Spring naar bijdragen

heftig


mama

Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik zal me even voorstellen: ik ben een jonge moeder van 2 kids.

Na de geboorte van de laatste kreeg ik wat spanningsklachten... kreeg hier alprazolam 4x 0.25 voor.dit heb ik 2 maanden gebruikt... bij minderen en stoppen kon ik helemaal niet meer slapen, ben zelfs bij de crisis beland met hevige depri en suicide gedachten. Het werden ook bijba psychose achtige toestanden..

Daar kreeg ik uiteraard weer een benzo 1mg lorzepam.

Daar slaap ik nu wel weer wat op. Maar ik wil er vanaf wat ik ben dit helemaal niet.

Heel mijn leven is verpest door deze rommel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Mama welkom op dit forum,

Benzodiazepines kunnen verschrikkelijke bijwerkingen en ontwenningsverschijnselen geven. Het lastige is altijd dat je ze voorgeschreven krijgt voor bepaalde klachten zoals spanning of niet kunnen slapen en als je stopt met deze middelen de hulpverleners/artsen nooit zeggen dat het ontwenningsverschijnselen zijn, maar dat het weer je oude klachten zijn. Terwijl je dan zelf wel weet dat het niet die klachten waren, die je nu ervaart.

Hoe lang gebruik je nu de Lorazepam?

Ik weet even niet of Lorazepam ook in druppelvorm is. Anders zou je daarmee langzaam kunnen gaan afbouwen, als je zoveel last hebt.

Vaak wordt een benzo ook omgezet naar Diazepam om langzaam af te kunnen bouwen. Dat kun je ook overwegen.

Er zijn volgens mij anderen hier die ook Lorazepam hadden/hebben en daar meer ervaring mee hebben. Niet kunnen slapen hoort bij het afbouwen van een benzo en ook angst en paniek klachten.

 

Sterkte !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mama, gelukkig gebruik je de lorazepam nog niet lang. En was je ineens gestopt met de alprazolam? Want dat telt natuurlijk ook nog mee.

Ikzelf zou dan toch langzaamaan afbouwen.

Ik hoop dat er nog iemand reageert die heeft afgebouwd van lorazepam. Of kun je even zoeken op het forum.

 

Ik heb zelf heel langzaam afgebouwd. Had diazepam vanaf het begin en dat met 0,5 mg per twee weken afgebouwd in een half jaar.

Heel veel lichamelijke en psychische klachten gehad. Ben ook gaan afbouwen tijdens een ernstige burn out. Dus dat was allemaal te veel tegelijk.

Nu bijna 4 maanden gestopt. En nog steeds klachten zoals: last van drukte en geluid, oorsuizingen, spierpijn/steken, benauwd en maagpijn.

Slapen gaat beter nu.

Sommige mensen zijn gevoeliger (zenuwstelsel) dan anderen en hebben dus meer last van de ontwenning.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja het ineens stoppen met de alprazolam telt ws ook nog mee... naja ineens stoppen was het ook niet heb wel geminderd maar ws te snel gestopt. Ik kreeg na het stoppen spierspasmes, niet slapen hullucinaties.... vreselijk. Kan ik dit met afbouwen nu voorkomen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ook Alprozalam / Xanax voorgeschreven gekregen en ik werd er ook heel akelig van. Overgezet op Diazepam en voelde me zeker n week of 2 nog heel raar.

Ik vond t verschrikkelijk spul, Diazepam hielp bij uiteindelijk beter.

Ik zit van 20 mg nu op 2 mg en ga bijna naar 1,5 mg. Te snel afkicken is voor mij hel geweest en ik doe t nu dan ook rustig aan.

Ben ook in t ziekenhuis beland, omdat na de overzetting van Xanax naar Diazepam mn bloeddruk en hartslag torenhoog bleven. Ik kon niet meer slapen, eten en mn lichaam gooide alles eruit. Was compleet vd leg af, ik heb er nog nachtmerries van. Ik viel in n hele korte tijd 10 kg af, wist niet wat me overkwam!

Ik reageerde er voor de artsen heftig op, dat bleek

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jawel, maar soms wel opeens erg emotioneel en spierpijn.

Ik heb ong 2 maanden 20 mg Diazepam moeten gebruiken en ben daarna begonnen met afbouwen.

De arts liet me 5 mg per week afbouwen en toen kreeg ik op een gegeven moment heftige afkickverschijnselen. Toen ik even op die dosis bleef hangen werd t gelukkig n heel stuk minder.

Ik ben bij een psychotherapeut in therapie gegaan om alles n beetje te kunnen verwerken en zij zegt dat t normaal is als je je af en toe erg emo voelt.

