Spring naar bijdragen

Dagdraad


Meya

Aanbevolen berichten

Zoals ik al eens geschreven heb, is alcohol mijn grootste probleem en gokken voor mij een zijspoor, daarom zit ik meestal op het alcohol forum. Daar hebben we een dagdraad waar ieder die dat wil zijn dagelijkse beslommeringen post. Ik dacht wie weet is dat ook wat voor hier dus ik open bij deze een dagdraad in het deel 'Ditjes, datjes, Dagdraad'.

.

bewerkt door Meya
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Hallo Meya. Leuk je ook hier te ontmoeten. We kennen elkaar ook van het alcoholforum.

Ik kwam in een van je reacties de opmerking tegen dat gokken voor jouw een vervanging van alcohol wordt als je niet oppast. Interessant, die variant kende ik nog niet. Maar niet leuk voor je natuurlijk. 

 

Misschien is het zinnig als je probeert te achterhalen wat het eigenlijk is dat je met beide door jou ongewenste verslavingen ontvlucht, want zo iets zal er toch wel achter zitten. Door te stoppen (met alcohol, gokken, of andere vervangers) komt dat bovendrijven en daar moet je dan dus wat aan gaan doen. 

 

Als dat je te vaag is kun je natuurlijk ook een gezonde hobby zoeken om je tijd en energie in te stoppen. Bij voorkeur een die de momenten vult waarop je nu je craving voelt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik bedenk nu dat ik wat lang van stof was voor een dagdraadje. Dus zeg ik nog: Hoi Meya, goed idee. (Die eerdere vraag kan ik je ook nog wel eens elders stellen.) 

Meer mensen hier die gewoon even iets kwijt willen?

bewerkt door Bob
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vraagje: welk woord gebruiken jullie voor 'enorme behoefte hebben om te gokken?'.

Bij alcoholproblemen noemen we het vaak 'trek' maar bij gokken is dat een beetje raar. We gebruiken ook wel woorden als zucht, craving, smachten etc. Welk woord gebruik jij als je er over nadenkt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Voor Timber een experimenteel dagpact geopend. Ik heb mezelf er op gezet en beloof daarmee vandaag de eerste euro niet te verspelen.

Op de dagdraad van de (alcohol-) buren vind je veel geklets, maar ook elke dag opnieuw het dagpact. Kan een flnke steun in de rug zijn.

http://forum.verslavingdebaas.nl/topic/9524-dinsdag-27-december/page-2

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld me succesvol af.

Eigenlijk had ik dit dagpact vooral gestart om Timber te laten zien hoe het werken kan. Maar ik heb er daadwerkelijk wat aan gehad.

Ik ging vanmiddag vrij gefrustreerd de deur uit naar de kroeg om te flipperen. Aan de spa want alcohol is mijn hoofdprobleem. In de kroeg staan gokkasten en daar had ik zomaar 'even' aan kunnen gaan staan. Niet per se meteen een drama in mijn geval. Maar het is een kroeg waar ik hopelijk vaker ga komen (gave flipperkast). En voor ik het weet sluipt er toch weer gokken in.

Fijne avond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...