Spring naar bijdragen
Forum Verslavingdebaas
Bob

Ging stoppen te gemakkelijk?

Aanbevolen berichten

Jeempie .wat bijzonder ... wauw.. vond je het niet spannend zo dichtbij deze meneer te ontmoeten???ik had je verhaal erover gelezen... wat een bijzondere foto. En bijzondere "ontmoeting". 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei nancy:

Mooi, Bob! Waar ben je nu?

Bij Tromsø in de buurt. Ik blijf hier een paar dagen. Hier gaat de zon helemaal niet meer onder, maar ik heb goed geslapen in een kamer met de gordijnen dicht.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Sober:

vond je het niet spannend zo dichtbij

Ik zat veilig in mijn auto, hoor.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Oh, heerlijke foto's, vooral ook die laatste.
De bloemen die je zelf fotografeerde zijn geen kattestaarten, achterin staat knikkend wilgenroosje en voorin lupine (meen ik vrij zeker te weten).

Zijn de mensen een beetje lief voor je daar?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dank voor je bloemenkunde, @Yana

De mensen waarbij ik appartementen huur zijn over het algemeen erg vriendelijk, maar dat is ook in hun eigen belang want dan krijgen ze goede beoordelingen en  daardoor weer meer klanten. 

De Finnen zijn erg beleefd in het verkeer viel mij op. 

Ik ben echter nogal een Einzelganger dus heel veel contact met anderen heb ik niet. Wel met jullie natuurlijk. Jullie zijn erg lief . :lol:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het wordt een mooi feuilleton zo Bob. Die foto van dat meer is wonderschoon. Daar zou ik graag eens op een steen gaan zitten om urenlang na te denken over het leven. Of juist helemaal niet na te denken en domweg kijken en genieten van de rust. Die eland, draait die nu aan het spit boven een houtvuur, terwijl jij aan de oever van het meer zit?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 10-7-2019 om 10:38 zei Kohtje:

Die rendieren zijn namelijk van iemand, zoals bij ons koeien.

Nee, ik heb het beest rustig door laten lopen en vanavond een omelet gegeten, met worteltjes en bloemkoolrijst, alles gekocht in de plaatselijke supermarkt.

Maar inderdaad, zulk uitzicht op water daar kan ik ook erg van genieten. Ik denk dat ik hierna nog langs de fjordenkust omlaag zak dus dan krijg ik nog veel meer van dat soort prachtige vergezichten.

bewerkt door Bob

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik schreef eerst over rendieren en toen over meneer de eland. Nu ging ik ineens twijfelen of een eland wel hetzelfde is als een rendier, en zo nee, welk van die twee ik dan was tegengekomen. Maar dan is google dus weer handig. Het blijkt niet hetzelfde te zijn. Elanden zijn groter en hebben een bult op hun rug. Op de foto zie je een rendier. Ik heb de tekst bij die foto aangepast.

Ook de arrenslee van de kerstman wordt getrokken door rendieren, maar die kunnen dan ook nog vliegen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
27 minuten geleden zei Bob:

Ik denk dat ik hierna nog langs de fjordenkust omlaag zak dus dan krijg ik nog veel meer van dat soort prachtige vergezichten.

Ja, doen, mooi! De Trollstigen bij Andalsnes, het Geirangerfjord behoren tot de mooiste natuur die ik ooit aanschouwde. Maar een stevig eind rijden van waar je nu zit. Ik kijk trouwens met bewondering naar de afstanden die jij in relatief korte tijd weet te overbruggen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dank voor de tips. Wat die afstanden betreft: ik maakte vroeger langere reisdagen, nu rij ik zo'n 4 tot 5 uur netto op een dag, met rustpauzes erbij een uur of 6, 7. Daar kom je dus nog best ver mee.

bewerkt door Bob

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Bob:

Dank voor je bloemenkunde, @Yana

De mensen waarbij ik appartementen huur zijn over het algemeen erg vriendelijk, maar dat is ook in hun eigen belang want dan krijgen ze goede beoordelingen en  daardoor weer meer klanten. 

