Spring naar bijdragen

Hoge doses benzodiazepinen afbouwen met Flumazenil


Gaba

Aanbevolen berichten

Zijn dat geen verslaafden ? Ik heb die artikelen gelezen ... Engels: veel polydrug use, recreational drug use, drug abuse. Soms doses op equivalenten van een paar 100 mg diazepam per dag.

Je kunt ze natuurlijk patiënten noemen, vooral in de verslavingszorg ... verslaving als ziekte ...

 

Maar ja, wat weten die artsen nou ?

 

(Ik heb bewust een "low profile" gehouden, niet voor iedereen schijnt de zon)

bewerkt door Bert2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Sneeuwhoen,

 

Als je het verslaafd wilt noemen, best. Ik zie mezelf niet als een verslaafde. En als je verslaafd bent, ga je toch gewoon even naar de detox ... ?

 

Verslaving associeer ik met zucht, verslavingsgedrag, dosisescalatie etc.

 

Dit soort discussie's ga ik liever niet aan. Ieder het zijne.

bewerkt door Bert2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Beste allen,

 

Mijn vorige mail is door de moderator er af gehaald. Het geen ik erg vervelend vind en onnodig! Ik kom graag in aanraking met mensen die ik kan interviewen voor mijn boek. Ik ben zelf een benzoslachtoffer. Inmiddels ben ik helemaal benzo vrij. Maar ik ben een jaar  lang door een hel gegaan. Gelukkig is alles goed gekomen.  

Ik zal mijn eigen ervaringen optekenen in een boek om de wereld bekend te laten worden met de gevaren van benzodiazepines, maar ik wil ook graag met anderen hierover van gedachten wisselen. 

Ik ben via taperingstrips van de benzo's gekomen. Ik verwijs jullie naar http://www.cinderella-tx.org/nl/tapering/

 

Mijn eigen huisarts was niet bekend met de mogelijkheden om te taperen (engelse woord van langzaam afbouwen). Ik heb met 0,1 mg diazepam per 3 dagen afgebouwd. Hierdoor worden de ontwenningsverschijnselen minimaal.  

 

Mochten er mensen zijn die mij willen helpen met het opstellen van een boek, laat het me dan weten via een privé bericht. 

 

Veel sterkte allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi José, mijn leven is ook een drama geworden door de benzo's. Echt een vreselijke behandeling heb ik gekregen van mijn huisarts, en dat voor een vrouw die net bevallen was... het is werkelijkwaar een schande.

Ik zit nu op een kwart van 1 mg lorazepa'm en het gaat aardig met me. Ik wil je graag helpen maar weet even niet hoe ik dit niet hoe ik dit moet doen. Wil jij mij privé berichten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

 

De laatste milligrammen heb ik ook via de taperings strips gedaan via apotheek De Regenboog.

Op advies van mijn psychiater.

Of het wat uitmaakte weet ik niet, het was nog een ramp.

 

Er moet inderdaad meer aandacht voor het ontwennen van benzodiazepinen komen.

Als je van dat spul af bent, dan ben je er nog lang niet, merk ik wel.

En ik heb langzaam afgebouwd.

Wat een stevig gesodemieter.

Vreselijk...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 months later...

Ik ben ook een benzo verslaafde

ik zat op 12 Oxazepam ban 10 mg wn zit nu op 6 tabletten. Elke 2 weken 1 tablet eraf maar damn wat is het moeilijk. Ik wil dat er meer bekendheid komt over de gevaren van benzodiazepines en dat het niet meer zo makkelijk voorgeschreven wordt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...