Spring naar bijdragen

Zondag 1 januari 2017


Kore

Aanbevolen berichten

Goeiemorgen, 

 

Al een stuk van de eerste dag 'verslapen' haha!

Niet erg...was nodig.

 

Goeie voornemens? Niet te veel...

Voor mij is er eigenlijk maar één die belangrijk is,

en als ik die waar kan blijven maken

gaat de rest 'vanzelf'.

 

Mooi die pot met briefjes.

Ik ben een paar dagen geleden begonnen met schrijven.

Ik weet dat dat goed is, maar ik stelde het maar steeds uit.

Even een bezinning van de dag op papier. 

 

fijne nieuwjaarsdag gewenst, maak er wat van, ook van het nieuwe jaar.

 

Sterkte voor wie het nodig heeft.

bewerkt door kruidenthee67
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve gasten,

Meestal vergeet ik het maar soms realiseer ik me even dat er op dit forum ook altijd veel gasten zijn. Vast en zeker ook veel trouwe gasten, die zich om wat voor reden dan ook niet inschrijven, maar lekker meelezen.

Ook voor jullie een fijn, gezond en droog 2017 :rose: !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb juist toevallig een dagboek app geïnstalleerd op mijn telefoon vanuit dezelfde gedachte. Elke dag iets opschrijven , kan ook een foto zijn. Heel fijn. Heb ermee gewerkt de afgelopen week en vind het nu al prettig. Mooie vind ik ervan dat je meerdere dagboeken tegelijk kunt hebben. 1-tje met leuke (of bijzondere momenten )gezin, 1-tje met mijn eigen geworstel bijvoorbeeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooie vonneke!

 

Amai, het is koud buiten! Mijn tenen liggen er bijna af. 
Ik denk dat ik vandaag maar binnen blijf.

Heb een fles cola mee en thee. Drink niet zo veel thee maar leek me een goed plan vandaag. Beetje verse munt in..beetje gember.
 

Kat heeft hier gisteren totaal geen last gehad van het geknal. Het ging er ook niet zo heftig aan toe bij ons in de buurt. 
 

Volgende week misschien een keertje met de bus naar Eindhoven. Nu de solden er aan komen staat ze te springen om de kleerkast te vullen. 
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zet me dit jaar een nieuwe tattoo.
De naam van mijn broer en pa in hun eigen handschrift. Niet groot, eerder bescheiden en in het rood. De kleur van de liefde..niet echt origineel maar je hoeft het warm water niet uit te vinden he.

Duuuus ik ga nu maar eens zoeken of ik dat nog ergens terugvind. Anders gaat het natuurlijk niet. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een heel goed jaar voor jullie allemaal! k Vond het niet gemakkelijk gister onder de drinkende mensen. Naast me zat iemand helemaal te beschrijven hoe heerlijk zijn whiskey wel niet was en hoe het zijn tong prikkelde.. grommm. Maar goed t is goed gegaan, mijn man deed lief met me mee wat erg hielp.

Dagpact Stekker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nogmaals de beste wensen voor 2017, dat we ons maar mogen kunnen houden aan de afspraken die we met onszelf gemaakt hebben. Als dat niet zo is geeft dat een heel gefrustreerd en teleurgesteld gevoel en dat doet naar de fles grijpen, zo is mijn ervaring.

Het lukt me nu wel steeds beter om dat te doen, dus met mijn verjaardag wat drinken met het bezoek bij de koude schotels en verder niet. Toch heb ik elke dag hoofdpijn een soort strak gevoel, mss toch ontgifting?

Komt bij dat mijn rug niet veel beter is dan gisteren, kon weer mijn sokken niet aan krijgen en de rest met veel gekreun en gekerm.

Heb nog maar 3 ibu's. 

