapi, en liefs van Yo xxx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen allemaal :heart:

Het gaat nog steeds goed met mij, 2 januari was 60 dagen en de penningen van CA, NA en AA opgehaald

houd dus in dat ik vandaag 72 dagen clean ben :)

Dagbehandeling is zwaar, heb het idee dat ik stil sta en ik wil zo graag vooruit in zelfontwikkeling

heb al een gesprek aangevraagd.

Woon dus nog steeds in Amsterdam en dat zal zeker tot juni zo zijn, en heb het naar mijn zin met de medebewoners

Zondagmiddag, morgen dus ga ik (heb ik besloten) gewoon es lekker voor mezelf lopen in het Vondelpark :) gewoon lopen hoor niet rennen

want dat hou ik nog niet vol.

Wel jullie hebben een klein updateje

fijne dag en tot laters

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen..

 

Dagpact 

Nadia

Momentum 

Lars

Stekker

Nooitgenoeg

kohtje

Bor

leila

smart

 

Goeiemorgen!

 

Vandaag ook weer gaaf om met jullie in een rijtje te staan ;)

 

Rapi,... o ben toch steeds maar weer bang dat het wel een hernia is.....

Zelf zou ik als een razende een baas gaan zoeken met een verzekering.

Het broodfonds van yogajuf ken ik niet, maar je moet toch echt wel wat!! Sterkte meid!

(er is werk zat, dat weet je, en je hebt maar 1 rug)

 

Net een sneeuwbuitje, maar er blijft niets liggen.

Gauw douchen en dan straks een dagje sauna, heerlijk!

 

fijne dag allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel voor jullie lieve meelevende reacties

Ik weet het ook allemaal wel hoor

Maar ja, het doen is zo vreselijk moeilijk

Of het een hernia is ?

Geen flauw idee

En dan nog, dat gaat meestal ook vanzelf wel weer over

Ook het kuuroord van yogajuf, klonk heel erg aanlokkelijk

Heb wel, zoals eerder verteld eind van de maand een week vrij genomen, maar weet niet of het zoden aan de dijk zet

En echt wel een rustige week gehad van de week

Aantal clienten uitgevallen, dus heel veel losse flodderuurtjes, en fiets me dan ook het gompes

Net 2 uurtjes gewerkt, en ga zo nog een uurtje, want dat is nu eenmaal afgesproken.

Bovendien, heb ik deze mensen al een keer afgezegd, en kan daar niet mee aan de gang blijven

Daarna vanmiddag door fietsen naar ex, die voorlopig een poosje in het buitenland gaat vertoeven

Daarna receptie van werk, en uitsluitend nog een echtpaar naar bed helpen.

Ja, ja, zal wel weer teveel zijn, maar is nu eenmaal afgesproken, en zo snel ga je nu ook weer niet dood  :)

 

Bij thuiskomst meteen een aantal yogaoefeningen gedaan

(5 keer de zittende zonnegroet, Yogajuf, weet vast wel wat dat is )

Nou lieve mensen, tot horens maar weer

 

(Baal wel van dat vreselijke weer buiten, zelfs onweer hier)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rapi, confronteren is niet echt mijn ding. Ik vind het dus erg moeilijk om dit te zeggen, maar toch: lees je bericht van 12.22 nou nog eens terug vanavond, maar dan vervang je "hernia" door "alcoholverslaving", en kijk eens of je gelijkenissen ziet qua achterdeurtjes en weerstand om te veranderen (en daarop te worden aangesproken) enzo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

**********************

 

misschien maandag ook weer naar na-meeting. paar weken gemist, en dan bedoel ik echt gemist..vooral de ménsen.

en de met liefde gezette niet te zuipen koffie

 

Haha!  Op onze bijeenkomsten hebben we gelukkig de beschikking over een koffieautomaat die redelijk koffie tevoorschijn tovert.

Maar ik kom op groepen waar de koffie nog het meest lijkt op in zwavelzuur opgelost ZOAB.....

Maar ja, verslaafden hebben geen rem, ook niet met de aantallen lepeltjes in de koffiefilter, zo lijkt het. Soms blijft je lepeltje er bijna rechtop in staan, of is dat van de overdosis suikerklontjes....;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Rapilos:  misschien confronterend, misschien helpend.

Sommige verslaafden die hun middel laten staan, gaan zich daarna te buiten aan andere manifestaties van de ziekte verslaving: eten, kopen, relaties en zeer onmatig werken, obsessief werken. Het niet minder denken te kunnen. Ook het hebben van een minimale hoeveelheid geld kan als obsessieve verslavingsuiting optreden.

 

Bij mijn weten zijn hier geen chemisch/farmaceutische oplossingen voor. Verslaving is een geestelijke ziekte, die kun je mijns inziens ook het beste met spirituele middelen aanpakken. Een NA of soortgelijke groep bezoeken lijkt me helemaal op maat. Je kunt zo'groep geheel vrijblijvend en niet-verplichtend bezoeken. Lijkt het je niks, dan heb je het in ieder geval geprobeerd. Een bijkomend voordeel is dat je in die tijd niet obsessief gewerkt hebt....

 

Een euvel in je lijf heeft vaak als bron een niet gezonde gedachtegang......

