Spring naar bijdragen

Wat doen jullie aan de hoofdpijn?


Suffy

Aanbevolen berichten

Sinds een paar maanden ben ik aan het afkicken van benzo's. Had na jaren van diazepamgebruik( van af en toe een halve naar elke avond een halve tot een hele van 10 mg)op een gegeven moment oxazepam gevraagd omdat die lichter is, dacht dat dit beter voor mij was. Hierdoor kreeg ik wel veel ontwenningsverschijnselen van de diazepam. Dat heeft een week of 6 geduurd en ik neem nu af en toe( na al weken zonder diazepam) nog 1/4 tot 1/2 oxazepam. dacht dat dit wel kon zonder klachten. Valt me best tegen want ik heb nog regelmatig last van het licht en veel hoofdpijn en duizeligheid( combi lijkt het want als de hoofdpijn afneemt wordt de lichtgevoeligheid en duizeligheid ook minder). Kan dat nog steeds na al lang geen diazepam meer te gebruiken( circa 2 maanden) en nog maar af en toe oxazepam???

 

En wat doen jullie aan die hoofdpijnen?Gewoon paracetamol? Ik moet zeggend at ik dit op dit moment het naarste vind> Ik heb af en toe ook nog die erge zweterigheid maar de hartkloppingen zijn al over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Suffy ik neem niets tegen de hoofdpijn en zweet het uit als het opkomt. Ik drink die dag wel extra water en dat lijkt wat te helpen, ook cocoswater heb ik aangeschaft omdat dit ook rijk is aan vitamines en heel goed hydrateert. Ik lust normaal niks met cocos maar dit valt wel mee. Je hebt er ook smaakjes bij zoals citroen, ananas, granaatappel enzov... Hoop dt dit je wat helpt. Gezonde voeding en genoeg water drinken is het beste wat je kan doen. Ik gebruik enkel vitaminenkuur tegen vermoeidheid al sinds het begin en magnesium voor ik ga slapen.

Hoop dat het snel beter gaat !

Groetjes x

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Shakemarieke, dat ken ik niet, kokoswater. Koop je dat bij de reformwinkel?

Sheila, de dokter zegt dat de hoofdpijn gewoon van het afkicken komt en zegt: Neem een paracetamol. Dat helpt soms maar niet altijd, helaas.

Ik ga wel meer water drinken in ieder geval en ga op zoek naar dat kokoswater.

 

Ben dom geweest! Had al dagen geen  oxazepam genomen. Maar had gisteren druk gepraat en kon niet inslapen, moest vandaag naar een verjaardag, dus dacht "vooruit een halve oxazepam(=5mg), prompt hoofdpijn bij het opstaan. NU weer afgezworen natuurlijk! Sheila mijn bloeddruk is prima, gelukkig! Het valt allemaal niet mee. Eerst had ik homeopathische druppels( Passifloracomplex van dr. Vogel) genomen van dr. Vogel maar die deden na twee uur nog niets dus toen die halve oxazepam. Kans is natuurlijk dat die druppels nawerkten en te samen met die halve oxazepam weer teveel was. Dat las ik ook elders op internet dat wanneer je teveel slaapmiddel neemt( een pam of een combi van natuurlijke middelen en pam) je ook hoofdpijn kunt krijgen.    

 

Poeh....sterkte jullie beidjes!

 

Shakemarieke heb Metarelax aangeschaft, dat is magnesium met een aantal vit B's, schijnt zeer goed te zijn voor ontspanning. Ik moet het nog ervaren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Shakemarieke, hoe gaat het met je?
Kan vertellen dat ik al een paar dagen zonder hoofdpijn ben, gewoon geen 1/4 pammetje meer genomen en het helpt! Misschien ook wel door die Metarelax, wie weet. Ik had ook ergens gelezen dat je het op moet bouwen die Metarelax, dus ik blijf het maar een poosje gebruiken. Niet dat ik er mega beter door slaap maar het lijkt wel wat ontspanning te geven en dat moeten we hebben als we het leven zonder pammetjes aan willen kunnen, toch?

