Spring naar bijdragen

Hoe reguleer je je angst en/of stress?


Aanbevolen berichten

Wanneer het om eten gaat, teveel of te weinig, komt er vaak angst en stress om de hoek kijken.

Hoe gaan jullie hier mee om?

Hoe zoek je "afleiding" door middel van ontspanning en rust.

 

 

Afleiding zet ik tussen haakjes omdat ik ook niet gedachten en bijbehorende gevoelens weg wil drukken.

Hoewel dit af en toe best okay is, constant mezelf uitdagen is ook best vermoeiend.

 

Zelf vind ik wandelen heerlijk maar kan ook een valkuil zijn. (teveel,te ver lopen)

 

Daarnaast ben ik gek op lezen,tekenen,koken,documentaires kijken.

 

 

Hoe gaan jullie met moeilijke momenten om?

 

 

Liefs,

Freggel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Freggel!

 

Hier loop ik ook regelmatig tegenaan. Ik ben van mezelf een heel gespannen persoon. Wat mij soms helpt is de mindfulness app van VGZ, deze kun je gewoon gratis installeren op je telefoon en dan af en toe een korte oefening doen. Verder probeer ik om mijn gitaar er bij te pakken en wat te zingen, dat helpt ook automatisch met rustiger ademen.

 

Ik heb het zelfde probleem met sporten! Ik vind het heerlijk om te doen, en voel me lichamelijk en geestelijk heel goed als ik klaar ben, maar heb wel vaak het gevoel dat het niet goed genoeg is.

 

Hoop dat je hier wat aan hebt,

 

Liefs,

Loof

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Loof,

 

Ja, mindfulness is zeker een goede. Ik mediteer, beoefen Vipassana sinds oktober vorig jaar elke dag. Moet zeggen dat dat niet perse ontspannend is haha.

Als ik echt ontspannen wil tijden het "zitten" pak ik er een geleide meditatie bij. En dat is zeker een aanrader.

 

Oeh, wat gaaf (vind ik) dat je gitaar speelt en zingt, doe je dit al lang?

 

Sporten zit er momenteel helaas niet in, iets te enthousiast gedaan helaas.

Hoop binnenkort eens rolschaatsen aan te schaffen! Lijkt me geweldig, het kind in mij op de vrije loop laten ^_^

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee Freggel!

 

Ik was een weekendje op texel, dus heb eventjes geen tijd gehad om te reageren. (Texel werkt trouwens uitermate goed om te ontspannen :) ) Al vanaf kind af aan maak ik muziek, dus dat is echt iets wat bij mij past. 

Hoe is het met spanning en eten gegaan afgelopen weekend? 

Bij mij ging het wel redelijk, maar zat een beetje in over mijn gewicht en figuur, m.n. vanwege een bikini weer aan moest. Uiteindelijk toch maar gaan zwemmen, ben daar erg blij mee! 

 

Liefs, 

Loof

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Loof,

 

Weekendje Texel is een zeer goede manier om te ontspannen ja  :D

Wat fijn zo even weg op de Wadden :heart:

En ontzettend goed dat je, ondanks dat je inzat over je gewicht en figuur, toch bent gaan zwemmen!

Was het gevoel daarna ook minder erg aanwezig of helemaal weg?

 

Afgelopen weekend slingerde ik redelijk heen en weer met wel/niet eten en zondagavond was wat knudde, zit nog wat in een nasleep.

Het opschrijven en bijhouden van de momenten, zelfs als je er aan denkt etc. is een dikke vette eye opener.

Vul dan s'ochtends de lijst in, in het dossier. Probeer daar wat ritme in te creëren. 

Wil soms graag even de dag van gister vergeten dat is dan wel eens lastig  ;)

 

Heb jij daar wat ritme en logica in?

 

Liefs,

Kim

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...