 

Sterkte voor je!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad niet op het dagpact gezet, met het idee dat ik puur vanuit mezelf en alleen voor mezelf de dag door wilde komen. Maar misschien is dat gewoon een smoes (Basta, help even) en was het toch gewoon een achterdeur open zetten. Hoe dan ook, de dag door gekomen, het uitstapje gered en vandaag niet gedronken. 36 dagen nuchter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Omdat ik een nachtmens ben en het winter is met lange nachten, ben ik bang dat ik van de dag een nacht ga maken, zoals mijn  moeder dat noemde.
Dus is het voornemen nu tussen 0.00 en 01.00 naar bed te gaan, dat ik voor mij de beste tijd om in te slapen.
Gisteren was ik best moe, maar gewoon met een reden"weinig geslapen, op school in de bieb "gewerkt" en boodschappen gedaan.
Dus ik sliep vrij snel in en dan krijgen we het bekende patroon van in blokjes van een paar uur slapen, plassen en al dan niet verder slapen.
Van ongeveer 5 tot 7 uur wakker gelegen. Klaar wakker, waarin ik van alles overdenk en het bovendien niet erg vind om wakker te liggen, want ik hoef immers niets van mijzelf, ben eigen baas.
En het leuke is dat ik in die slaapblokjes steeds in een andere film zit. Ik maak dus van alles mee en probeer dan te achterhalen waarom ik daarover gedroomd heb. Vaak vind ik het in hele kleine dingen, bijv. een makreel die ik voor mijn zoon meegenomen had naar Frankrijk, geeft aanleiding tot het dromen over een viskraam met geweldige, hele, verse vissen en een tafel die apart stond met glanzende makrelen. Ik kwijlde, maar kon ze niet kopen, want had al kip ingekocht. Invriezen was ook geen optie, want dan waren ze niet meer vers. En zo voort en zo verder.
Om 11.33 uur werd ik weer wakker en vond dat ik genoeg geslapen had en moest opstaan, maar dat ging echt niet, ik viel weer in een diepe slaap en schrok ervan dat het al 13.33 was toen ik op mijn telefoon keek. Even wakker geworden, oefeningen gedaan, kachel wat hoger gedraaid en opgestaan.
Toen was ik ook niet moe meer. Die loodzware vermoeidheid glijdt langzaam van me af, dat is een hele fijne beloning. Ik ben er nog niet, maar merk nu dat als ik luister naar mijn lichaam, zoals vandaag en gewoon weer verder slaap, de beloning is dat ik me zowaar een beetje energiek voel en meteen ook dingetjes aanpak. Zoals bijv. , na 2 glazen thee, eerst plastic weg te brengen en een blokje om te gaan, want het was prachtig weer en er kwam een donkere lucht aan. Dat geeft voldoening. Alleen staat die afwas er nog wel, ga ik zo doen.
De dagen zijn dan heel kort, maar anders blijf ik gapen en gisteren moest ik echt even plat op de bank liggen en heb een half uurtje geslapen, zeer tegen mijn principe in, maar ik redde het niet.
Ik schrijf dit zo uitgebreid omdat het hier vaak gemeld wordt na stoppen met drinken, niet kunnen slapen en doodvermoeid.
Voor mij was dat vaak een reden om het op te geven.
En er wordt ook vaak beweerd dat met roken en drinken tegelijk stoppen niet werkt. Geloof me, ik heb alles geprobeerd, maar dit werkt voor mij het beste, want het zijn allebei verslavingen en dat houd je dan steeds in je hoofd in stand.
Dan nog iets wat wel heel privé is, maar ik vind het toch belangrijk. Kennelijk zat er best veel gif of andere bende in mijn lichaam, want de okselgeur 's morgens was bijna niet te harden en moeilijk weg te boenen. Dat is sinds een paar dagen over. Heel apart!
Dat bewijst maar weer hoe slecht ik met mijn lichaam om ging en ook dat geeft moed om vol te houden. Resultaten zien, bedoel ik.
Het hoesten wordt ook minder en de slijmvorming ook, gaat goed komen. Vast.

Quote
MultiQuote
Bewerken Ik heb dit van mijn eigen draadje gekopieerd, omdat er misschien iemand is die hier wat aan heeft. Het kan moeizaam gaan en vaak mislukken, maar ineens werkt het dan blijkbaar wel. Zit vooral tussen de oren en omdenken. Niet bij het wakker worden aan een peuk denken, maar aan een glas warme thee en een lekker ontbijt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rapilos,

ik volg je natuurlijk, mijn spit is over, maar jij tobt nog steeds. Je overweegt naar iemand te gaan die de boel weer recht kan zetten.

Ik denk dat dat het allerbeste is was je kunt doen, maar dan ook METEEN, maandag, anders wordt het van kwaad tot erger.

Ik heb hier wel eens geschreven over mijn  behandeling door een manueel-ortho therapeut, die ook arts was. Na 5 behandelingen (van hooguit 10 min,) was ik een ander mens, Het was me al jaren aangeraden door een kameraad met een nekhernia, die ging 2x p/jr voor een onderhouds beurt.

Maar ja, niet gaan hè? Mijn fys.ther. is ook manueel ther., maar dat is niet hetzelfde. Je hebt geen verwijzing nodig. Sowieso, als ik mijn HA belde met rugklachten zei hij: ga maar naar (naam van mijn ther.) die heeft daar meer verstand van dan ik.

Het kost mij € 70, waarvan ik 30 of 40 vergoed krijg, maar dat ligt aan je verzekering en is het echt waard.

Binnenkort ga ik weer voor mijn onderhoudsbeurt, herinner me dat dat eigenlijk eind december al de tijd was.

Sterkte en actie!!!!!!!!!!!11

:clock:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanmiddag naar de sauna geweest. Voor de tweede keer in mijn leven. Eerste keer was met mijn ex vrouw naar een gemende sauna. Dat was niet een succes. Nu naar een mannen sauna. Aparte ervaring. Het was er warmpjes en voor herhaling vatbaar. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...