Roberto Geplaatst 22 januari 2022 Auteur Rapport Share Geplaatst 22 januari 2022 Op 18-1-2022 om 08:46 zei Roberto: Vanmiddag heb ik een afspraak met mijn zorghouder om hoofdstuk 1 van GRIP te behandelen. Ik heb het al gelezen, moet het nog een keer lezen om weer naar boven te halen. In eerste instantie dacht ik dat ik alles al wel wist van wat er in dit hoofdstuk staat. Er staan voor mij toch wel nieuwe dingen in, omdat de invalshoek autisme is. A.s. dinsdag heb ik een afspraak om hoofdstuk 2 van Grip te behandelen. Ik heb het al gelezen, moet het nog een keer lezen om weer naar boven te halen. Artemis reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roberto Geplaatst 22 januari 2022 Auteur Rapport Share Geplaatst 22 januari 2022 @Senna34, als ik er goed over nadenk geven jouw beide reacties mij een onprettig gevoel. Ik voel mij al niet lekker vanwege allerlei lichamelijke klachten, stijve kauwspieren, stijve nek, maag-darmklachten, neuropathie in voeten en misschien benen, die jeuk komt er nu ook nog bij. Artemis reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Artemis Geplaatst 23 januari 2022 Rapport Share Geplaatst 23 januari 2022 Blijf schrijven, je gaat goed. Dat onprettige gevoel uiten. Ik las je over jeuk. Ik gebruik cooling gel. Ijsblokjes kunnen ook helpen. Calendula zalf, Aloe Vera zalf, wat heb je in huis? Roberto reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roberto Geplaatst 23 januari 2022 Auteur Rapport Share Geplaatst 23 januari 2022 (bewerkt) 12 uur geleden zei Bor: @Roberto We zijn nu zaterdag en morgen zijn we zondag. P.S. Was het leuk op de markt en nog wat opgedaan? By the way; Ik ben dol op een (kabeljauw)lekkerbekje. Ja, Bor, ik was gisteren en eergisteren alleen maar met die jeuk bezig. En met hoe ik mij voel door dat afbouwen van diazepam en amitriptyline zo snel achter elkaar. Gisteravond in bed had ik echt de neiging om ergens alcohol te gaan scoren. Ik ben GRIP aan het lezen, daar staat duidelijk in: niet terugvallen in oud gedrag, maar nieuwe 'oplossingen' zoeken. Ik was even met de dagen in de war. Ik had gisteren een zondagsgevoel ook al was het zaterdag. Bij alle dagen heb ik een bepaald gevoel. Na vijven zijn de drogisterijen dicht en op zondag ook. Ik kan de doktersdienst wel bellen voor een zalfje, maar dat doe ik denk ik niet. Bij de JMB kon ik niets tegen jeuk vinden, alleen hydraterende zalf. Misschien moet ik straks bij de muggenbetenafdeling kijken. ps Het idiote van die zaterdagmarkt is dat iedereen daar zonder mondkapje door elkaar loop zonder afstand te houden. Zodra je in een rustige winkel komt moet dat mondkapje weer op. 23 januari 2022 bewerkt door Roberto Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 23 januari 2022 Rapport Share Geplaatst 23 januari 2022 JEUK: @Roberto Ik heb in het verleden eens gezocht naar de werkzame stof tegen jeuk omdat ik een plekje op mijn rug heb dat keer op keer jeukt, geen idee meer welke stof ik toen vond, maar ik vond in het vrij verkrijgbare segment een zalf waar dat stofje in de hoogste concentratie voorkwam en dat is Theranal, aambeienzalf . En verdomd, het helpt, ik gebruik het al jaren.... Roberto reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 23 januari 2022 Rapport Share Geplaatst 23 januari 2022 En wat betreft een droge huid: Een paar keer per week 'dry brushing' met een droge badborstel en eventueel smeren met een goede huidolie. Roberto reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roberto Geplaatst 23 januari 2022 Auteur Rapport Share Geplaatst 23 januari 2022 Ik voel mij vandaag alweer wat beter dan gisteren en eergisteren. Gelukkig maar, want ik krijg net een appje. Mijn laatste tante (91) is aan de sedatie en wordt niet meer wakker. Zij was nog goed bij haar verstand, het is op eigen verzoek. Na veel pijn en ellende heeft ze nu rust. Op 4 januari ben ik nog bij haar op bezoek geweest, al om afscheid te nemen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roberto Geplaatst 27 januari 2022 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 januari 2022 Op 23-1-2022 om 17:31 zei Roberto: Mijn laatste tante (91) is aan de sedatie en wordt niet meer wakker. Zij was nog goed bij haar verstand, het is op eigen verzoek. Na veel pijn en ellende heeft ze nu rust. Vandaag heeft ze haar laatste adem uitgeblazen. Daarmee is ook het hoofdstuk van