Spring naar bijdragen

Donderdag 22 september 2016


Yvonne

Aanbevolen berichten

Heftig spirit wat een griezel!

 

Goedemiddag allemaal trouwens  :D

 

Ik ben naar de 'ballenbak' geweest met mijn pleegzoon en bio moeder en haar andere zoon met pleegmoeder

Verschrikkelijk blij dat ik weer thuis ben

Sowieso functioneer ik buitens huis niet goed op dit moment voel me paniekerig hart klopping en angstig

Laatst een burn out gehad nieuwe baby in huis en nieuwe baan begonnen en dat trok ik niet logisch 

Baan geschrapt en even een time out ingelast om voor mijzelf en kids te kunnen zorgen

Nog herstellende en GELUKKIG voel ik mij thuis lekker zodra ik het huis binnenstap is het weg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waar ga je jam van maken, jowan?

Ik heb jam gemaakt van "braômelte", bramen in Nederlands.

Voor mij is het van belang omdat ik iets omhanden heb waar ik mijn aandacht en zorgvuldigheid aan kan besteden. Netjes werken, geen haastwerk, kwaliteit en zorg voorop.

Het is een van de weinige dingen die ik van mijn moeder geleerd heb; die ze me kon leren.

Onze relatie was niet best, mild uitgedrukt.

Onlangs tijdens mijn verblijf in de Herstellerij in Frankrijk kwam ik er weer mee in aanraking, inmaken.

Ik besloot dat dat mooi zou kunnen passen in het "herstellen" van mijn relatie met moeder, zo achteraf, nu ze al ettelijke jaren dood is.

Nu staan daar zomaar 13 potjes braômeltesjem op mijn aanrecht op hun kop, onder een doek, af te koelen.

Nog handgeschreven etiketten erop en ik ben weer een mini-stapje verder.

Ik had bij het plukken al het idee dat dit een goede zaak zou zijn, het voelt goed.

 

Ik heb het allemaal al in me, ik hoef het alleen nog maar te doen. Maar ik moet het wel zelf doen.

Met wat hulp van lieve mensen. Soms plukken die mee en dragen ze bij aan een goed gesprek in de herfstzon, soms brengen ze me op goede ideeën, maar waarschijnlijk nemen ze wel wat potjes mee......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

.........................................

 

jowan,

Veel plezier met het maken van de jam.

Als je een potje over hebt, houd ik me aanbevolen hoor  :P

Voor een verslaafde in herstel heb ik best een potje hersteljam over, hoe krijg ik dat bij jou? Want "virtueel" werkt het niet zo goed, denk ik.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier alvast een afmelding, droog.

 

Leuk, bramenjam.

Ik heb vandaag vijf potten kweeperengelei gemaakt.

Ziet er prachtig uit...geen idee wat ik er verder mee moet.

 

Zelf hou ik helemaal niet van jam of ander gekookt fruit,

maar vind het heerlijk om te doen, dat ambachtelijke in de keuken.

 

Fijne avond.

bewerkt door kruidenthee67
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou ga ik het toch zeggen. Ik dacht, doe maar niet, want Spirit is toch al overstuur. Maar, als een vent aan je zit en jij wil dat niet, dan kan ik me voorstellen dat je daar uit schaamte of zoiets, niet over praat. Maar wat ik niet begrijp is waarom je bleef meerijden, boodschappen doen, zwemmen en zijn drank aannemen. Dan geef je toch niet echt een helder signaal af.

En nu die man dat niet snapt is het de duivel, een eikel, een stalker en ben je zover dat je een heel koor op stelten wil zetten en zijn kinderen erbij wil betrekken?

Gaat wel erg ver, vind ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier alvast een afmelding, droog.

 

Leuk, bramenjam.

Ik heb vandaag vijf potten kweeperengelei gemaakt.

Ziet er prachtig uit...geen idee wat ik er verder mee moet.

 

Zelf hou ik helemaal niet van jam of ander gekookt fruit,

maar vind het heerlijk om te doen, dat ambachtelijke in de keuken.

 

Fijne avond.

"geen idee wat ik er verder mee moet." 

 

En daar heb je hier nog geen reactie op?

Ik wilde aanbieden te ruilen, maar je houdt niet van jam.

Kan ik je een andere dienst aanbieden?

Als chauffeur mee naar een meeting? Appeltaart kan ik ook.....en een beetje met computers.....(Oh, als Plof dit maar niet leest....)

Wat is overigens een "kweepeer"? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan me eigenlijk ook wel gewoon droog afmelden. Meer dan thee gaat er vanavond toch niet meer in.

Het niet-drinken is sowieso geen groot ding meer. In ieder geval is het ver uit mijn gewoonte. Nog niet uit mijn systeem, vrees ik. Alcoholisme, of verslaving in het algemeen, is een ongeneeslijke, progressieve en terminale ziekte.

Bovendien, ik hoop het moment niet mee te maken, is in tijden van grote emotionele stress het eerste glas maar een armlengte ver, als ik mijn tegenmaatregelen niet neem. Ik moet en wil er dus gewoon ver van blijven.

Ik moet zorgen dat er water en thee op een armlengte staan en bovenal: lieve vrienden waar ik mijn emoties mee mag delen. Contact maken en verbinden is voor mij van doorslaggevende belang als ik schoon wil blijven en me wil blijven ontwikkelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is fijn Bor dat hij lekker bij jullie komt vh weekend zal hij naar uitkijken en jullie ook!

Gefeliciteerd met jullie mijlpaal- 25 jaar getrouwd! Ik vind het knap wanneer mensen zo lang bij elkaar zijn mooi hoor

Ik ga de boel opruimen en mijn bed in die knipoogt al de hele dag naar me

Slaap lekker mensen voor straks!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...