Spring naar bijdragen

Zo dan!


Vasja

Aanbevolen berichten

Zo... Dag iedereen ^^ Vanaf vandaag ga ik niet meer drinken :D

Ik heb me toch maar aangemeld op dit forum omdat ik dit deze week al vaker had besloten en toen ging er toch weer een halve liter whisky in...... De volgende dag schuldgevoel en afijn, jullie kennen het wel :P

Mijn drinkgedrag is in het verleden veel erger geweest, ik dronk ook overdag en ben ervoor van m'n stage geschopt :(

Even bij verslavingszorg gezeten, maar dat werkte niet voor mij. Er was geen klik met de psych.

Toen daar gestopt met praten en gestopt met drinken :)

Nu gebeurt het weer te vaak dat ik 's avonds een halve liter wegdrink. Ik denk dan als ik weer een fles in huis haal: "Ik drink er een paar, deze keer niet de halve fles leeg." Maar dat werkt dus nooit, dat is jullie vast ook bekend :lol:

En dan drink ik weer een paar dagen niet en ben ik lekker veel aan het sporten en dan kriebelt het weer. Het cirkeltje is rond.

Vandaag weer een nieuw begin!!

 

Groetjes, Vasja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi en welkom!

 

Ik heb een jaar volhardend gedacht dat ik kon minderen en dat ging best vaak goed

maar ook nogal eens mis.

Dus ja! :P  Ik snap het.

 

Heb je het forum al wat op zijn werking ontdekt?

Erg waardevol om veel te lezen en ook te schrijven; erg ondersteunend ook!

 

Succes met dag 1 enne...... je mag er niet om lachen hoor    ( :D ) neem jezelf maar serieus hierin!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Vasja,

 

Ik zou zeggen: doen! Niet meer drinken. Bespaart je een boel ellende.

Zal niet meevallen, maar ik ben er uit dat dat voor mij de enige optie is om gelukkig (en) oud te worden.

 

Succes ermee!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik drink er een paar. Met deze fles doe ik een week. Dan drink ik er vandaag twee meer en dan morgen niet...

Van die dingen hè :blush:

 

Het geeft aan dat je een probleem bij de kop hebt. Goed dat je dat ziet en er wat aan gaat doen.

 

Op YouTube en ook hier wel ergens staat een presentatie over verslaving. Duurt 35 minuten en bevat een schat aan informatie. Een aanrader wat mij betreft.

Op YouTube zoeken op "Els Noorlander". Ik heb het in de afgelopen drie jaar nu wel zes of zeven keer bekeken.

 

Hoe ga je het nu aanpakken? Wat ga je anders doen dan de afgelopen weken, maanden (jaren?)?

 

Veel succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor dit warme welkom :D doet me goed :D

@smart: ik neem het wel serieus hoor, maar ik weet dat ik KAN stoppen ^^ en dat ik het ook ga doen ^^ maar wat steun kan ik wel gebruiken gezien de afgelopen periode.

@mijnGerrit:ik ga het opzoeken! Dankje! :D

@Quinn: het is vooral whisky Ja, dat kan niet onaangeroerd in huis blijven staan XD

Dag 1 gaat altijd prima :D en dag twee en drie meestal ook. Maar dan gaat het meestal weer fout. Maar deze keer niet ^^

Link naar opmerking
Deel via andere websites

"Maar dan gaat het meestal weer fout."

 

Kijk, daar kun je wat mee. Daar zit een stuk zelfkennis, inzicht in je eigen situatie, je eigen manier van reageren, je eigen valkuilen en moeilijke momenten. Je kunt het immers nu al "zien".

Als je dat kunt benoemen voor jezelf, dan kun je misschien ook een alternatief bedenken. Nu al, vooraf. Dan word je straks niet meer verrast..

 

Voorbeeld. Als ik thuiskwam uit mijn werk, dan pakte ik de krant, ging op de bank zitten met het eerste glas. Ondanks alle goede voornemens gebeurde dat inderdaad steeds na een korte periode van niet drinken dan toch weer. Ik ben gestopt met de krant pakken en op de bank gaan zitten. Ik ging wandelen, hardlopen, een klus doen en vaak hier op het forum lezen en schrijven. Het doorbreken van patronen, waarin ik drank kocht of dronk, heeft mij in het begin erg veel geholpen. Emotionele valkuilen of triggers zijn lastiger, maar misschien heb jij daar minder last van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom! Inderdaad de bekende patronen. Zo te lezen kan je zonder klachten een paar dagen stoppen maar krijg je dan gewoon zin om te gaan drinken. Dat scheelt al weer, maar volhouden is dus de kunst. 

