Spring naar bijdragen

Hoe ga je om met al die emoties die ik nu niet kan wegstoppen?


Aanbevolen berichten

"Normaal" als ik mij rot voelde, eenzaam, moe, tegen dingen aanliep. Dan ging ik gokken.

 

Nu probeer ik afleiding te zoeken, maar is soms moeilijk, zoals vanavond, dan zit ik alleen thuis, niks leuks op tv en voel mij eenzaam. 

 

Hoe ga ik daarmee om?

 

groetjes van Denise

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Denise,

 

Dat is heel lastig en daarin zul je ook zeker niet de enige zijn. Voorkomen dat je af en toe eenzaam zal zijn of verveeld is bijna onmogelijk en is voor elk persoon tot nu toe bij tijd en wijle de realiteit.

Bij jou gaat het erom dat je dat soort momenten gaat ervaren zonder te gaan gokken, want dat was hetgeen je leven kapot maakte waarschijnlijk. Door eenzaamheid of verveling verlies je geen geld of andere belangrijke dingen, door gokken wel.

Als je momenten van eenzaamheid of verveling door kan maken zonder te gaan gokken, dan zal de zin in gokken na een tijdje wel verdwijnen.

Ik weet niet wat je zelf al hebt bedacht als opties voor afleiding op dat soort momenten?

Zijn dat misschien momenten waarop je op het forum zou kunnen gaan schrijven, zodat je afgeleid bent en mogelijk minder eenzaam, zoals je eigenlijk hebt gedaan?

Heb je deze vragen al aan andere forumleden gesteld?

 

Met vriendelijke groet,

 

De moderator

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 years later...
Op 4-6-2016 om 00:42 zei Denise72:

"Normaal" als ik mij rot voelde, eenzaam, moe, tegen dingen aanliep. Dan ging ik gokken.

 

Nu probeer ik afleiding te zoeken, maar is soms moeilijk, zoals vanavond, dan zit ik alleen thuis, niks leuks op tv en voel mij eenzaam. 

 

Hoe ga ik daarmee om?

 

groetjes van Denise

Hoi Denise, 

Ik ken het gevoel maar al te goed. 

Ik heb nu verschillende dingen geprobeerd mandala kleuren, diamant painting of beetje klussen in je huisje schuren en verven dingen doen en oppakken waar ik eerst geen tijd voor had door me gokverslaving. Ik heb het ook moeilijk en zeker omdat ik destijds al me sociale contact heb gelaten en teruggetrokken leven leiden werken kinderen verzorgen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...