Spring naar bijdragen

Zondag 7 augustus


Claartje

Aanbevolen berichten

Vechten.  Dat deed ik toen toen ik nog zoop. Elke dag weer wist ik het heel zeker: mórgen ga ik het anders doen, morgen wordt het beter.

En ik stond 's morgens op met duizend ideeën hoe ik die dag mijn gebruik weer ging regelen; moest ik halen, was ik alleen, zou ik toch niet ook wat moeten eten enz. enz.

 

Tot ik aan mezelf toegaf dat ik verslaafd was, dat ik een junk was, een zuiperd, een alcoholist die niet zou kunnen leven zonder drank.

Tot datzelfde moment ik me realiseerde dat ik ook niet kon leven mét drank. Mijn leven en mijn lijf en zeker mijn geest was een soepzooitje. Ik had er een zware puinhoop van gemaakt.

Dat wilde ik niet, ik wilde leven, ik wilde vooruit kunnen kijken naar morgen, overmorgen.

Daar had ik een beter lijf en hoofd voor nodig. Daarvoor moest ik af van mijn grootste vergif: alcohol.

Ik zag in dat alle goede dingen aan drank maar verzinsels waren: drank was nooit mijn vriend, drank gaf me geen troost, drank verbroederde nooit. Het was één grote farce en voor-de-gek-houderij.

Ik wil daar nooit meer naar terug. De leegheid, de zinloosheid, het destructieve, het uitzichtloze. En vooral die enorme eenzaamheid.

 

Ik was klaar met drank; zo klaar als ik maar ooit kan zijn. Ik kan het niet meer maar ik wil het ook nooit meer. Ik heb genoeg gezopen voor de rest van mijn leven.

Er is niets in me wat nog naar drank trekt. Het is eerder een grote afschuw die ervoor in de plaats is gekomen. Een weerzin er tegen.

 

Dat is waar de trek voor mij ook op houdt te bestaan. Ik hoef niet meer te vechten. Ik heb toegegeven dat ik er niet mee om kan gaan. Dat het niets, nooit meer iets voor me is.

Ik ben een verslaafde. Ook dat heb ik geaccepteerd. Ik heb met behulp van een 12-stappen programma een nieuw leven gevonden. Dat programma en bijgevolg de meetings en mijn nieuwe levensstijl is wat ik geworden ben. Een verslaafde in herstel. Iemand die bewust met zichzelf, anderen en het leven om gaat. Iemand die weer bruist van levenslust.

Zo geheel anders dan eind 2012.

 

Ik hoefde maar één ding te veranderen: alles.

En daar ben ik druk mee bezig. Voor mij begon het met zindelijk en sober te leren denken.

 

Ik hoop dat jullie je gevecht kunnen stoppen.

Het lijkt me dat je daar doodmoe van wordt.

 

Een fijne zondagmiddag gewenst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vechten. Dat deed ik toen toen ik nog zoop. Elke dag weer wist ik het heel zeker: mórgen ga ik het anders doen, morgen wordt het beter.

En ik stond 's morgens op met duizend ideeën hoe ik die dag mijn gebruik weer ging regelen; moest ik halen, was ik alleen, zou ik toch niet ook wat moeten eten enz. enz.

Tot ik aan mezelf toegaf dat ik verslaafd was, dat ik een junk was, een zuiperd, een alcoholist die niet zou kunnen leven zonder drank.

Tot datzelfde moment ik me realiseerde dat ik ook niet kon leven mét drank. Mijn leven en mijn lijf en zeker mijn geest was een soepzooitje. Ik had er een zware puinhoop van gemaakt.

Dat wilde ik niet, ik wilde leven, ik wilde vooruit kunnen kijken naar morgen, overmorgen.

Daar had ik een beter lijf en hoofd voor nodig. Daarvoor moest ik af van mijn grootste vergif: alcohol.

Ik zag in dat alle goede dingen aan drank maar verzinsels waren: drank was nooit mijn vriend, drank gaf me geen troost, drank verbroederde nooit. Het was één grote farce en voor-de-gek-houderij.

Ik wil daar nooit meer naar terug. De leegheid, de zinloosheid, het destructieve, het uitzichtloze. En vooral die enorme eenzaamheid.

WAUW, ben er stil van...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gevecht is nooit echt voorbij Lars, maar het wordt wel steeds beter hanteerbaar.

Ik heb ook nog mijn momenten van waakzaamheid.

Soms is er een duiveltje dat in mijn oor fluistert dat een glaasje inmiddels wel weer kan,

maar die mep ik keihard van mijn schouder af.

Eén glaasje, de eerste, kan het begin van een zee van ellende zijn.

Ik kan namelijk niet drinken, ik heb geen remmen.

 

Jowan, mooi en heel herkenbaar.

Ik ben blij voor je dat ook jij niet meer hoeft te vechten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo forumleden, graag wil ik met jullie delen hoe het nu met me gaat, en dat is

Wonderlijk Goed

Ik was bij Trubendorffer in behandeling, maar kreeg vanwege extreme overprikkeling het niet voor elkaar geheel abstinent te zijn gedurende die 6 weken. Ik had zo mijn best gedaan maar ging 5x in de fout.