 

Wat Quinn zegt: voorlopig is elke dag er eentje, waar je dus de eerste niet neemt. En probeer het, als de zucht naar drank de kop op steekt, met je verstand steeds opzij te drukken: vandaag even niet. Mij helpt het om mij het gevoel dat je krijgt wanneer je echt even die slok teveel doorslikt (misselijkheid en zo) voor de geest te halen als ik aan drank denk. 

Sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@MijnGerrit: Emotionele valkuilen en triggers heb ik zéker last van helaas. Daarom ook dat het er weer ingeslopen is..

 

Vandaag dag 2 en ik voel me al helderder en fitter als gisteren :lol:  Vannacht sinds tijden weer gedroomd en ondanks dat het

een beetje een enge droom was, voelt dat toch veel heerlijker dan ontwaken uit een coma door de wekker en dan maar weer de dag

proberen te overleven op paracetamol en ibuprofen XD

 

Bij de verslavingszorg heb ik geleerd dat wanneer je in je hoofd gaat nadenken over of je gaat drinken of niet, je eigenlijk al de strijd verloren hebt. En door er aan te blijven denken KIES je ervoor om te gaan drinken. Die vond ik wel sterk en heeft me ook een tijdje wel geholpen ^^

 

Op dit moment neem ik me voor dat ik nooit meer drink, maargoed, de eerste dagen zijn voor mij altijd de happy days :lol:  :rose:

 

Fijne dag en sterkte iedereen! :heart:

bewerkt door Vasja
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De zaken die achter of onder je drankgebruik zitten, kun je straks beter aanpakken als je nuchter bent. Niet dat dat nou zo leuk is altijd, maar het is wel beter, echter.

 

Je schrijft dat je "Op dit moment neem ik me voor dat ik nooit meer drink...". Van dat woordje "nooit" ging ik me in het begin erg naar voelen. Dat was wel erg lang. Ik heb toe besloten er niet over na te denken. Hier op het forum las ik "Vandaag drink ik niet". Dat vond ik te overzien. "Dag voor dag" en "Vandaag neem ik de eerste niet" zijn zinnetjes geweest, die ik tot mantra's heb verheven. De dag van vandaag is te overzien en morgen start een nieuwe dag.

 

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Vasja, ook nog een welkom van mij! Succes met je eerste dagen. Hier regelmatig komen en/of schrijven heeft me al enorm geholpen. Het houdt je bij de les! De dagdraad is daar ook erg prettig voor, waar je besluit die dag niet te drinken en je aan- en ook weer afmeldt.

 

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankjewel Dolphin en Smart :D

Het gaat nogsteeds goed! ^^ aan het sporten en iets teveel aan het werken. Weer gezond aan het eten en het goede slapen met enge dromen verwelkom ik met open armen :D

Gisteren uit eten geweest met de liefde van m'n leven ^^ toen wel twee biertjes gedaan, maar dit kan wel.

Hier en daar wel wat prikkelbaar en opvliegend, maar dat gaat vast ook wel weer over.

Fijn om te merken dat als ik me rot voel over problemen die ik heb, in dan stappen onderneem om er iets aan te doen, in plaats van mijn kop in het zand te steken. Wat dat betreft heeft m'n persoonlijke ontwikkeling echt wel stil gestaan af en toe. Oh well.. Never too late to learn!

Mooie dag toegewenst mooie mensen :D

bewerkt door Vasja
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 Vanaf vandaag ga ik niet meer drinken :D

KNIP

En dan drink ik weer een paar dagen niet en ben ik lekker veel aan het sporten en dan kriebelt het weer. Het cirkeltje is rond.

 

 

Hai Vasja, dit schreef je een paar dagen terug. Ik lees dat je lekker aan het sporten bent, maar ook 2 biertjes hebt gedronken en dat dat wel kon? Bij mij zou dat het begin van de verkeerde cirkel zijn. Hoe werkt dat bij jou?

 

Jij ook een mooie dag!

bewerkt door SvDolphin
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zag hetzelfde Vasja. Ik heb zo lange tijd mezelf voor de gek gehouden.  Van mij mag je drinken hoor, daar gaat het niet om. ik hoop dat je dit gewoon kunt doen, die twee bier. Voor mij zou het niet werken.

Ga goed!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...