Spring naar bijdragen

zaterdag 20 augustus


Gast Peetr

Aanbevolen berichten

goedemorgen.

 

iedereen van gisteren bedankt voor de reakties.

 

ik heb vandaag nog een aafspraak met mijn zus dus ik zou dat af moeten zeggen als ik zou gaan drinken,en dan kies ik toch voor die afspraak.

dus zet me maar weer in het dagpact.

 

net de draad waarom drink ik eigenlijk ontdekt.

heeeel herkenbaar en ga ik zeker nog op posten.

zouden meer mensen moeten doen vind ik..

 

fijne dag allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen iedereen! :)

 

Ik ben nu ruim twee jaar gestopt en het gaat nog steeds goed. Het minderen, af en toe 1 glas, hoogstens 2, is nog steeds succesvol. Aan de ene kant had ik het wel verwacht, want met een vroegere wietverslaving ging het ook zo. Eerst verslaafd, en na een tijdje geheel stoppen, kon ik zonder moeite 1x in de drie maanden een jointje roken. Aan de andere kant vind ik het raar. Want waarom kan het nu wel, en vroeger niet. In ieder geval ben ik hartstikke blij dat al mijn verslavingen nu over zijn: roken, blowen en drinken.

 

Het opbouwen van een nieuw leven is nog steeds hard werken. Anders om gaan met problemen. Problemen oplossen. Relatie vinden. Werk vinden. Het zijn allemaal babystapjes. In het begin van stoppen zijn de problemen nog gigantisch en overweldigend. En moet het omgaan nog geleerd worden. Nu is er enig fundament gelegd en dat geeft meer rust. Relatie gaat nog stees goed. Maar het leven is nog steeds elke dag hard werken. Vooral aan mijzelf.

 

Ik heb nu een oproepcontract en ik krijg straks vanuit de gemeente een leerwerktraject aangeboden. Daarnaast heb ik ook nog twee leuke vrijwilligersbaantjes. Gelukkig ben ik nu weer een stapje verder qua werk vinden. Ik mocht ook gratis een pak uitkiezen bij dress for success omdat ik bezig ben met sollicitaties en voortraject. Nou heeft Oger een paar maanden geleden 2000 pakken heeft gedoneerd aan de stichting. Ik heb het geluk nog één van de laatste Oger pakken plus Oger overhemd te kunnen krijgen. Daar ben ik hartstikke blij mee. Oger bedankt.

 

Dat is een leuk mazzeltje. :)

 

Iedereen een fijne vakantie! Alle stoppers succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ploffie!

 

Wat leuk om van jou te lezen. Heel mooi en herkenbaar jouw pad! Nou ja, behalve dat succesvol af en toe wat drinken da, dat kan ik niet - maar hoeft ook niet. Ben blij voor je!

 

Even iets: weet je nog wat je op mijn draadje schreef over gelukkig zijn en roken / niet-roken? Om je eerlijk de waarheid te zeggen: ik heb toen wel even een zucht gelaten als in, "Wat een negatief betwetertje toch, die Plofkip". (Daarna was het weer voorbij hoor :-)

Maar goed, nu ben ik dus ook gestopt met roken en ik moet enigszins toegeven dat dat tóch nog wat toevoegt aan mijn algehele geluksgevoel, ha ha.

Raar maar waar.

 

Lieve groetjes van Yo!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen alle

Ja het stoppen met roken,heeft bij mij ook wat vallen en opstaan gekost.zoveel stoppogingen gedaan,wat een stres.Ben nu tien jaar gestopt,en heb regelmatig het geld van een pakje peuk gespaart,en hele leuke dingen voor gedaan,dus met niet drinken,komt het ook wel goed.

Een fijne droge dag voor alle.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen frummers. 

Stralend zonnetje hier, dat belooft weer wat voor vandaag. 

Gistermiddag trok het helemaal dicht, werd echt donker en 

tegen de avond begon het te regenen.... om never nooit meer 

op te houden, wat een water kwam er naar beneden. 

Eind van de avond regende het nog, en ondanks alsmaar uitstellen

moest de hond er toch nog even uit... afijn, grote plu mee en na 100 meter

werd het droog :D . Maar wel weer veel te laat in bed dus. 

Afijn, tis niet anders, vanavond lekker vroeg er in duiken maar. 

Koffie en thee staan klaar, laat maar komen wat komen moet... 

post-1140-0-39715400-1457161005_thumb.jpgpost-1140-0-21437600-1389158804_thumb.jpgpost-1140-0-54836100-1460092413_thumb.jpg
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen allen. 

 

Sowhat, nog even lekker doen inderdaad, pffff, studerende kinderen, ook ik weet er alles van...

 

Maar goed, even koffie opdrinken en dan richting badkamer en de dag wat richting geven, het zonnetje schijnt hier nu,

na die wolkbreuk van gisteren ook weer fijn. Weet alleen niet wanneer dit weer veranderen gaat.

Fijne dag allen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb wat denkwerk verricht, de afgelopen dagen. Ik was wat laks geworden in sommige zaken. Het blijft belangrijk om rond 4 uur even iets stevigs te eten, dat heb ik vanwege alle vrije dagen laten verwateren. Verder ook zorgen dat ik regelmatig een uitje plan, iets om naar uit te kijken.

Het komt niet aanwaaien, he?

bewerkt door Nadia
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo .. middag al bijna!

Heerlijk geslapen in eigen schone bed, rustig opgestaan en aan de was/opruiming begonnen. Af en toe kopje koffie of thee tussendoor..best lekker zo'n dag!

 

 

Dagpact:
jowan
Peetr
Lars
MarQ
Claartje
Rapilos
Skyer
Spirit
Nadia
Basta

Vol

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...