Genoeg gezeurd, het was gisteren gezellig in de arreslee, dank dat ik even het laatste stukje mee mocht rijden, had ik niet zo het gevoel dat ik in mijn eentje het oude jaar zat uit te zitten, Ik vind dat echt iets om met vrienden en/of familie te doen. Aan de andere kant, dan had ik het vast niet droog gehouden en me dat ook niet voorgenomen. Dan wordt het zo'n ding, daar ben ik nog niet aan toe.

Terwijl ik wat oefeningen probeerde te doen in bed, ging de telefoon (12.20 uur). Het was de vrouw die naast me heeft gezeten gedurende de Balkanreis,

Ze heeft dat niet alleen overleefd, we hebben contact gehouden en ze wil weer een reisje samen maken, Het zou Praag worden, dat vind ik een heel mooie stad en zij is er nog nooit geweest. Maar de organisatie waar zij mee wil, omdat ze deur tot deur service hebben, heeft er maar 1 en daarbij ben je maar 3 dagen in Praag en dat in de zomer. Stikvol mensen. Ik was er in november, dan is het rustig. Nou ja, dat was vlak na de overstromingen v.d. Donau, dus al weer een paar jaar  :(  geleden. Er was ook een reis van 9 dagen naar Tsjechië waarin 2 x 1 dag in Praag. Dat stelde ik voor en ze vond het meteen goed en zij heeft de datum uitgekozen. Ze had al geboekt op dezelfde stoel als toen, dus dat moest ik ook doen en snel.

Dus, het goede nieuws en voornemen op deze 1e dag v/h jaar is een reisje in mei.

Als ik zoiets heb om naar uit te kijken heb ik minder kans om dépri te worden, is mijn ervaring.

Doet me denken aan de oproep die ik hier (op de rookdraad geloof ik) gedaan heb : wie wil er mee naar het gortdroge maar o zo mooie Oman?

 

Als mijn rug niet verbetert, kan ik morgen niet met de auto naar de stad om boodschappen te doen, kom ik ook niet in de verleiding foute dingen te kopen, maar de etensvoorraad is na 2 weken aardig geslonken.

Nog voor 2/3 dagen hutspot, maar de melk is op en heb nog maar 3 eieren over v.d. 42.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien heb je hier iets aan, er staan m.i. goede rugoefeningen in: http://www.defysioonline.nl/oefening/lage-rug/

Ik heb in het verleden rugklachten gehad die ik met dit soort oefeningen volledig kwijt ben geraakt.

Let wel op het advies wat er bij staat: niet over je pijngrens gaan. Tussendoor ook steeds lekker ontspannen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemiddag,

 

Grijs buiten en stil. En de poes vertrouwt het weer om buiten te zijn.

Ik voel me wat strammetjes. Te veel op mijn gat gezeten; de deken vordert.

 

Nog een paar kaarten schrijven. En er staat een heerlijke bamihap klaar voor straks.

 

Nog een fijne dag vandaag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bbrrr, grijs buiten en grijs binnen.

Net als Lars vannacht knetterende hoofdpijn gekregen en een heel stijve nek. Ik heb heel heftig gedroomd, dat zal er mee te maken hebben. Echt stijf van de spanning wakker geworden.

Dat heb ik de laatste weken veel, vervelend.

Het lukt mij nog niet om het nieuwe jaar als een kans, een nieuwe uitdaging, een onbeschreven blad met oneindig veel mogelijkheden te zien.

Het staart mij aan en boezemt mij angst in.

Ik moet er zelf iets van maken en daar ga ik ook mijn best voor doen, maar nu voelt het zwaar en somber.

Het is echt heel goed dat ik niet meer drink en dat moet ik vooral zien vol te houden, want anders is het leed niet te overzien.

Ik hoop dat de mist optrekt dit jaar, buiten en binnen.

Thuis wensten we elkaar : "folle lok en seine" (Fries), dat vond ik mooi

Dus voor ons allemaal: FOLLE LOK EN SEINE, dat betekent Veel Heil en Zegen

En nu maar eens onder een hete douche gaan staan.

bewerkt door Jannigje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...