Ik kreeg een onderzoek naar AD(H)D. Binnen één dag kreeg ik de uitslag. Ik heb AD(H)D.

Ook kreeg ik na het onderzoek een proefmedicatie en na anderhalf uur moest ik opnieuw een test doen.

Wat bleek, het medicijn sloeg aan.

Sindsdien gebruik ik Methylfenidaat 4x op een dag en ik voel me Zo Goed.

Een nog bijzondere bijkomstigheid en ik weet ook niet waarom dat zo is maar IK HEB GEEN BEHOEFTE aan alcohol meer. Werkelijk totaal niet meer.

Ik voel me tot tranens toe zo dankbaar. Ik wist niet dat ik me elke dag zo kan voelen als vanaf 2 augustus!

Ik heb nu eindelijk een Leven Zonder alcohol.

Dat Methylfenidaat duidelijk iets te maken heeft met geen behoefte meer aan alcohol is zeer duidelijk voor mij hoewel dat daar helemaal niet voor bedoeld is.

Waarom weet ik niet maar ik Leef.

Ik wens iedereen zo’n ommezwaai toe.

Heel veel sterkte allen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Regenboog, dat vind ik echt heel fijn om te lezen. Het leek even of je hier alleen kwam als je al een slok ophad.

Maar dit is goed nieuws! Wat een opluchting voor je.

Dat zou kunnen Nadia, die 5x dus. Ik weet dat ik dan hier kwam uit pure frustratie omdat ik zo mijn best deed en het maar niet lukte.

Mijn zenuwen die ik VOOR de medicatie kreeg zaten aan de Buitenkant van mijn lichaam. Nu zitten ze IN mijn lichaam en dat door de medicatie. God, ik ben zo oprecht blij om verlost te zijn van die overprikkeling.

Jij ook Sterkte met jou geheel persoonlijke af te leggen pad Nadia!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve frummers

Wat heerlijk om deze dagdraad te lezen.

Ik ben er stil van en wat een mooie wijze woorden. Toppers zijn jullie.

Lieve groet Pumpkin

 

Ja, mooie dagdraad, vind ik ook. Ik ga even de datum onthouden om nog eens terug te kunnen lezen.

De jaardraad mag er vandaag ook zijn, trouwens!

 

Regenboog, wat fijn! Ik vind het ook erg voor je dat je zo kansloos aan het worstelen was, maar ja, dat is nu achter de rug.

Heerlijk! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, mooie dagdraad, vind ik ook. Ik ga even de datum onthouden om nog eens terug te kunnen lezen.

De jaardraad mag er vandaag ook zijn, trouwens!

Regenboog, wat fijn! Ik vind het ook erg voor je dat je zo kansloos aan het worstelen was, maar ja, dat is nu achter de rug.

Heerlijk!

Weet je basta, ik ben een spiritueel mens en was zeer zeker zo moe en ten einde raad, maar ik geloof oprecht dat alles wat gebeurt met een reden gebeurt hoe triest en uitzichtloos een situatie ook kan zijn. Ik geloof dat er meer is tussen hemel en aarde. Heb dat zelf ervaren.

Ik weet op dit moment nog niet waarom het allemaal zo moest gaan voor mij .... eens word me dat duidelijk. Nu geniet ik intens van mijn nieuwe leven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een super weekeinde gehad. Vroeger zat ik veel binnen en nu ben ik zodra het kan buiten. Wat is het heerlijk om buiten bezig te zijn. Ik heb vandaag mijn surflicentie gehaald. Nu mag ik overal een surfplank huren. 

Mijn benzo heb ik bijna helemaal afgebouwd en nu wil ik vanaf morgen doordeweeks in elk geval helemaal niet meer drinken en voor de weekeinden laat ik het nog even open.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog een teken van herstel:

In vroeger tijden waren er jaren dat ik 365 dagen per jaar op mijn racefiets zat; hoezo verslaving?

 

Een paar weken geleden kocht ik een oude Koga Miyata van zo'n 35 jaar oud. Die heb ik aan het lopen gemaakt en ik ben net terug van mijn eerste 35 km met een gemiddelde van 28 km/uur.

Ik kan het nog! (Een beetje...)

Zo gek als het was ga ik het niet meer maken, maar lekker mijn lijf aan de gang zetten vind ik heerlijk met die zingende wielen!

Dat gaat me ook helpen mijn lijf weer wat op orde te krijgen. Naast het vele wandelen wat ik al doe.

 

Fijne avond allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Poeh, lastigere avond dan tot nu toe. Pittige dag in de weer geweest met verf. Helaas is de kleur niet geworden wat we er van dachten, beetje teleurstellend dus. Het zal wel wennen hoor .. Maar toch.

Net dus moe en het een beetje zat. Gelukkig een duidelijke afspraak met mezelf, anders had ik absoluut een glas wijn gepakt. Nu weer blij met een dag extra droog!

Ik meld me vast af, tot morgen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...