Spring naar bijdragen

Wat doen jullie bij drang?


Gast

Aanbevolen berichten

Mijn belangrijkste is niet zo zeer afleiden als wel een soort van door me heen laten stromen. En me bewust zijn dat de trek plotseling komt, maar ook plotseling weer weg zal zijn.

Verder heb ik iets te dure citroenlimonade in de ijskast staan. En wat eten helpt me ook nogal eens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van die dingen Sheila. Water drinken, een klusje doen.

Tegenwoordig, na geruime tijd niet te hebben gedronken, heb ik soms nog iets wat trek zou kunnen zijn. Dat zie ik als signaal dat er iets aan de hand is, want echt trek is het niet. Meer een onbestemd onaangenaam gevoel. Ik zet de handrem dan op wat ik aan het doen ben en probeer na te gaan, wat er speelt. Het gebeurt me niet vaak meer en ik kan met wat inspanning eigenlijk altijd wel benoemen wat er aan de hand is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmmm...ik ervaar nog wel echt trek, en voel me er ook door overvallen.

Ik probeer me er in het moment bewust van te worden. En daardoor te voelen wat er gebeurt en of er een trigger is.

Want dan kan ik daar wat mee.

Het uitspreken van de trek. Naar partner. Dat maakt de drempel voor mij hoger om daadwerkelijk wat te nemen.

 

En ik ben me ook bewust van de dingen die ik dan niet moet doen.

Stuur een dochter naar de supermarkt als ik dan denk iets nodig te hebben  :blush:

Geen plekken opzoeken waar drank te krijgen is.

 

Drinken of eten.

 

Tegen mezelf zeggen dat het ook weer overgaat.

Mezelf echt afleiden lukt niet, maar werkt ook niet echt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Domweg... niet willen drinken. In je hoofd zit dat.

Weten en doordrongen zijn van het feit dat het onzin is en.... vergif.

Afstand nemen van de valse romantiek ervan.

 

Heel aards zijn en voelen..... voelen.

 

Weten dat het fijner is zonder......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij drang een veldslag....

 

Zo heb ik het niet ervaren. Toen ik eindelijk echt kon accepteren dat ik moest stoppen met drinken, wist ik dat ik me een tijdlang slecht zou voelen. Ik heb me daar niet meer tegen verzet, ik heb geaccepteerd dat ik me slecht zou voelen, slecht zou slapen en verder niet kon weten hoe het allemaal zou gaan lopen. Ik ben het gevecht niet meer aangegaan, maar heb de vijand en de veldslag ontweken... Meer op die manier voor mij, geen verzet meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij drang een veldslag ja.... anders niet zo heel moeilijk vind ik zelf.

Ik bedoelde het eigenlijk vanuit Quinn. Als ik zijn berichten lees, komt 'veldslag' wel in de buurt, maar ik zou zo graag willen dat het resultaat voor hem een enigszins aangenaam leven is, en geen oorlog.

(Sorry dat ik over je schrijf, Quinn)

bewerkt door basta
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...

Toen ik vanmiddag wat onrustig en wiebelig werd na ruim een week niet roken en niet drinken, ben ik achter mijn pc gaan zitten en heb daar orde geschapen. Niet dat het er een bende is, maar ik ben er nog niet zo goed in, met foto's in mappen e.d.

Ik heb mijn documenten aardig opgeruimd, alleen waren op gegeven moment "mijn afbeeldingen" verdwenen. Dat was schrikken, want ze zaten ook niet in de prullenbak. Toch ergens onder een rare titel teruggevonden.

Vroeger zette ik een maandelijks blaadje in elkaar dat ik grotendeels ook zelf moest schrijven omdat niemand anders het deed.

Die waren allemaal netjes opgeslagen en heb ik uitgezocht, wat weg kon, wat naar iemand gemaild kon worden die er mss in geïnteresseerd was enz.

Dat ruimde lekker op. Je hebt bijv. ook dingen dubbel, kopieën van paspoort en pasjes, dus dat kan allemaal weg.

Het geeft een voldaan en opgeruimd gevoel en je denkt nergens meer aan, maar ben nu wel moe.

Even de chili con carne op de kachel zetten om op te warmen en dan lekker TV kijken.

Ik hoop dat dit iemand op een idee brengt, je hebt 2 vliegen met 1 klap en in het geval van stoppen met 2 verslavingen zelfs 3.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...