Spring naar bijdragen

Hallo. Doodeng.


Lika

Aanbevolen berichten

Dag allemaal,

Ik ben nieuw ingeschreven na al een paar weken meelezen.

Ben Lika, halverwege de veertig, moeder, getrouwd en baan. Op dit moment thuis wegens overspannenheid.

Nu maar alles tegelijk dan. Drinken was te veel. Ook om werkspanning af te laten vloeien. Denk ik. Maar ja. Dat werkt niet.

Nu dus hier. Wil graag meedoen met het dagpact. Hallo allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Lars. Heb onlangs anderhalve week niets gedronken en bloeddruk was gelijk weer goed. Nu drink een glas of twee bij het avond eten. Dat is het probleem NU niet. Ik merk wel dat het makkelijker is om niets te drinken dan 1 of 2. Zit maar in mijn kop dan....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Quinn, goedemorgen. Overspannenheid ( tweede keer dit jaar....grrrr) valt niet mee. Vol spanning en stress ja. Klopt precies. Maar ik heb het gevoel dat ik mezelf help door helder te zijn en geen spanning te voelen of ik nu wel of niet iets drink bij het eten... Etc. fijne dag allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Lika, welkom ook van mij!

Je naam lijkt op like en ik hoop

dat je er heel veel van krijgt hier

want dan ben je dus heel goed bezig.

Het kan Lika, velen gingen je voor hier

en idd niks is makkelijker dan "iets"

in ons geval. Dan heeft je hoofd weer

ruimte voor leukere dingen dan drinken ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom hier en fijn dat je mee gaat schrijven. Dat heeft mij al veel geholpen.

Zelfde leeftijd, ook moeder, het is best veel om alle ballen omhoog te houden. Ik hoop dat je jezelf een beetje kunt overgeven om te rusten en 'niets' te moeten. 

 

Sterkte en succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben diep aan het nadenken. Het 'nooit' meer is eng. Wil ik dat wel? Waarom zou ik het niet willen? Doordrinken is eng ja.

Toegeven aan mezelf dat ik sta waar ik nu sta. Dat is eng. Wie ben ik straks? Wie word ik? Etc.

Eng, maar het is wat het het is. Doordat ik nu overspannen ben zitten alle emoties sowieso erg aan de oppervlakte. Boosheid, verdriet, maar ook diepe, diepe dankbaarheid en geluksgevoel over wat er om me heen is. Graag even geen emotie vergroters . Helder heb ik me handen vol aan mezelf en kan ik emotionele uitschieters zonder schuld of schaamte aanvaarden.

Morgen weer een dag. Gelukkig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een week vol met allerlei momenten komt eraan. Twee afspraken waarbij ik normaal gesproken zou drink. Afspraak met vriendin en afspraak met familie waarbij de drank altijd ruimschoots aanwezig is. Op zich vind ik het niet erg iets te drinken daar, maar... Ik zie eigenlijk niet meer in waarom ik het zou doen!

Het voegt niets toe. Het enige zou zijn dat ik niets hoef uit te leggen. Ik ben bang als ik morgen gewoon meedoe, dat ik dan weer elke dag in een afweging terecht kom. Die ik uiteindelijk niet win.

Ik merk dat ik het nu waardevol vind, dat alle emoties in deze periode die ik toch thuis zit, van mij zijn. En niet door de aanwezigheid van iets anders worden gemaskeerd of sterker worden. Zoiets.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Lika,

 

En ook huilen heb ik hier in het begin regelmatig gedaan,van dankbaarheid maar ook om het verdriet van mede

stoppers .

Voor mij is het deze week 100 dagen geleden dat ik helemaal gestopt ben met alcohol

en ondanks de moeite af en toe vind ik het super dat ik dat besluit genomen heb.Voel me lekkerder en trots.

Zet door en kom vaak lezen hier,mij sterkt het elke dag weer.

In het begin vertelde ik niemand dat ik gestopt was,mijn geheim tot het moment daar was na 3 weken :

YES, nu kan ik het aan! en heel voorzichtig koos ik mensen uit waarbij ik vertrouwen had dat ze mij

begrepen(had hun begrip niet nodig,maar voor de sfeer)zonder er teveel op door te gaan.

 

En voor altijd?dat kan je ooit later beslissen, eerst  per dag heeft mij geholpen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zei in het begin

dat ik aan het versoberen was

en niemand vroeg verder.

Later dat dat zo goed beviel zonder

dat ik eigenlijk niets miste, mijn eten weer beter proefde

en erg blij was met een helder hoofd, geld uitspaarde

en me veel echter en gezonder voelde.

Helaas duurde het goed slapen best lang bij mij,

maar toen dat eenmaal terug was sliep ik ook hele nachten door.

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...