Spring naar bijdragen

10 jaar oxazepam verslaving


Motje35

Aanbevolen berichten

Heb pas deze internetsite ontdekt en nu bijna alle verhalen gelezen.

Sinds 2006 ben ik aan de oxazepam 40mg per dag. Begin dit jaar heb ik tot 4 x toe extra oxa besteld via internet. Dit waren doosjes van 50mg. In juni zat ik op een gegeven moment op,ongeveer 200mg per dag.

Daarbij dronk ik ook alcohol.

In augustus ben ik 6 weken opgenomen geweest op een detox afdeling van het ggz.

Half september was ik oxazepam vrij. Maar ik kreeg een depressie, tenminste zo voelt het. En enorme zenuwen. Mijn borst knijpt samen en mijn ademhaling gaat verkeerd. Komt en gaat in aanvallen.

Onder begeleiding van de ggz ben ik sinds oktober prozac aan het opbouwen. En voor de eerste weken kreeg ik er 3 x 10mg oxa bij....

Ik was zo wanhopig en radeloos dat ik het recept heb aangenomen.

Nu slik ik er 2 per dag van 10mg.

De ggz heeft aangeboden nog een korte detox opname van 10 dagen te doen.

Maarja...wat heeft het voor zin. Ik kan ook thuis proberen af te bouwen. Het is nu niet zoveel.

Ze bieden ook deeltijd aan. Hier krijg je therapieën om je verslaving onder controle te houden. En dagbesteding.

Ik heb veel last van zenuwen, ademhaling, huilbuien, het totaal niet meer zien zitten.

Dat,rotgevoel in mijn buik en op mijn borst.

Waren we er maar nooit aan begonnen...veel sterkte iedereen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Motje. Welkom hier en goed dat je hier schrijft. Schrijven over deze problematiek heeft mij en ik denk vele anderen goed geholpen. Als ik het zo lees dan krijg ik het vermoeden dat je veel te snel hebt afgebouwd.In juni 200 mg per dag en vanaf augustus in 6 weken gestopt? Ik ken Oxazepam niet zo heel goed maar wat je beschrijft is het bijna klassieke verhaal:veel te snel afgebouwd. De depressie is bijna standaard na zo'n snelle stop en kan afschuwelijk zijn. Ik weet er alles van. Ik kan je alleen maar adviseren om een balans te vinden in de huidige dosering. Misschien omhoog totdat je stabiliseert en vanaf dat punt een goed, maar lang afbouwtraject vinden. 6 weken is echt veel te heftig vanaf zo'n hoge dosering. Heb je de Ashton Manual bekeken? De verschijnselen die je beschrijft zijn typisch benzo-ontwenningsverschijnselen. En die zijn bij de meeste mensen niet weg na 6 weken. Je hebt hier waarschijnlijk ook wel gelezen dat het binnen de hulpverlening nogal eens ontbreekt aan kennis op dit gebied. Tijdens mijn proces heb ik ook wel eens geschreeuwd om hulp. Toch ben ik achteraf blij dat ik niet daarin terecht ben gekomen. Als je een partner hebt dan is het goed om die ook de verhalen hier te laten lezen, het is immers voor buitenstaanders onbegrijpelijk wat er aan de hand is. En benzobuddies.org is een engelstalig forum waar mensen elkaar helpen.

Wees gerust, je kunt deze strijd echt winnen en je komt er sterker dan voorheen uit.Het enige dat je moet doen is veel geduld hebben en vertrouwen op je lijf en brein.

Ik kan me voorstellen dat je een AD als Prozac nodig hebt, ik hield het op enig moment ook niet meer uit. Inmiddels die ook al weer lang gestopt en dat is een makkie vergeleken met de benzo.

Ik wens je heel veel sterkte en wijsheid toe in dit proces. Hou je ons op de hoogte?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Overigens is alcohol echt een dikke afrader. Het is heel gevaarlijk in dit proces. Alcohol werkt op dezelfde receptoren als de benzo's. Zorg in ieder geval dat je niet nog meer gaat drinken, je brein is nu al een chemische chaos en alcohol lijkt te werken, maar vervangt simpelweg de benzo. En voor je het weet is dat probleem nog vele malen groter. Beter is het om helemaal niet te drinken. Rook je ook?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor jullie reacties!

Wat zou jullie advies zijn om die laatste 30mg per dag af te bouwen?

Ik heb nu nog 30 pilletjes van 10mg.

Waarschijnlijk wil de arts er niet meer geven.

Misschien kan ik volgende week tijdens die 10 dagen detox dit schema aanhouden?

Donderdag : 30mg

Vrijdag : 25mg

Zaterdag 25mg

Zondag 25mg

Maandag 20mg

Dinsdag 20mg

Woensdag 20mg

Donderdag 15mg

Vrijdag 15mg

Zaterdag 15mg

En dan thuis zelf die laatste 15mg afbouwen? Dan heb ik nog wat voor de kerstdagen...

Dan moeten ze me nog wel wat oxa meegeven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...