Spring naar bijdragen

Enge "aanvallen"


Benjamin15

Aanbevolen berichten

De afgelopen weken 2 flessen wijn per avond gedronken.

Ik heb zojuist weer zo'n vreemde aanval gehad. Eerst enorm trillende handen, dan onwijs slap gevoel in armen en benen, het geluid vervormt en m'n zicht is anders. Het gevoel alsof ik out ga op een enge manier. Heel warm en veel transpireren. Mijn maag-darmstelel doen ook gezellig mee: misselijk en diarree. Dit is nu de 2e keer in een maand tijd dat het zo heftig is.

1,5 uur lang komt en gaat het. Ik heb een oxazepam ingenomen (die had ik nog van de vliegreis) en een glas wijn.

45 minuten later ebte al het enge gevoel weg.

Spiertonus weer normaal. Het eindigt met koude rillingen en vermoeidheid.

Ik ben op vakantie en vrijdag pas weer thuis. Ga morgen maar meteen de huisarts bellen voor een afspraak vrijdag.

In de tussentijd maar niet meteen stoppen met drinken?

Of zou dit daar niets mee te maken hebben?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Benjamin,

 

Het is goed om de klachten die je ervaart te bespreken met de huisarts. Het is dan inderdaad verstandig om niet ineens te stoppen met drinken, maar dit eerst met de huisarts te hebben besproken. Eventueel kan je huisarts je doorverwijzen naar een verslavingsarts. Er is ondersteunende medicatie die tijdens de ontwenning de klachten kunnen opvangen. Ook kan er meegedacht worden over mogelijkheden voor afbouw bijvoorbeeld.

Van dit medium kunnen we je lichamelijke gesteldheid niet beoordelen, dat kan je huisarts prima doen.

Als je thuis gaat afbouwen is het ook raadzaam dat er iemand in de buurt is en je in de gaten kan houden tijdens de ontwenningsperiode.

 

Veel succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...