Spring naar bijdragen

Zaterdag 21 mei


Aanbevolen berichten

Goede morgen,

 

Lars, van harte gefeliciteerd met je verjaardag.

Heb je dat "droog naar de 59" nog gehaald?

En wil je nog steeds "droog naar de 60"?

Zou mooi zijn. Doe maar. Van mij mag je... :)

 

't Is het mooiste cadeau dat ik mezelf destijds gegeven heb. Het wordt met de dag, de week, de maand mooier.

Gisteren een feestje van een fellow bezocht die zichzelf dit cadeau tienduizend dagen geleden had gegeven!!!

Dat is zevenentwintig jaar en ruim vier maanden.... :wacko:.
En die heeft dat ook gewoon 1+1+1+1..........dag tegelijk gedaan. Leuk hè? Je hoeft er niks voor te doen, alleen

wat voor te laten.. en geloof me, als je het eenmaal een tijdje niet gedaan hebt, dan láát je het wel. ;)

 

:sun: :sun: :sun: :sun: :sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen frummers. 

Zaterdag alweer, het zonnetje schijnt al dapper. 

Binnen staan koffie en thee klaar. 

En we hebben een jarige vandaag, dus even de slingers ophangen... 

post-1140-0-81091300-1386514176_thumb.jpgpost-1140-0-81091300-1386514176_thumb.jpgpost-1140-0-81091300-1386514176_thumb.jpgpost-1140-0-81091300-1386514176_thumb.jpg

Lars, ik wens je een rustige fijne verjaardag en een goed nieuwjaar. 

post-1140-0-81091300-1386514176_thumb.jpgpost-1140-0-81091300-1386514176_thumb.jpgpost-1140-0-81091300-1386514176_thumb.jpgpost-1140-0-81091300-1386514176_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen Kanjers

Lars van harte gefeliciteerd en een hele fijne dag. :musicnote:  :musicnote:  :musicnote:  :musicnote:  :rose:  :rose:  :rose:  :rose:  :rose:  :rose:

Kanjers ik ben voor het eerst een weekend thuis met schoonzus. Een beetje spannend en ik moet weer wennen.Hier is het gebeurd 4-7.

Van de andere kant is het herstel zo vlug gegaan dat ik misschien wel eerder terug mag dan 23-6. We kijken wel.

Hier alles met iedereen nog oké?

dadelijk gaan we naar m'n broers, dus is het een drukke dag :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het moet anders. Hoe weet ik nu niet gaan we over nadenken. Puinzooi hier opruimen.

 

Het moet anders... het is niet de eerste keer dat je dit zegt. Steeds wil je het anders doen, en

elke keer doe je precies hetzelfde.. drinken.

Ik vind dit "verjaardagsbericht" van je, mét taart, zo triest, zo eenzaam en hopeloos klinken..

Je zoeken naar hulp klinkt me nu zo paniekerig, als enorme spijt ná een begane zonde. Door de zonde niet te begaan,

en je weet elke keer donders goed dat je tegen je eigen normen zondigt als je drank tot je neemt, zal er daarna

geen spijt zijn en kun je op een veel minder paniekerige manier hulp zoeken die je nodig hebt. Hulp die je grondvesten

kan helpen verstevigen, in plaats van de hulp die je nu zoekt om je bouwvallige "huisje" te stutten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal :sun:

 

Bolletje, goed nieuws! :rose:

 

Lars, Van Harte Gefeliciteerd met je verjaardag!

 

Ik heb ook een verjaardag, maar niet van mezelf. Ik rijd met iemand mee dus ik zal wel vragen en opmerkingen krijgen waarom ik niet drink.

Heb nu toch de kans...? En doe toch gezellig mee joh..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lars, ik weet precies hoe je je voelt. Ik ben daar ook geweest.

Tot ik het besef kreeg dat ik eindelijk eens móest kiezen, tussen de drank en mezelf.

Vroegtijdig sterven op een akelige manier of toch nog iets van mijn leven maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

LARS

 

Op mijn dieptepunt van drinken stond mijn huis in de fik in 2007. Als ik de foto's bekijk van weleer dan weet ik weer waarom ik niet meer drinken wil. (de fotograaf had een foto gemaakt dat ik buiten bewusteloos op de stoep lag omringd door buurtbewoners en ambulance personeel. Deze foto zie ik nog altijd in mijn gedachten!

