Spring naar bijdragen

Vrijdag 11 november


Momentum

Aanbevolen berichten

Na een emotioneel gesprek met mijn mum, naar buiten gegaan om een discussie te voeren met een mens die hier aan het rond was schieten als een gek.

Kwam niet zoveel uit behalve verwijten dat ik een kattenvrouwtje ben en dat hij alle katten hier in de buurt wel klein zal krijgen. Ben dus in oorlog nu. Zou zijn kop van de romp willen rukken nu, maar weten dat hij mis schiet kost minder moeite en rust. :D Zijn loop staat immers krom. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even vertellen dat ik net ben aangekomen in het hotel in Toronto. En ondanks dat het ver na 1 uur is in Nederland en ik dus ook moe ben, gaan we zo met z'n allen dineren. Haha, ja hoort erbij.

Ennuh...wat werd er veel alcohol gedronken in het vliegtuig. Deed ik voorheen ook, grijns.

Goede nacht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na een super geslaagde en veel te gezellige borrel van mijn werk kan ik met trots mededelen dat ook ik me droog afmeld voor het dagpact :) Heb lekker tonics zonder gin gedronken en heerlijk gedanst en ben zelfs "optijd" naar huis gegaan (er is nu nog feest met een erg goede dj) ik ben trots op mezelf en kan morgen met een lekker nuchter hoofd aan mijn scriptie werken. 

 

Weltrusten iedereen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben ook voor het kortstondig beledigen van anderen. Het kost zoveel tijd om de kern van de tekst: "Bek houden en nu weer normaal doen." te verbouwen naar een vragende zin die zelfinzicht moet geven naar de kern van probleem zodat iemand zelf tot inzicht zou moeten komen en daar een mee aan het werk kan gaan....

"Bek houden en normaal doen" is toch niet beledigend? Hooguit een oordeel ovet wat normaal gedrag is. Maar we oordelen continu. Of je moet zeggen dat iemands gedrag als abnormaal bestempelen beledigend is, maar dat zou óók een oordeel zijn natuurlijk, want wat is er eigenlijk mis met abnormaal? En stigmabevestigend bovendien. En ook nog eens een open deur, want als mensen met een middelenstoornis wijken we immers allemaal af van de "norm".

Maar ik snap je punt wel. Het gaat vast ook om de regel dat een post "helpend" moet zijn. (Is dat een regel?) Wie beoordeelt dat en op basis waarvan? En wat voor de een werkt, helpt de ander niet, en zo voort.

Doe eens normaal lijkt mij niks mis mee ( behalve dat ik het niks zeggend vind) maar hoe kan je bek houden anders opvatten als een belediging? Een mens heeft een mond een dier een bek en iemand zo aanspreken is alsof je iemand als dier aanspreekt. Ik vind het onaangenaam als iemand waar ik geen band mee heb en mij niet kent mij zegt bek houden! En idd wat is het doel daarmee? Waarom zou je "Bek houden en normaal doen" tegen iemand schrijven? Welk inzicht zou daar uit voort kunnen komen om mee te werken. Bij mij bereikt iemand dat slechts irritatie door het onnodige grove taalgebruik.

Maar ik deel de mening over vrijheid van meningsuiting wel heel erg! Wat mij het meest bijstaat is dat ik een keer dit woord gebruikte. In relatie tot drank schreef ik over dat het een .... is in de zin dat "de ‘mind’ bij mij het roer overneemt, voelt het soms alsof er een heel web om me heen is gesponnen. Ik ben dan verstrikt in gedachten en gevoelens" In relatie tot adb een erg relevant en kernachtig woord. De strijd tussen amygdala en neo cortex is een ..... Dat ik een heel normaal woord niet mag gebruiken want het laatste deel zou schuttingtaal zijn volgens de mods. Dat vind ik idd beperkend in het kunnen schrijven wat ik denk en voel. Dat staat voor mij los van nut en noodzaak van mensen schrijven dat ze hun bek moeten houden. Maar het zal ook wel mijn perceptie zijn bij het taalgebruik bek houden. Ik vond het heel grof en lelijk overkomen.

