Spring naar bijdragen

Diazepam afbouwen


Sunngirl

Aanbevolen berichten

Goedenavond,

Ik heb ongeveer 2,5 maand 20 mg Diazepam gebruikt ivm gezondheidsproblemen. Heb 150 mg Venlafaxine voorgeschreven gekregen en t gaat beter. Half juli begonnen met afbouwen van Diazepam en zit nu sinds n kleine week op 4 mg. Heb 2 weken op 5 mg gezeten ivm sterke ontwenningsverschijnselen. Erg hoofdpijn, spierpijn, benauwd, hartkloppingen en hartkramp.

Ik ga morgen naar 3 mg, ik wil er heel graag vanaf. Dan naar 2mg, 1 mg en dan stop. Ik volg t Ashton manual, omdat snellere afbouw te heftig was.

Mijn vraag: Hoe lang na een dosisverlaging krijg je ongeveer ontwennings verschijnselen en hoe lang houdt dat aan. Ik snap dat ieder lichaam anders is, maar in t algemeen gezien?

Mijn ervaring is na ong 5 dagen na dosisverlaging en dit houdt dan een paar dagen aan.

Alvast bedankt voor je reactie,

Mvg Sunngirl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Sunngirl,

 

Zoals je zelf al zegt is het voor elke persoon verschillend en houdt onder andere verband met hoe lang je het middel al slikt, jij slikt het relatief kort, dus denk aan maximaal 14 dagen.

Bovendien zit je nu op een lage dosering, waardoor ontwenningsverschijnselen waarschijnlijk minder heftig zullen worden.

Diazepam heeft een lange halfwaardetijd waardoor het wat langer kan duren voordat de ontwenningsverschijnselen optreden, jij geeft zelf aan 5 dagen, dus zo is het blijkbaar voor jou.

 

Op apotheekkennisbank.nl staat een mooi stukje over het afbouwen van benzodiazepinen. Misschien kun je daar nog even op lezen.

 

Met vriendelijke groet,

 

De moderator

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Sunngirl,

Volg het schema dat staat in de Ashton Manual. Advies bouw af via tapering. Jouw huisarts kan de taperingstrips bestellen bij de Regenboogapotheek. 

 

Zie ook deze site. 

 

http://www.cinderella-tx.org/nl/taperingstrips-voorschrijven-en-bestellen/

 

Vooral de laatste beetjes moeten heel langzaam gaan. Artsen en psychiaters denken daar vaak veel te licht over. Via taperingstrips kun je met 0,1 mg per dag of twee of drie dagen afbouwen.Wat jij maar wilt. 

Bij mij gaat dat uitstekend. Ik zit nu op 0,5 mg per dag en nog 18 dagen te gaan. Bijna geen last van onttrekkingsverschijnselen. Rotzooi blijft het!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel. Ik heb even gekeken op de site en dat ziet er inderdaad goed uit.

Gebruik je ook Diazepam of wat anders?

Ik heb t niet heel lang gebruikt en ga met 1mg per week naar beneden. Ik kom vd 20 mg af en de arts wilde met 5 mg per week naar beneden, dat was hels.

Uiteindelijk zelf langzamer gaan afbouwen, Ashton manual gelezen en ik zit nu van 4 mg op 3 mg. Weer even aankijken hoe dat gaat en zo steeds meer naar beneden.

Ik ga kijken of ik die taperingstrips ook kan krijgen, scheelt ook weer pilletjes breken.

Liefs Sunngirl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Mijn grootste probleem is alcohol, maar ik slik ook chloordiazepoxide 10 mg per dag (2 x 5 mg 's morgens tegelijk).

Ben ooit begonnen met 3 x 25 mg per dag en heb snel afgebouwd naar 10 mg per dag, dat ging prima.

Halveren naar 5 mg beviel mij niet, ik ben blijven hangen op die 10 mg, al langere tijd.

 

Handig om te weten dat die strips er zijn.

Als ik chloordiazepoxide omreken naar diazepam kom ik op een startdosis van 5 mg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 years later...

Zwaar of Mooi?

Ja, het is zwaar en onwerkelijk om dingen te ontvangen die je nooit hebt ervaren.
Wees gerust, het is daar en het bestaat. Hallucinaties zijn geen waarnemingen die mensen beschrijven als schijnbeelden. Als onze sensoren zich verder openen dan normaal krijg je inkijk in dimensies die andere mensen niet kennen.
Wees niet bang en probeer je te verdiepen in het wonderlijke, als een film. Het is geen straf, het is een inkijk in de voor velen onzichtbare kracht.
Verborgen wijsheid. Jezelf observeren zonder oordeel.
Het is er, en het is goed. Probeer je te verwonderen en te leren. Er is meer dan de toestand die in de wetenschappelijke theorie bekend is.
Geen enkele energie is tegen jou. Alles in het fijnstoffelijke is van waarde en voller van liefde dan het grofstoffelijke. Er is duidelijk een hoger doel.
In de kern bestaat er alleen liefde. Licht doet alle schaduw verdwijnen. Haat en negativiteit zijn de armoedes van onvermogen/gebrek aan inzicht.
Wees er niet bang voor. Als het gebeurt, koester het en neem het mee.
Zwaar? Ja.
Mooi? Ja. 

- Mooi -
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...