Spring naar bijdragen

Zwak moment


Ekerus

Aanbevolen berichten

Hallo,

Vandaag heb ik voor t eerst in 4 weken weer gedronken.. ik ben 32 jaar en drink vanaf mn 16e.

Ik ben bang dat ik weer terug bij af ben, de laatste dagen heb ik er tegen gevochten maar had in de supermarkt een zwak moment. Ik vertel dit liever niet aan mn vrouw en familie aangezien ze trots op me zijn dat ik er zo goed af kan blijven..

Hoe kan ik hier t beste mee omgaan.

Groet erik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Erik,

 

Mijn advies zou zijn om het wel te vertellen. Natuurlijk ken ik de geschiedenis van jou, je vrouw en je familie niet, maar eerlijkheid loont in mijn beleving altijd. Mochten ze er ooit achter komen zonder dat je het hebt verteld dan is het vertrouwen veel meer beschadigd dan als je er zelf mee komt. Als je er zelf mee komt, kunnen ze erop vertrouwen dat je dit een volgende keer ook doet en bovendien geloven ze je dan ook op het moment dat je zegt dat je niet drinkt. In plaats van het vertrouwen te beschamen versterk je dit vertrouwen in jou juist. Ik weet niet in hoeverre ze op de hoogte zijn van wat verslaving en het herstel daarvan precies inhoudt, maar een onderdeel van herstel kan zijn dat je af en toe een terugval hebt, om je dan vervolgens weer te herpakken en je lering te trekken uit hetgeen gebeurd is. Juist je vrouw en je familie zouden je hierbij kunnen ondersteunen in plaats van een last zijn.

Ben je inmiddels weer nuchter of ben je verder aan het drinken?

 

Met vriendelijke groet,

 

De moderator

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Ekerus

Wat balen dat je een terugval had joh!

Ik zou net als wat moderator zegt eerlijk zijn tegen je vrouw

Geeft helemaal niks wanneer je een terug val hebt!!!

Mij zeker 5 keer overkomen bespreekbaar maken met mensen die achter je staan werken dan het beste

Doorzetten begin lekker opnieuw joh je bent al op de goede weg je hebt gewoon al VIER weken volgehouden weet je wel niet hoeveel mensen daar al moeite mee hebben???

Het is een HELE zware strijd 

Ik ben zelf ook nog maar 34 en sinds 4 jaar gestopt hoe vaak ik niet in dubio heb gezeten

Daarvoor al een aantal pogingen gedaan maar 4 jaar geleden was letterlijk de druppel 

HEEL veel momenten zijn moeilijk en daar ga jij door heen komen

ZET HEM OP!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de reacties,

Ik heb verteld dat ik gedronken heb de reacties waren goed. Ze snappen dat t heel lastig is, vandaag maar weer met frisse moed er tegen aan.

Ik heb een avond behandeling bij tactus en doe t verder zonder medicijnen.

Maar voor 99 % moet je t toch zelf doen denk ik.

Fijne dag allemaal

Groet erik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed dat je eerlijk bent geweest.

 

En goed dat je het weer oppakt.

 

Heb je helder wat er mis ging?

Wat dat zwakke moment in de supermarkt was?

En wat je een eventuele volgende keer kunt doen.

 

Je schrijft: voor 99% moet je het zelf doen.

Nou, ik denk zelfs voor 100%,

maar je hoeft het niet alleen te doen.

 

Contact met lotgenoten, zoals hier kan heel helpend zijn.

 

Succes met de nieuwe poging!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Hallo ,

 

Na tien jaar heb ik onlangs een terugval gehad .

 

Voor mijzelf helpt het om geen terugval te krijgen, om iemand te bellen/mailen en aan te geven dat ik bang ben om te drinken ...

 

Het gaan bellen zelf is een zware strijd maar heb ik het gedaan dan is de zucht weg .....

 

Daarom heb ik nu het geluk dat ik een paar prachtige mensen heb ontmoet op deze site die ik kan benaderen als dat vervelende drankmannetje voor mijn neus staat :) 

 

 

Heel veel sterkte en kracht !  Eva

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...
Op 28-9-2016 om 16:19 zei Ekerus:

Hallo,

Vandaag heb ik voor t eerst in 4 weken weer gedronken.. ik ben 32 jaar en drink vanaf mn 16e.

Ik ben bang dat ik weer terug bij af ben, de laatste dagen heb ik er tegen gevochten maar had in de supermarkt een zwak moment. Ik vertel dit liever niet aan mn vrouw en familie aangezien ze trots op me zijn dat ik er zo goed af kan blijven..

Hoe kan ik hier t beste mee omgaan.

Groet erik

Een zwak moment word pas een terugval op lange termijn als je het als falen ziet. Dan kom je in de cirkel. Een eerste terugval is niet nodig om te delen, het zal je verzwakken. Er zullen meerdere terugvallen plaatsvinden gezien je alcoholverslaving. Elke keer word je sterker. Kom je toch weer in je oude drinkgedrag zou ik het bespreken met mijn geliefden, niet je hele familie. Je kunt met je geliefden hulp gaan zoeken, bij huisarts of een verslavingsinstelling.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...