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar ga je al. Dat zijn voor mij totaal 2 verschillende dingen. Bek houden is iemand op dwingende manier verstommen. Dwingend opleggen dat iemand juist niet zijn vrije meningsuiting mag gebruiken. Waar ik juist vind dat iemand dat op een forum juist wel mag behalve als je de vrijheid van de ander inperkt. En dat doe je imo als je schrijft bek houden. Ik heb geen probleem met schuttingwoorden. Wel met iemand zo dwingend opleggen dat hij zijn mond moet houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee. Dat van gratis geld is een mening uiten en daar heb je dan een discussie over. Dat iemand normaal moet doen is ook een mening uiten. Dat iemand zijn bek moet houden is het inperken van iemand zijn mening. Zelfs in de wet is dat de belangrijkste kanttekening bij vvm. Je hebt vvm mits je daarmee de vrijheid van de ander niet inperkt. En dat doe je heel expliciet en grof met bek houden. Iedereen moet alles kunnen vinden en uiten. Bij niemand is het gepast om te schrijven bek houden. Forum is het plein waar men meningen deelt en niet de ander de mond snoert.

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry dat ik me moei hoor! :P

Als iemand tegen mij zegt dat ik mijn bek moet houden, voel ik me niet beledigd.

Wel komt dan heel sterk naar boven dat ik niks moet, dus de ander dat wel van me kan willen maar dan gewoon pech heeft omdat ik niet aan die eis ga voldoen. Opkomen voor mezelf dus.

 

En bij mensen die dat zeggen waar ik iets mee heb, dan gaat de gedachte molen bij me werken en ga ik nadenken. En is die opmerking eigenlijk heel helpend want voorkomt dat ik mezelf verder nog voor gek ga zetten omdat ik in mijn emotie ben blijven hangen. Dan gebruik ik het als een confronterende en helpende spiegel.

 

Ik ben nogal van de lange teksten met veel uithalen en in herhaling vallen als ik in iets zit. Dan is het gewoon heel erg helpend als iemand kort en bondig tegen me zegt houd je bek eens, ga op die fiets zitten en trap gewoon door. Of Spud ik ben je beu.

Dat helpt me beter dan dat mensen op dat moment begrip voor mijn probleem tonen en me willen troosten. Lief bedoeld maar dan blijf ik veel langer in die emotie hangen dan wanneer iemand mij een schop onder mijn kont geeft, dan kan ik me er vaak beter overheen zetten.

 

Dus ja voor mij zijn lompe woorden dus wel helpend.

 

Ingewikkeld voor een moderator natuurlijk want hier zitten ook mensen die juist meer baat hebben bij pamperen en de boel in stand te houden.

Moet je dan wel 1 lijn in trekken denk ik dan. En dat doen ze geloof ik wel.

Jammer dat ik daarom dan soms een strafpunt krijg, maar heb het inmiddels wel geaccepteerd.

Je kan immers niet per persoon ook nog eens rekening gaan houden met of dit kan of niet.

Dat besluit ligt echt aan jezelf op dat moment en daar moet je de consequenties voor dragen.

 

Zolang ik alleen strafpunten krijg en geen ban, kan ik er goed mee omgaan, ook al ben ik het er soms niet mee eens. Maar dat is hoe je dingen interpreteert en hoe diep je in zaken zit.

Eeuwen oude discussie over gelijk willen halen dus, terwijl iedereen gewoon gelijk heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik hardop twijfel om iets doms te doen dan zit er een gevoel onder. Iets dat ik niet accepteer van mezelf en dat zich wil uiten. Als men dan zegt uit het maar, schreeuw het er desnoods uit dan komt er een heeeeel verhaal en dan ben ik opgelucht en dan is het klaar. Daarbij is het fijn als ik mij vrij mag uiten en niet hoef te denken over schuttingtaal. Middelen gebruik is juist doordat wat ik in mijn vasthoud zich niet mag uiten, dan ga ik drinken als uitlaatklep. Houd je bek heeft een erg averechts effect.

 

Het hoeft van mij ook niet wollig of heel pamperend te zijn. Zo zei je laatst Fruit...."nu zit je een ingewikkeld verhaal te houden dat het geen drugs is maar moet je die glimlach op je gezicht zien"

Dat was heel kort en raak en confronterend.

 

Over de moderatie zijn we het denk ik wel eens. Veel mensen voelen zich beperkt terwijl we toch echt geen onfatsoenlijke mensen zijn die altijd ordinaire scheldpartijen houden.

 

Zelf ben ik heel slecht in heel recht voor zijn raap zijn. Dat is wel zo. Ik draai er omheen vaak. Komt ook door mijn werk waar ik heel voorzichtig mij moet uitdrukken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...