Spring naar bijdragen

Woensdag 11 januari


Nadia

Aanbevolen berichten

Nog even Bor,

Ik moet naar de tandarts.

 

Het blijft niet bij de simpele vraagstelling, drink je soms teveel.

Er komen natuurlijk weerwoorden en gehakketak licht op de loer.

Dat alles kan jij niet hanteren.

 

Als je stond als een rots in de branding, zou ik zeggen ga in de dialoog.

 

Nu ben je echt te wiebelig.

 

Take care Bor. :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ah lekker, koffie. Goedemorgen. Weinig geslapen, veel gedacht. Rapilos, wordt het wel langzaam wat beter?

Dagpact

Nadia

Lars

Zbb

Nooitgenoeg

Momentum

stekker

leila

kohtje

Bor

Quinn

smart

 

Goeiemiddag inmiddels.

 

Wat akelig om zo kort of slecht te slapen!

Schepje er bovenop? Ik slaap toch meestal wel als een os, met dien verstande

dat ik het gevoel nu heb idd een kop als een os te hebben. :(  klein nadeeltje van 10 uur onder de pannen...

Ik lees te lang in bed...

 

SBS: uitzitten... good times are coming!

 

fijne dag... ik moet me haasten nu...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De winter is voor mij extra moeilijk Lika, ik heb erg veel moeite met de korte dagen, zeker als het somber weer is. Elk jaar probeer ik het "op te vangen" en er niet aan toe te geven, maar zodra de wintertijd in gaat, wordt het voor mij moeilijker.
Ik doe wel van alles, en van sommige dingen kan ik ook wel genieten als ik ze doe, maar veel doe ik om door de dag te komen.
Ik kan lang op mijn wilskracht door, maar als de somberheid weer de overhand krijgt, lukt dat steeds moeilijker.
Dan lukt het zelfs niet om goed voor mezelf te zorgen.
Dan is mijn plan van aanpak waar je naar vraagt Asterix, bijvoorbeeld gezond eten, bewegen, contact zoeken, therorie.
Ik zie het, ik weet dat ik het moet doen maar het lukt me niet.
Lichamelijke pijnen en kwalen helpen dan ook niet erg.
Mijn baron van Munchhausen kracht staat op een laag pitje.

Ik volg nu een vrij intensieve therapie, zwaar, maar wel goed voor mij, maar die is over een paar maanden afgelopen. Daar ben ik nu al bang voor.

bewerkt door Jannigje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

zit in een privé-bubble. voelt als een roes, nee, is een roes. pijnvrij, heerlijk, maar tegelijk suffig. roept nare herinneringen op qua

alcogebruik en is ook ergens fijn want geen echt schuldgevoel.. het doel (pijnbestrijding) heiligt in elk geval voorlopig de middelen.

vind momenteel alles en iedereen lief en zo, zou me zo 'naturel' ook altijd wel zo will3n voelen.

kleine huishoudelike dingetjes allemaal gedaan, hondjes uitgeweest, ega 1e 2 uur nog niet thuis.

niks te doen, behalve wachten op voorjaar.

zit daarom op autotrack maar cabrio's te kijken en vergelijken. beetje dagdromen in m'n bubble.. totaal onschuldig en

nutteloos, maar ik vermaak me kostelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jannige,

ik heb me er dit jaar aan over gegeven, slaap zoveel als mijn lichaam kennelijk nodig heeft en maak geen plannen, doe spontaan de was in de machine of zoek oude tijdschriften uit, kijk een docu of film, of neem hem op voor later, als het niet uit komt.

Het is heel verhelderend en verlichtend, niets meer hoeven, ook niet van jezelf.

OK, jij hebt nu therapie, dat is anders, maar ik weet dat je ook niet zo jong meer bent en het is soms moeilijk je daarbij neer te leggen. Dat je niet alles meer kunt zoals eerst, maar het kan ook rust geven als je zegt: daar heb ik geen zin in (en dan zonder stiekem te denken dat je het toch moet (doen), of dat kan ik niet (meer). Ik gebruik het soms gewoon als smoes, mijn leeftijd.

En ja, die wintermaanden zijn een crime, ik ging vaak een reisje naar de zon maken, maar zelfs dat kan te veel gedoe worden.

Dus nu probeer ik eens mijn eigen gezelschap te zijn, echt waar, ik ga met mezelf in discussie, hardop en geef eerlijk antwoord, zo heb ik niet het gevoel niemand te spreken. Heb er momenteel ook geen behoefte aan, wil mijn zen niet verstoren. 

En door jullie hier heb ik toch contact met de buitenwereld.

Mijn hulp komt straks een uurtje, als het al donker is, maar zij is mijn Afrikaanse zonnetje, maakt me altijd blij.

Ik moet straks wel even de deur uit naar de pinautomaat, maar dat is vlakbij en er tegenover is een winkel waar ik een rouwkaart voor mijn vriendin kan halen. Een hele mooie en toen ik wakker werd had ik plotseling het antwoord op de vraag : wat ga ik doen?

Heb jij dat niet, die heldere momenten vlak voor je je ogen opent?

Ik heb een hele mooie tekst, voor haar verjaardag morgen en de condoleances ineen en de vraag om me te vergeven dat ik niet kom voor de uitvaart, dat ik dat niet kan, Verder geen uitleg, dat heb ik in mijn leven al veel te vaak en te veel gedaan.

Ik hoop dat jij ook eens zo'n omslag mag meemaken, zodat je nog een paar fijne jaren mag hebben doordat je goed in je vel zit. Dan heb je grote kans dat die lichamelijke klachten ook minder worden. Je wil niet weten wat ik allemaal door die stress heb gemankeerd, tot kanker aan toe. Stress is het slechtste dat er is voor een mens en leidt tot niets. Tenminste sinds we geen jagers / verzamelaars meer zijn.

Dikke knuffel voor jou.  :heart:  :lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag,

 

Voor de mensen die het zwaar hebben tijdens de wintermaanden: de vogeltjes beginnen weer te zingen 's ochtends vroeg. Het afbakenen en claimen door de mannetjesvogels begint weer vanaf dat het daglicht langer schijnt. In de herst was het gezang helemaal verdwenen. Als je goed luistert, hoor je de lente en de zomer al.

 

Hier gaat het goed. Eindelijk uit de uitkering. Beetje grieperig, maar wel kunnen werken. Ben blij dat ik tegenwoordig goed slaap. Geen alcohol drinken zorgt er voor dat je wind mee hebt. Dingen vallen de goede kant op. Vaker wel dan niet. Geduld hebben en vertrouwen hebben dat het goed komt; iets wat ik heb moeten leren tijdens het stoppen. Langzaam leer ik het wel.

 

Fijne dag iedereen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...