Spring naar bijdragen

Woensdag 21 December


Momentum

Aanbevolen berichten

Wij hadden hier een regel toch dat we niet negatief schreven over iemand die zich niet kan verweren door bijvoorbeeld een ban. Kunnen we dat ook handhaven bij iemand die er niet meer is?

 

Wat je schrijft vind ik niet fijn A3. Zeker niet over iemand die er niet meer is.

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mensen veranderen heel erg na een herseninfarct, hersenbloeding en soms ook na een Tia. Een van de dingen die heel erg veranderd is de ervaringen die je hebt met anderen. Je wordt vaak heel emotioneel. Veel erger dan voorheen. Dat uit zich vaak in fikse huilbuien die weken of zelfs maanden kunnen duren.

Ook is er vaak boosheid. Vaak ben je vreselijk teleur gesteld in jezelf omdat de dingen die vroeger gewoon waren, schrijven, eten, trappen lopen, wandelen koken, aan en uitkleden enz. niet meer goed lukken

Je verandert als mens. Daardoor hebben de familie en ook de kinderen, het erg moeilijk. Ze kennen deze moeder, partner, vriend(in) niet meer, en haken af, Gaan scheiden, of kinderen komen niet meer thuis omdat ze boos zijn doordat ze het allemaal niet begrijpen. Het gevolg je word heel eenzaam en daardoor verbitterd. Je gaat schoppen tegen alles omdat je het niet eerlijk vind. In feite ben  je teleurgesteld in en boos op jezelf omdat je veel niet meer kunt. En of je nu wel of niet drinkt, het leven na een hersenletsel is verrekte moeilijk. Hannah heeft na jarenlang vechten de strijd opgegeven. Moe gestreden en heeft nu de rust die ze verdiend. :rose:  :rose:  :rose:

Zo dit typen heeft me ruim een kwartier gekost terwijl ik dat vroeger binnen een paar minuten geschreven zou hebben. Ik bedoel maar. :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zie nu pas dat Stekker vandaag jarig is.... 

Geen slingers nu, maar een blommetje mag natuurlijk wel. 

Stekker, beetje laat, maar alsnog van harte gefeliciteerd. 

En ik wens je een heel mooi nieuw levensjaar toe. 

                                  post-1140-0-71792600-1397799721_thumb.jpg
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hannah is dood. Niemand hoeft haar op te hemelen. Maar men hoeft haar al zeker niet in een vakje te duwen op basis van eigen ervaringen, een gebrek aan kennis en inzicht. Hannah was meer dan wat A3 of jij zo nodig van haar wil maken of presenteren. Je persoonlijke ervaringen zijn herkenbaar maar kan er geen zeik mee.

Nodeloos en onrespectvol.

bewerkt door fleurtje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat mij betreft zegt een ieder wat hij (ervan) denkt

al denk ik dat het weinig toegevoegde waarde heeft nog

 

de reden waarom de dood van hannah hier is gemeld,

is dat er mensen zijn, die op geen andere wijze te benaderen waren

(of wellicht iemand te zullen vergeten, wat heus ook wel het geval is)

en er zoveel hier zijn, die haar hebben gekend

 

Ook deze woorden voegen niets toe

 

Ik zou zeggen

Keep up the good work!

bewerkt door Mai
Link naar opmerking
Deel via andere websites

....en daarom hou ik mij dan voor ogen

wat ik hier op,

en misschien wel door, dit forum heb geleerd:

"Wat een ander zegt over jou, zegt niets over jóu"

"Wat je prikkelt, zegt iets over jezelf"

en

"Zoek je eigen aandeel, en blijf verre van de schuldvraag"

Daar kan ik wat mee. Zelf.

En dat weerhoudt me anderen te vertellen wat ze wel of niet mogen doen of zeggen.

Loslaten en (inderdaad) leren machteloos te zijn.

Verdriet of andere emoties leren hebben en echt laten zijn

zonder er meteen iets mee te moeten doen naar buiten, naar een ander. Hou t bij jezelf, zei bambam altijd al.

welterusten allemaal.

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...