 

Ik heb in verhouding met de meeste mensen eigenlijk maar kort en weinig pammetjes gebruikt lees ik overal op dit forum. Toch had ik er danig last van een paar maanden terug tot voor kort toen ik wilde afbouwen. En ik voel me nu echt wat beter, behalve geen hoofdpijn, voel ik me ook wat meer mezelf worden, al ben ik nog wel heel moe soms, hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoofdpijn is hierheen overgewaaid, heb er al paar dagen last van... maar slik niets.. probeer het uit te zweten. 2 dagen misselijkheid, een beetje minder gegeten en direct al 1 kg kwijt op 2 dagen. Zou niet te lang zonder eten moeten. Gelukkig is de misselijkheid nu weg. Is echt vervelend hoe traag ik ook ga, er eigenlijk weinig dagen zijn waarop er niets is. Beter dat ik zo traag blijf afbouwen, vrees dat ik het anders alleen maar erger maak. Ikzelf heb ze ook maar 4 maanden genomen en zal me een eeuwigheid duren om 'r vanaf te geraken. Erg hé ... 

Blij dat jij je al wat beter voelt ! Gelukkig zijn die dagen 'r ook, zodanig dat je je daar weer een beetje kan aan optrekken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach, wat waardeloos, Shakemarieke, die erge hoofdpijn, ik gun je die jou niet, hoor. In 2 dagen 2 kg kwijt, bah. Dat je van 4 maanden al zo'n last hebt bij afkicken maar wellicht ben je extra gevoelig. Wat een rotzooi is het ook hè?

 

Ik was 6 dagen "zonder", ging goed maar gisteren lastige dag gehad, een hele middag gezeten bij een ongeneeslijke kankerpatiënte, heftige gesprekken natuurlijk, in de avond nog druk geweest met van alles en nog wat, kon NIET slapen terwijl het eigenlijk best goed ging de nachten daarvoor. Onbegrijpelijk is dat dan. En ik had vandaag mijn vrijwilligerswerkplicht dus ik moest slapen. Dus . een halve oxazepam genomen en gelukkig nog 4 uurtjes gemaakt en wonder boven wonder: geen hoofdpijn. Hopelijk gat het vannacht beter. Moet zondagavond naar een verjaardagsfeest wat meer een verplichting is dan een plezier dus zal me benieuwen of ik zaterdag op zondag kan pitten. Gelukkig is het niet mer zo warm. Wordt ook laat zondagavond dus mijn gymclub van maandag 9 uur heb ik bij voorbaat al afgezegd, dat wordt natuurlijk niets. Leuk trouwens dat je wat contact met me houdt! Ik vind het rot van je dat je zo weinig steun ervaart van je partner, dat is wel onontbeerlijk eigenlijk, het wordt anders zo'n eenzame strijd. Gelukkig hebben we dit forum!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik reageer ind heel gevoelig. Tot 3.25 mg was het allemaal redelijk maar vanaf dan moest ik serieus de rem opzetten. Nu is het .01 per week en nog heb ik weinig dagen dat er niks is. Maar ik moet functioneel blijven met 2 kinderen. Ik kan niet alles op een ander laten draaien. Mijn man is ondertussen al meer begripvol geworden, denk dat hij wel al merkt dat ik toch wel al wat veranderd ben in de positieve zin en dat als ik niet buiten wil hij met niet onder druk moet zetten. Wat ik heel erg mis is mijn energie ! Ik was echt een bommetje en nu ben ik een zak ! Zal zo blij zijn als die energie terug is en ik weer kan genieten v het sporten Voorlopig blijft het bij kijken en muziek lluisteren.

Drukke dagen zijn goed ! Zo kan je je gedachten verzetten maar er moet ook af en toe wat rust bij ; zo is het toch bij mij. Als het te druk was heb ik echt een rustdagje nodig ? Kan jij nog sporten ? Ik zou dat zo graag weer kunnen. Ik mis het enorm.

