Spring naar bijdragen

Maandag 7 november 2016


Momentum

Aanbevolen berichten

nou nou  basta

Asterix basta met je hebben

die heeft al een helder hoofd

sterker nog die is een helder hoofd

en het knechtje van willie wortel

dus ook nog veel ervaring

 

O ja, Lampje. Maar die kon lopen en het was een irritant betwetertje hoor.  Ik dacht altijd dat hij van de macDonalds kwam, door z'n ogen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Plaatjes vullen geen gaatjes, haha.

Maar desalniettemin, bedankt!

 

En Bor, dat afsluiten kan ik dan weer niet goed, die antennes staan altijd uit, ook vroeger al. (Geen filter?)

 

Maar ook al sluit ik me alleen op, dan lijkt mijn hoofd wel leeg, maar kijk ik toch eigenaardig de wereld in, foggy.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bewustwording bedoel je volgens mij...

 

Nee, meer zoiets:

 

Derealisatie (DR) is de ervaring waarin je de vertrouwde omgeving als vreemd, niet vertrouwd of onecht ervaart. Het lijkt alsof je leeft in een film of een glazen kooi. De wereld lijkt plat geworden en slechts twee dimensies te hebben. De hele buitenwereld komt raar of onwerkelijk over.

 

http://www.gedachtenuitpluizen.nl/zozitdat/derealisatie/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik dacht zonet: zal ik op de dagdraad schrijven over mijn gedachten vandaag?


Of houd ik het liever bij mijn eigen draadje?


 


Vrijdag heb ik een nieuw draadje ontdekt: alleen voor (echte) stoppers met alleen succesverhalen, gestart door Adam.


"Waar blijf je nu met je succes story?", was mijn eerste reactie.


En vervolgens kwamen er alle mogelijke reacties los.


Slechts van 2 mensen heb ik een succes story mogen lezen.


 


Vanochtend werd het nog erger.


Eerst een draadje voor discussies over draadjes.


Vervolgens een j*n draadje.


Moet ik hier nu iets mee of niet?


Dat vraag ik mij dan af


.Tip-twijfel.jpg


bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je erover twijfelt of je bijdrage aan het forum positief of negatief zal uitpakken, kan het geen kwaad er een uurtje over te twijfelen alvorens het te doen.  Goede leidraad: vraag je af waar je op hoopt :)

Etty,

 

Voor mij is de leidraad: waar ben je bang voor?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik snap niet goed waarom je als niet gestopte op een draadje wilt schrijven dat specifiek is gestart voor hen die gestopt zijn. Dat matcht niet in mijn hoofd. Precies daarom schrijf ik noch daar, noch op het minderaars draadje. Ik val niet in die doelgroepen, dus waarom zou ik daar dan gaan schrijven?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toen ik nog 'dronk' ging ik er van uit dat het inderdaad het bereiken van een bepaald punt een bepaalde status was, stoppen en gestopt zijn.

Ik durf het geen proces meer te noemen, maar gestopt blijven, waar ik nu middels een 12 stappen programma mee bezig ben, is allerminst een status quo.

Het is een dagelijkse werkzaamheid die aandacht en inzet vergt. Niet negatief, vervelend of vermoeiend, maar ik dien er wel aan te werken. Elke dag weer.

Ik wist al wel dat ik maar één ding hoefde te veranderen: alles.

Maar de veelgehoorde kreet: terug naar "het normale leven" kan en wil ik niet slaken. Dat gaat veel te veel op mijn misbruikerstijd lijken. En daar wil ik nooit meer naar terug.

Soms hoor ik aan de tafels ook nog wel eens de verzuchting:".......maar ik ben er nog niet!" Waar zou je dan willen zijn vraag ik me dan af?  Gewoon elke dag weer van die eerste afblijven, moeilijker wordt het niet.

Wat bij mij hopelijk nooit eindigt, tenzij tussen zes plankjes, is mijn persoonlijke groei. Ook daar heb ik geen idee waar het naar toe kan en wat het eindresultaat zou kunnen zijn. Alleen mijn hogere macht heeft daar weet van, dus volg ik die maar; in het geloof het dan goed te doen.

 

Ik ben nu een aantal dagen gestopt, maar of dat overmorgen of zo nog zo is, kan ik niet beloven. Ik heb geen plannen om te veranderen, maar ik heb mijn ziekte niet achter me gelaten. Die is chronisch en ongeneeslijk en kan op elk moment toeslaan.

Het enige wat ik kan doen is mijn medicijn nemen: werken aan het 12 stappenprogramma en het leven. Meetings bezoeken en met fellows contact houden en mijn leven opnieuw inrichten en netjes leven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...