De Finnen zijn erg beleefd in het verkeer viel mij op. 

Ik ben echter nogal een Einzelganger dus heel veel contact met anderen heb ik niet. Wel met jullie natuurlijk. Jullie zijn erg lief . :lol:

De Finnen zijn heerlijk in het verkeer. Maar dat komt ook doordat de boetes daar evenredig zijn aan je salaris :) http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/1759791.stm

Ik vind het sowieso een heerlijk land. Daar bestaat nog echt onderling vertrouwen. Als ik niet zo'n reptiel (fan van warmte en hekel aan kou) was geweest, en Finland niet zo plat als een dubbeltje, was ik er naartoe verhuisd en dat meen ik echt. (Dat zijn trouwens niet erg zwaarwegende argumenten realiseer ik me :) )

bewerkt door bumperjim

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Goeiemorgen einzelganger  :),  veel plezier vandaag met jezelf en de schitterende natuur om je heen.

Verkeersboetes op basis van inkomen... topidee!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bob, je zou eens een elandboerderij (Älgfarm) kunnen bezoeken.. die dieren zijn echt groot en indrukwekkend, ook zonder gewei... moet je d'r voor de gein eens
een (proberen te) aaien... volgens mij heb je wasbenzine nodig om je handen weer schoon te krijgen. Ontzettend vette vacht...

(zit ik nou een tip aan jou te geven? Onzin, je weet jezelf uitstekend te vermaken. Maar ik zit hier helemaal op m'n stoel te wippen van de (voor)pret..)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Klinkt niet echt aantrekkelijk, dat van die wasbenzine, @Kohtje. Vandaag blijf ik in elk geval lekker in mijn Noorse vakantiehuisje. Ik zit nu naar de halve finale heren enkelspel van Wimbledon kijken. Met uitleg in het Noors, maar dat ik daar weinig van kan volgen stoort me niet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik geniet driedubbel van je reisverhalen Bob. En ik ben superfantamegajaloers dat ik er niet echt bij ben. 

Doe je wel voorzichtig? :rose:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hallo @Reacher en @Jannigje, wat ontzettend leuk dat jullie hier ook neerstrijken. Ik schrijf hier eigenlijk een beetje clandestien, zo voelt het soms, want in dit draadje gaat het nauwelijks meer over alcohol of wie er wat dat aangaat de baas is. Maar de hightea samen doen is natuurlijk een prima idee. Ja, Noorwegen inderdaad. Zojuist weer de poolcirkel in zuidwaartse richting gepasseerd. Daar is op zich niks aan te zien en toch weten ze er een toeristische attractie van te maken. Met een restaurant en een parkeerplaats vol auto's. Ik ben daar maar niet gestopt om een selfie ter plekke te maken, maar doorgereden en nu sta ik een eindje van de weg af met prachtig uitzicht op besneeuwde en half door laaghangende bewolking bedekte bergen in het hoog gelegen nationaal park Svartisen.

2019-07-14-Svaritsen.jpg

In de auto heb ik net een eenvoudige maaltijd verorberd, met tonijn, doperwtjes en mais uit blik. Die high tea kan er nog wel achteraan. Ja, inderdaad een beetje déja vu (of allerede set zoals de Noren zeggen). Waren we daar niet tijdens het Arrenslee pact 2016? Net als in Mo I Rana waar ik vannacht in een pension blijf slapen. Daar staat het 11 meter hoge standbeeld Havmannen uit 1995 van de Engelse beeldhouwer Antoney Gormley in het water van de Ranfjord. Een man tussen de vissen, maar zonder fiets dus, met een knipoog naar de dagdraad van vandaag. Daar ga ik zeker proberen nog een foto van maken en die krijgen jullie hier dan nog wel te zien. De Noorse fjordenkust is ongelofelijk mooi om met de auto doorheen te rijden. Sommigen doen het trouwens met de fiets en daar heb ik diepe bewondering voor, gezien het vaak bergachtige traject. Dat is net iets te sportief voor mij.

bewerkt door Bob
Foto van nationaal park Svartisen toegevoegd en de tekst over Havmannen verbeterd

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...