Hopelijk komt er een periode waarin ik rapper kan afbouwen want de wijze waarop ik nu bezig ben duurt het nog 4 jaar en dat voor 4 maand nemen.  Ik nam vroeger nooit wat at heel gezond en sportte genoeg. Mijn dochter is spijtig genoeg net zo dus is echt uitkijken en komt daarbij ook dat ze hoogsensitief is dus niet slapen hoort daar ook bij met momenten. Maar ik weet wat doen, bij haar gaan er geen pilletjes in. Zo'n stommiteiten gebeuren hier geen 2x. Gelukkig weet ze en snapt ze waarom dit vergif is als ze ziet wat het met haar mama heeft gedaan !

Succes iedereen ! Hopelijk komt de dag dat we weer kn gaan genieten ! Een ding is zeker, iedereen die dit heeft meegemaakt, zal nooit meer hetzelfde zijn, niks meer vanzelfsprekend nemen, en gelukkiger zijn dan ooit ervoor !

Liefs

x Sh x 

bewerkt door shakemarieke
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Shakemarieke, leuk toch een beetje babbelen af en toe. o,1 mg per week is echt niets meer zou je denken maar dat het dan nog moeizaam is. Ja, de 1 is veel gevoeliger dan de ander. Lastig dat je nooit eens gas terug kunt nemen. Ik voel mij bevoorrecht, maar ja ben nu 61 jaar en heb mijn portie wel gehad met 4 kinderen, hoor. De jongsten, een tweeling is nog maar een jaar de deur uit, al werkten ze al wel en waren de hele dag door de week van de vloer. Gelukkig dat je man intussen in begint te zien dat het afkicken je toch wat beter doet functioneren. Onder druk staan is echt funest! Heb ik de afgelopen dagen gemerkt. Ik deed het mijzelf aan, naar de verjaardag 100 km verderop van een autistische neef, 's Avonds, natuurlijk slechte nacht daarna, grr. Ben ik ook even niets waard en doodmoe.Vervolgens gistermorgen verjaardag, was afgesproken, kon er niet onderuit, uurtje heen en terug en gisteravond, het nieuwe huis bekijken van een zoon van vrienden, ook zo'n plichtmatig iets. Niemand verplicht mij maar ik heb het gevoel dat ik het MOET doen. Weer slecht geslapen. Gelukkig rustig vandaag. Niet ingegaan op uitnodiging van vriendin voor bakkie, wilde vandaag en ook morgen even mijn gang kunnen gaan, mijn slaap proberen terug te vinden, die slapeloosheid is mijn grootste vijand...Heb ook nog niet altijd puf, ben natuurlijk ook nog niet geheel van die pammetjes af, had afgelopen weekend weer een halve genomen om nog ietwat slaap te pakken. ..Af en toe een boel zweten, bah. Vermoeidheid is ook iets wat lang na kan blijven zeuren vooral als je nog niet echt helemaal los bent van die pammetjes. dat laatste stukje is voor jou ook erg lastig hè? Ik dacht dat ik na onze vakantie het wel gehad had maar ja toch weer een paar keer voor de bijl gegaan al zegt internet dat een halve oxazepam niet veel is, diazepam is veel sterker bv maar het blijft een pammetje natuurlijk. Ja, ik sport 1x per week, op een gymclub met work out en grondoefeningen. Dat gaat al wel beter dan voordat ik begon met minderen pammetjes. Toen had ik enorme last van mijn spieren, nu gaat dit beter. Ik wandel trouwens ook veel, vaak elke dag, drie kwartier tot een uur. Maar ik kan dus ook nog steeds doodmoe zijn. Gelijk heb je dat je je dochter probeert te behoeden voor de shit van pammetjes. want dat is het "shit". Je begrijpt haar natuurlijk heel goed, je herkent haar sores, haar kwetsbaarheid. Even rust , een rustdag, echt belangrijk. Ik kom dan ook even op adem, veel mensen snappen dit niet, die gaan van het ene naar het andere zonder adempauze, dat kan ik dus niet. Het is een kunst om de juiste balans te vinden en ik ervaar het elke dag van mijn leven als een worsteling weet je dat? Maar het doet goed een lotgenote te herkennen!! Sterkte meis en we "spreken" elkaar.

bewerkt door Suffy
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...