haar generatie afgesloten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Artemis Geplaatst 28 januari 2022 Rapport Share Geplaatst 28 januari 2022 19 uur geleden zei Roberto: Vandaag heeft ze haar laatste adem uitgeblazen. Daarmee is ook het hoofdstuk van haar generatie afgesloten. veel sterkte Roberto Roberto reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roberto Geplaatst 31 januari 2022 Auteur Rapport Share Geplaatst 31 januari 2022 Op 22-1-2022 om 18:30 zei Roberto: A.s. dinsdag heb ik een afspraak om hoofdstuk 2 van Grip te behandelen. Ik heb het al gelezen, moet het nog een keer lezen om weer naar boven te halen. Morgen ga ik hoofdstuk 3 van GRIP met mijn hulpverlener behandelen: Wat helpt bij het veranderen van je gedrag? Gedragsverandering is een proces Kwaliteiten en valkuilen bij autisme Zelf beslissen om ondersteuning te vragen Professionele ondersteuning bij je verslavingsprobleem Waar je aan moet denken bij je veranderingsproces Antwoorden op mogelijke vragen Artemis reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roberto Geplaatst 31 januari 2022 Auteur Rapport Share Geplaatst 31 januari 2022 Ik had het al een tijd geleden bij mijn nicht aangegeven. Als haar moeder / mijn jongste en laatste tante overlijdt wil ik iets tijdens de crematieplechtigheid zeggen. Afgelopen donderdag is mijn tante overleden en ik hoopte dat mijn nicht mijn aanbod zou vergeten. Zonet appte ze dus dat ik ongeveer 2 minuten ter beschikking krijg. Ik heb 24 uur bedenktijd afgesproken. What to do, what to do? Foto jaren dertig Artemis reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
brazer Geplaatst 31 januari 2022 Rapport Share Geplaatst 31 januari 2022 altijd doen @Roberto goed voort de familie en goed voor jezelf. herkenbaar wrs heb je de toezegging gedaan met een borrel op. je zult er flink tegenop zien, maar 2 minuten is te overzien en doorgaans kun jij je kernachtig uitdrukken go for it! Roberto reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roberto Geplaatst 31 januari 2022 Auteur Rapport Share Geplaatst 31 januari 2022 Ja, @brazer, maar ik ben niet zo'n spreker in het openbaar. Dan ga ik mompelen en kuchen, et cetera. Ik heb al wel een opzetje gemaakt. Kan ik altijd nog opsturen. Artemis reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 31 januari 2022 Rapport Share Geplaatst 31 januari 2022 Je kunt thuis op je gemak je herinneringen opschrijven en dat daar voorlezen Roberto af en toe opkijken naar je nicht thuis eerst voor de spiegel oefenen misschien? Of een mooi gedicht wat bij jou/je tante/jullie past? En als je er te veel spanning door krijgt kun je er op terugkomen en het niet doen of je nicht jouw stukje laten voorlezen Als je utlegt waarom, zal zij dat ongetwijfeld begrijpen en respecteren. Roberto reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roberto Geplaatst 1 februari 2022 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 februari 2022 (bewerkt) Ja, @lady jane, ik ga een serieuze poging doen, maar er zit stopverf in mijn hoofd. Met wat alcohol gaat mijn brein werken en rolt er zo een heel helder stuk uit. Dat is nu geen optie meer. Mijn tante heeft voor mij door de jaren heen een aantal heel bijzondere dingen voor mij gedaan. Die probeer ik op een rijtje te zetten en daar een samenhangend stukje van te maken met inleiding en slotzin. En ja @brazer, ik heb het gisteravond even nagekeken. Ik heb die toezegging inderdaad met minstens een pak wijn op gedaan. Zat al jaren in mijn hoofd. Nu doorzetten. 1 februari 2022 bewerkt door Roberto Artemis reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roberto Geplaatst 1 februari 2022 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 februari 2022 Onderstaand de structuur van mijn I.M. nog nader uit te werken. De opsommingstekens zijn, naast de leesbaarheid, bedoeld als adempauzes tijdens het spreken. Inleidende zin (nog bedenken, of niet nodig?). eerste herinnering in DH cactussen en halfgare poffert Elvis P. theetegel Chinees restaurant beschuitje met aardbeien asperges over telefoontjes laatste bezoek Tot slot: Het zit 'm in de kleine dingen die er toe doen. Artemis reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Artemis Geplaatst 2 februari 2022 Rapport Share Geplaatst 2 februari 2022 Roberto reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roberto Geplaatst 2 