Spring naar bijdragen

Discussie over draadjes


Meya

Aanbevolen berichten

Volgens mij is het zinvol om discussie over draadjes hier te voeren in plaats van ín die draadjes. Die draadjes zelf zijn nu juist bedoeld om die discussie even niet te hoeven voeren.

De berichten van minderaars en van echte stoppers zijn voor mij heel erg waardevol. Dat geldt ook voor de posts van beginners en zelfs - hoe rot voor hen zelf ook - voor de terugvallers. Ik leer er van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik druk me misschien niet goed uit. Adam heeft een draadje geopend voor echte stoppers. Omdat hij een plek wil waar even niet wordt gepraat over minderen. Juist in dat draadje wordt nu gepraat over stoppen of minderen. Precies wat hij niet wilde.

Mijn voorstel is om daar mee te stoppen (met dat praten over minderen in de stoppersdraad). En als mensen behoefte voelen om te praten over het draadje van Adam dat ze dat dan hier op dit draadje doen.

(Maar kan zomaar een stom voorstel zijn hoor :))

Typo

bewerkt door Meya
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben het helemaal met je eens Meya. Zelf ben ik blij met de draad voor minderaars, en stoor ik me niet aan de draad voor echte stoppers. Misschien had ik mijn sarcastische opmerking beter niet geplaatst, maar ik begon me te ergeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En hier mijn oorspronkelijke reactie op een opmerking van ( ik meen Tomtom) op het draadje van Adam:

 

En nu zet ik hier tóch een reactie neer. 

Heb dat tot nu toe niet willen doen omdat ik de wens van Adam wil respecteren dat hier alleen echte stoppers posten. 

Maar, op het moment dat er echte onzin komt te staan en ik met kromme tenen in de schoenen zit... 

.... en dan nóg zou ik geen reactie plaatsen. 

Maar er is inmiddels zoveel vervuiling komen te staan dat ik mij er nu toch één keer aan waag:

 

Quote: 

' Iedereen gaat door een proces waarbij ze uiteindelijk besluiten dat ze niks meer gaan/willen drinken. In mijn beleving, zijn de minderaars iets aan het doen wat geen nut heeft (net zoals fietsen op een elektrische fiets, of vreemdgaan met een pop, of lopen met stokjes en het dan Nordic Walking noemen). Het zijn allemaal substituten en op gegeven moment moet de knop om en besef je dat het onzin is. ' 

 

Sorry, maar er zijn mensen die wel degelijk de knop om kunnen draaien en op een normale manier met drank kunnen omgaan. 

Jij velt hiermee een oordeel over mensen die anders in elkaar steken dan jij, niet doen. 

Niet alle mensen over één kam scheren. 

Houd het bij jouw eigen ervaringen. 

En verder gun ik Adam het draadje dat hij graag wil: een draadje over echt stoppen zonder allemaal gezeur en gelamenteer.... 

Houd het bij jezelf en bij het topic mensen   :) 

 

Verder zal ik ook op dit draadje niet verder reageren.... want ook ik zie door de bomen het bos niet meer. 

Waar is de tijd gebleven dat we een dagdraad hadden, donderdags onzindraadje en woorddomino?.... 

bewerkt door Yvonne
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verder zal ik ook op dit draadje niet verder reageren.... want ook ik zie door de bomen het bos niet meer. 

Waar is de tijd gebleven dat we een dagdraad hadden, donderdags onzindraadje en woorddomino?.... 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Zo is het!!

 

Waar is het bos???

 

 

 

Fijne dag.

 

 

 

 

bewerkt door Soothe
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die pop blijft steeds zo hangen bij mij...

 

In het land van de Puriteinen is vreemdgaan met een pop een beeld voor alcoholvrij bier drinken. En minderen is dan bijvoorbeeld vergelijkbaar met voor het zingen de kerk uitgaan.

Slordige vergelijkingen, daar ga ik maar eens een draadje over openen.

 

Nee: Daarover ga ik maar eens een draadje openen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even kijken, waar sloeg dat dan op...

(dat stomme getyp zonder stemklank of gezichtsuitdrukking)

 

O ja, Adam schreef dit:

Het lijkt mij ook een goed idee om dit draadje dan ook te gaan gebruiken

voor de taalpuristen, om ook hier de taalfouten te gaan bespreken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En hier mijn oorspronkelijke reactie op een opmerking van ( ik meen Tomtom) op het draadje van Adam:

En nu zet ik hier tóch een reactie neer.

Heb dat tot nu toe niet willen doen omdat ik de wens van Adam wil respecteren dat hier alleen echte stoppers posten.

Maar, op het moment dat er echte onzin komt te staan en ik met kromme tenen in de schoenen zit...

.... en dan nóg zou ik geen reactie plaatsen.

Maar er is inmiddels zoveel vervuiling komen te staan dat ik mij er nu toch één keer aan waag:

Quote:

' Iedereen gaat door een proces waarbij ze uiteindelijk besluiten dat ze niks meer gaan/willen drinken. In mijn beleving, zijn de minderaars iets aan het doen wat geen nut heeft (net zoals fietsen op een elektrische fiets, of vreemdgaan met een pop, of lopen met stokjes en het dan Nordic Walking noemen). Het zijn allemaal substituten en op gegeven moment moet de knop om en besef je dat het onzin is. '

Sorry, maar er zijn mensen die wel degelijk de knop om kunnen draaien en op een normale manier met drank kunnen omgaan.

Jij velt hiermee een oordeel over mensen die anders in elkaar steken dan jij, niet doen.

Niet alle mensen over één kam scheren.

Houd het bij jouw eigen ervaringen.

En verder gun ik Adam het draadje dat hij graag wil: een draadje over echt stoppen zonder allemaal gezeur en gelamenteer....

Houd het bij jezelf en bij het topic mensen :)

Verder zal ik ook op dit draadje niet verder reageren.... want ook ik zie door de bomen het bos niet meer.

Waar is de tijd gebleven dat we een dagdraad hadden, donderdags onzindraadje en woorddomino?.... [/quo

Nee Yvonne. Ik snsp je opmerkingen niet. Sommige mensen kunnen minderen. Maar ik en vele anderen niet. En daarom is dit draadje hier?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ah, een draadje voor taalfouten. :)

 

Accent grave wordt vaak verkeerd gebruikt om korte lettergrepen te benadrukken. Sinds spellingswijziging van 1996 moet dat een accent aigu zijn. Er wordt bijvoorbeeld gesproken over "èchte stoppers". Dat moet natuurlijk zijn "échte stoppers".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kohtje, ik heb het niet over de uitspraak van een woord, maar het benadrukken ervan. Daar zit een verschil in gebruik van accenten.

 

De accenten bij "hé" en "hè" zijn belangrijk voor hoe het uitgesproken moet worden. Bij het woord "en" is de uitspraak duidelijk, bij het benadrukken van dat woord in een zin komt er een accent aigu bij: "én".

bewerkt door plof
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ah, kenners!

Ik leg deze even voor:

Quote: (van de Puristein)

' Iedereen gaat door een proces waarbij ze uiteindelijk besluiten dat ze niks meer gaan/willen drinken. In mijn beleving, zijn de minderaars iets aan het doen wat geen nut heeft...

 

Ik vraag me af of 'ze' wel op deze manier aan 'iedereen' gekoppeld kan worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...