Spring naar bijdragen

HSP (Hoog sensitieve personen) en alcoholisme


Gast

Aanbevolen berichten

Ik herken mij in jarenlang niet goed weg weten met mijn gevoeligheid voor prikkels en emoties van mezelf en van anderen die zo hard binnen komen. Daardoor juist heel erg in mijn hoofd gaan zitten zodat ik maar niet hoef om te gaan met die overweldigende stroom prikkels van gevoelens. In dit kader was drank, blowen en roken ook een vorm van middel die de prikkels kon verdoven. Na stoppen met drinken opnieuw leren met die emoties te leren omgaan en eigenlijk helemaal opnieuw want doordat ik zo in mijn hoofd was gevlucht kon ik er helemaal niet mee omgaan. Daar een weg in vinden zie ik als mijn uitdaging. Veel meer dan dat niet meer drinken alleen. 

 

Ja ik denk dat onder gevoelige mensen vaker verslavingen is. Denk hier op het forum ook best veel gevoelige mensen te herkennen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 years later...
Op 2-10-2016 om 17:00 zei erik:

Ik herken mij in jarenlang niet goed weg weten met mijn gevoeligheid voor prikkels en emoties van mezelf en van anderen die zo hard binnen komen. Daardoor juist heel erg in mijn hoofd gaan zitten zodat ik maar niet hoef om te gaan met die overweldigende stroom prikkels van gevoelens. In dit kader was drank, blowen en roken ook een vorm van middel die de prikkels kon verdoven. Na stoppen met drinken opnieuw leren met die emoties te leren omgaan en eigenlijk helemaal opnieuw want doordat ik zo in mijn hoofd was gevlucht kon ik er helemaal niet mee omgaan. Daar een weg in vinden zie ik als mijn uitdaging. Veel meer dan dat niet meer drinken alleen. 

 

Ja ik denk dat onder gevoelige mensen vaker verslavingen is. Denk hier op het forum ook best veel gevoelige mensen te herkennen.

Hier herken ik mijzelf ook in. Ik was/ben ook een HSP-er. Nu ik niet meer drink weet ik ook met mijn gevoelens geen raad. Ik doe nu aan mindfullness, misschien helpt dat. Sinds ik droog sta slaap ik erg slecht, maar daar lijkt nu verandering in te komen..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...