Het dempt natuurlijk je emoties die nu langzaam vrij komen en de afkick heeft ook gevolgen.

Ik ben heel blij dat ik er bijna vanaf ben en langzamer afbouwen is voor mij veel beter geweest, dan is t te behappen.

Maar Xanax raak ik nooit meer aan, levensgevaarlijk spul in mijn geval! Ik was echt de weg kwijt. De arts vertelde me dat Xanax een piekwerking heeft en Diazepam een gelijkmatige werking.

Wat er van waar is weet ik niet exact, ik heb alleen n betere ervaring met Diazepam.

Sterkte, ik heb ook 2 kleine kids en ik weet hoe zwaar t allemaal is.

Liefs Sunngirl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb de apotheek gevraagd of ze capsules van 0,5 mg Diazepam kunnen maken om af te bouwen en dat kon. Die krijg ik maandag en dan ga ik de laatste stappen met 0,5 mg naar beneden.

Ik vind Xanax ook enorm verdovend werken.

Mijn slaap is ok, soms eerder wakker, maar ik slaap gelukkig wel. Ik merk wel dat de afbouw bij mij invloed heeft op mn hormonen, soms heb ik echt zo'n pms gevoel.

Uiteindelijk is t n kwestie van volhouden en steun krijgen als je t moeilijk hebt. Dan is t soms moeilijk om helder na te denken, terwijl je je n paar uur later soms weer beter voelt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een paar weken ivm hartkramp aanvallen. Achteraf werd dat veroorzaakt door n immuunstoornis, maar dat werd pas veel later ontdekt.

Ik had daarvoor al heel lang n overspannen en oververmoeid gevoel, mn lijf was achteraf ook op. Ik wist niet dat ik zo ziek was, omdat ik al jaren erg moe was en er nooit wat gevonden werd.

Bij het overzetten naar Diazepam hadden ze veel te weinig gegeven in verhouding tot de Xanax. Dat heb ik gemerkt...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, je hebt geen andere keuze.

Er voor altijd aan blijven is geen optie, dan wordt t ontwennen uiteindelijk alleen maar moeilijker en je hebt steeds meer nodig voor hetzelfde effect.

Iedereen vindt t volgens mij eng, maar uiteindelijk zijn ze wel blij dat ze er vanaf zijn.

Met kleine stapjes moet t te doen zijn. Ik vind t ook nog steeds eng, maar ik blijf doorgaan. Mijn lijf is nog lang niet de oude na alles wat er gebeurd is, maar Diazepam helpt mij nu niet meer verder.

Vandaar dat ik door blij zetten tot ik klaar ben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gelukkig begripvol!

Ik was al heel lang niet goed en toen ik zo ziek werd, zag t er niet goed uit. Dus iedereen was erg geschrokken en toen werd er eindelijk ontdekt dat er een immuunstoornis onder zat.

Ze hebben gezien hoe ziek ik was en ik zet mezelf nu ook niet meer aan de kant. Dat heb ik veel te lang gedaan uit angst voor wat anderen ervan zouden vinden en dat heb ik los gelaten.

Alleen jij weet hoe je je voelt en n ander heeft makkelijk praten als ze niet weten hoe t is.

Ik heb gelukkig n nuchtere en lieve vriend, die niet snel in de stress raakt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mamma, ik heb lorazepam afgebouwd, echt enorm lastig om af te komen, vooral de stap van 1 mg naar nul en specifiek van 0,25 mg naar einde. Sinds bijna 1 week vanaf, en voel hele mist optrekken! Slapen gedurende afbouw vrij goed gehouden, wel romelig in de zin van Veel wakker worden. Deze week eerste paar dagen op nul wel serieus slaap moeilijk gehad, sinds vannacht weer kunnen doorslapen na wakker worden. Enorme hoofdpijn gehad en gevoel in lichaam of ik in de 6e versnelling stond. Is nu weg na 6 dagen. Pff. Probeer zsm van die lorazepam af te komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jep, begin mijzelf weer te worden. Lorazepam is potent middel wat ik in kleine stapjes heb afgebouwd. Ook ik heb crisis opname achter de rug door vervelende gedachten, had enorm slaaptekort. Ben weer in ritme gekomen, maar de afbouw is wel een dingetje, de Ashton manaual heb ik als leidraad genomen wat je op dit forum tegenkomt. Maar ieder lichaam is anders. Ik heb nooit voor overstap naar diazepam gekozen omdat ik dit trok, maar voor iedereen aniets. Ben blij dat af ben, nu verder herstellen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...