 

Sinds 2006 erkende ik dat ik een alcoholiste ben en zocht hulp bij Tactus waar ik vele jaren cliënt ben geweest (in totaal 5x ingeschreven).

 

Wat ik bedoel te zeggen is dat het willen stoppen stadiums kent van 2 stappen vooruit en 1 stap terug. Ik ben na een mislukte zelfmoordpoging zwaar onder invloed van drank en pillen op de ic terechtgekomen en daarna op de paaz. Wat was die tijd ongelooflijk zwaar en zo eenzaam.

 

Jaren bezig geweest en toe had ik ook zoiets van, "ja ik kan nu doordrinken of nu eindelijk eens gaan LEVEN". Ik besloot te gaan leven! Het leven als verslaafde kende ik wel en bood geen verbetering, ja behalve dan dat de alcohol METEEN werkt als je niets meer wilt voelen.

Maar ik WIL dat niet meer, ik WIL niet meer beneveld zijn en me de volgende dag niets meer herinneren!

 

Nu ben ik zover dat ik niet meer elke dag drink, sterker nog soms zijn er dagen dat ik niet drink en dat vergeleken met toen .... is dat een hele verbetering. Zelfs de TREK laat ik steeds meer achter mij ....!

 

En waar ik nu hulp voor gezocht heb is dat ik in heftige emoties meteen naar de drank grijp .... dat is het nu waar ik mee aan de slag wil want dat is het laatste wat ik overwinnen wil om helemaal niet en nooit niet te drinken.

 

Wat ik hiermee naar jouw wil zeggen Lars, mijn weg was er één van vallen en opstaan. Dat zie ik bij jou ook. Ook zie ik bij jou dat je heel erg snel in de emotie gaat drinken ... je voelt je triest, eenzaam of blij en dan mag er gedronken worden toch?! NEE dus, als je echt iets wilt doen aan je misbruik.

Ik oordeel niet Lars, ik laat je weten dat ik alles herken van jou worsteling. EN ik weet dat IKZELF de eerste moet laten staan.

 

Ik wens je sterkte en een nieuw jaar om te gedenken!

Gefeliciteerd joh!

Kom op Lars!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had nog niet gereageerd op berichtjes van donderdag.

LJ had het over man en paard noemen (of bedoel je het feit dat ik alcohol A noem?), maar ik wil eigenlijk ook weer niet triggeren hier. Zeker geen hoeveelheid glazen noemen!

Wel nagedacht over.. waarom ik het in de nacht meld. Dat is natuurlijk het effect van drinken: ik had hard gewerkt die dag en zat in een boost.

Ik ben geneigd de boost te onthouden als fijn, energiek. Ik wil gewoon graag iets melden daarover en zit dan.. tevens in de biechtstoel.

Verder is het nog steeds mijn manier... mijn proces. Een waarvan ik zo blij kan zijn dat ik meestal niet hoef te drinken. Dat als pure winst te zien.

Nee dus: ik ben geen stopper. En als mij het blijft lukken zoals ik het het afgelopen half jaar heb gedaan dan ben ik daar tevreden mee.

 

Zeker blijft het een kwestie van scherp blijven. Afglijden naar hoe het voorheen was in alle somberheid: NEE!

 

Verder is het boeiend dat ik nog steeds ( schurend, beitsend, soppend, doende) in gedachten bezig ben met wie-ik-ben. Door gesprekken of door wat ik lees ben ik nog altijd aan het toetsen van wat bij me hoort of niet. Daarin kom ik onomstotelijk lastige trekjes van mezelf tegen, of dat nu gaat om eigengereidheid of om te onderzoeken in hoeverre zorg voor anderen ook goed voor mij is!

Onlangs las ik een boek (vluchtig in de winkel) de eigenschappen van degeen die op die en die dag is geboren: mijn geboortedag staat in het teken van onzekerheid.

Niet om trots op te zijn... maar erg herkenbaar. Ik houd niet van absolute zekerheden omdat die in mijn ogen niet bestaan. Het maakt ook dat ik me ogenschijnlijk ergens bij neer kan leggen maar even later enorm gedreven kan zijn. Ik wil voelen vanuit het goede. Vanuit mijn filosofische zielsbewegingen.

 

Enfin, nu de dag maar verder in met beitsen en beitsen... gelukkig nog wat eten van gisteren met mijn bezoek over... makkelijk.

Tot laters!!

 

Hee Jannigje: hoe gaat het met je?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...