Spring naar bijdragen

dubbeldiagnosekliniek met ervaring in geloofsextremisme


Monster

Aanbevolen berichten

Hulpverlener,

Bestaan er dubbeldiagnoseklinieken die ervaring hebben met getraumatiseerde mensen in de zin van:

getraumatiseerd door strenggelovige ouders,

getraumatiseerd door het beeld van een straffende god God

diepgewortelde angsten omdat bespreekbaar maken van het trauma lijkt op hoogverraad?

 

Deze vraag is mij gesteld maar ik heb geen idee wat te antwoorden...........

Weet u raad?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste monster,

 

Hartelijk bedankt voor je vraag.

We hebben hier ook eens wat rondgevraagd, maar er zijn inderdaad geen specifieke instellingen die deze specifieke trauma's behandelend. Wel worden er bij dubbeldiagnoseklinieken vaker trauma’s behandeld die hun oorsprong hebben uit verschillende oorzaken.

Wat je degene kunt aanbieden is om, misschien samen, contact op te nemen met de Verslavingszorginstelling bij hem/haar in de buurt en dit voor te leggen of ze daar ervaring mee hebben. Wellicht kunnen dezelfde behandelingen, gericht op het behandelen van getraumatiseerde mensen, toegepast worden. In gesprek met een behandelaar van een instelling kan gekeken worden welke behandeling wenselijk is voor diegene.

 

Succes met het zoeken naar passende hulp.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

`Dank voor de reacties. Ik zal ze beide doorspelen. Wat is er toch ontzettend veel hulpverlening in dit land; bizar hoeveel mensen te trots of te bang zijn om die hulp te vragen....................en ik was één van hen! Wat heerlijk om , eenmaal hulp geaccepteerd hebbende, te ervaren hoe fijn het is om hulp te krijgen.........en een periode later, hoe fijn het is om te helpen. Omdat je alleen kunt houden wat je hebt door het weg te geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...

och Pumpkin, wat lief dat je er naar vraagt.

De tip van Yogajuf is nagelopen door de bewuste familie (?) want wie wilde nou de hulp; de verslaafde of diens familie, maar er is gekozen voor een actie binnen de ggz.

Ook goed.

Ik heb mijn nog steeds contact met de verslaafde, en de angst voor God zal later weer in beeld komen. De angst voor terugval en/of scheiding lijkt momenteel urgenter dan de angst voor God.

Het vervolg hoort niet in dit draadje thuis.

Feit is dat er méér hulp geboden wordt, dan er gevraagd wordt. Hmm, klinkt mij niet geheel onbekend in de oren. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In ieder geval is er dus hulp. Uit ervaring weet ik dat de angst niet makkelijk te behandelen is. Emdr hoor ik wel hele positieve reacties over.

Ik had een psych die niets van geloof afwist en hij ging voor mij te rade bij een geestelijk verzorger die hij kende.

Vond ik heel bijzonder.

Ik hoop en bid dat ze God, net als ik als een bron van liefde zal ontdekken.

Lieve groet Pumpkin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...