februari 2022 Auteur Rapport Share Geplaatst 2 februari 2022 21 uur geleden zei Cleo66: Succes en sterkte met het in memoriam Ik heb altijd een deadline nodig, een beetje gezonde stress. Eind van de middag rolde het hele verhaal in een keer uit mijn pen. Na veel wikken en wegen en overleg met mijzelf heb ik mijn huisarts gevraagd om diazepam voor één dag. Ik ben bang dat door de onvermijdelijke stress mijn kauwspieren, stijve nek en tinnitus vreselijk gaan opspelen. Artemis reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roberto Geplaatst 4 februari 2022 Auteur Rapport Share Geplaatst 4 februari 2022 (bewerkt) Het was gisteren een mooi afscheid van mijn jongste en laatste tante. Mijn praatje heb ik heel rustig, duidelijk en beheerst gehouden. Alle aanwezige neven en nichten reageerden heel positief. Na afloop was er een samenzijn voor de naaste familie. Met een broodje, soepje en drankje om een toast uit te brengen, op de zeven zussen, onze moeders, die nu allemaal weg zijn. Op de gedekte tafels stonden allemaal kleine glaasjes. Bewuster dan anders had ik mij gisterochtend op het dagpact gezet. What to do, what to do, flitste door mijn hoofd, bij het zien van die glaasjes. Toen we allemaal ergens aan een tafeltje gingen zitten zag ik dat overal op tafel een grote kan met water stond. Met daarin wat sinaasappelschijfjes, plakjes komkommer en een takje muntblaadjes. We hebben samen een laatste toast uitgebracht met een lekker fris smakend glaasje water. Ik heb verder alleen maar dat water uit de kan gedronken. 4 februari 2022 bewerkt door Roberto brazer, Artemis en rapilos reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Artemis Geplaatst 4 februari 2022 Rapport Share Geplaatst 4 februari 2022 mooi afscheid, proost met een lekker fris smakend glaasje water met sinaasappelschijfjes, plakjes komkommer en een takje muntblaadjes. Roberto reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 4 februari 2022 Rapport Share Geplaatst 4 februari 2022 Mooi Roberto, zoals je het beschrijft en zoal het gelopen is. En inderdaad, een glaasje water als alternatief is altijd acceptabel. Als het er niet staat kun je er ook naar vragen. Roberto reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roberto Geplaatst 4 februari 2022 Auteur Rapport Share Geplaatst 4 februari 2022 @Bob, misschien een overbodige opmerking, maar iedereen toastte met een glaasje water. Pas daarna ging de bediening rond met de vraag wat iedereen wilde drinken. Dat was voor mij geen probleem meer. Ik heb er verder niet op gelet, maar volgens mij dronk bijna niemand alcohol. Iedereen was met de auto, ook al zegt dat niet alles. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 4 februari 2022 Rapport Share Geplaatst 4 februari 2022 Ja, inderdaad dat had je ook geschreven. Ik zat eigenlijk al aan andere gelegenheden te denken waar ik zelf ervaring mee heb. Doorgaans vindt niemand het gek als je om water vraagt, ook al drinken de anderen iets "pittigers". Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roberto Geplaatst 6 februari 2022 Auteur Rapport Share Geplaatst 6 februari 2022 Op 31-1-2022 om 12:36 zei Roberto: Morgen ga ik hoofdstuk 3 van GRIP met mijn hulpverlener behandelen: Na een drietal voorbereidende hoofdstukken volgen negen hoofdstukken om zelf aan de slag te gaan met verslaving en stress. Overmorgen hoofdstuk 4: Weten waarom je wilt minderen of stoppen? Zicht krijgen op voordelen en nadelen van gebruik Alle redenen om te veranderen op een rij Persoonlijke doelen opstellen Bijbehorende schema's 1 t/m 4 Artemis reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roberto Geplaatst 17 februari 2022 Auteur Rapport Share Geplaatst 17 februari 2022 Op 6-2-2022 om 13:02 zei Roberto: Na een drietal voorbereidende hoofdstukken volgen negen hoofdstukken om zelf aan de slag te gaan met verslaving en stress. Overmorgen hoofdstuk 4: Hoofdstuk 4 is nu twee keer behandeld en er volgt nog een derde gesprek over: Waar hecht ik waarde aan? en Hoe bots mijn gebruik met mijn waarden? Daarna ga ik door met hoofdstuk 5: Patronen in je gebruik herkennen Herkennen van risicosituaties door registratie Herkennen van risicosituaties met een vragenlijst Je bewust worden van patronen in je gebruik Je patronen in één overzicht Bijbehorende schema's 5 en 6 Artemis reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden