Spring naar bijdragen

Hoi, zal me even voorstellen,


Freggel

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen! *echo* :P  *galm*

 

Ook ik zal mij in het kort voorstellen.

 

Ik ben *Freggel* 29 jaar en woon in het Noorden van het land.

Ik heb mij aangemeld bij Etendebaas vanwege mijn eetprobleem.

Mijn relatie met voedsel is dermate obsessief de afgelopen 3,5 jaar dat ik er dag in - en dag uit ermee bezig ben.

Mijn angst voor "ongezond" eten is groot en beperkt mij in het dagelijks leven.

 

Ik ben bekend met een Persoonlijkheidsstoornis en depressie en heb meerdere therapieën en opnames gehad.

Momenteel heb ik nog individuele gesprekken.

Maar ik hou het hier nu bij mijn eetprobleem  ;)

 

Mijn relatie met voedsel is niet altijd zo geweest als nu.

Als jong meisje had ik een normaal gewicht totdat ik rond mijn 12e afviel (dipje) en rond mijn 13e medicatie kreeg.

Hierdoor ben ik in een korte tijd zo'n 30 kg aangekomen. 

Daar is later nog een kg of 20 bijgekomen.

Ik at alles wat los en vast zat.

 

Nu is dat compleet de andere kant opgeslagen zo'n 12 jaar later.

Rond mijn 24e ontmoette mijn huidige vriend, therapie stopte, ik ging samenwonen, stopte met roken etc (veel verandering)

In die tijd is mijn eetprobleem begonnen en is niet meer retour afzender gegaan, helaas.

 

Nu ik steeds meer vat en duidelijkheid krijg op mijn verleden,

meer veiligheid en een goede thuis basis heb en weet waar ik ongeveer heen wil in de toekomst

is het tijd dat ik mijn eetprobleem ( aka angsten ) vaarwel ga zwaaien.

Alleen ben ik erachter gekomen dat ik dat toch niet alleen kan en hier ondersteuning in nodig heb.

Hoe onhandig en pijnlijk een eetstoornis ook is of welk andere verslaving dan ook, het is wel bekend en veilig.

Alleen ben het nu meer dan zat.

 

Dus schouders eronder en aars kicking modus aan  :)

 

Is toch al iets meer dan een kort verhaal.

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Freggel :)

 

Fijn dat je je verhaal deelt! Goed dat je van je eetprobleem af wil komen. Ben je daar nu in behandeling voor? Of ben je van plan dat te gaan doen? 

Ik ben nu net begonnen met een behandeling via etendebaas.nl, dus ik ben ook vrijwel nieuw hier. 

 

Groetjes, 

Loof

bewerkt door Loof
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Loof  :)

 

welkom!!

Dankjewel voor je reactie.

Ik heb mij afgelopen vrijdag aangemeld op etendebaas.nl .

Nu is het afwachten wanneer het traject van start kan gaan.

Wel nu zelf bezig het het bijhouden van eet dagboek etc en heb wel gesprekken waar dit onderwerp aan bod komt maar niet echt ruimte is om het stevig aan te pakken.

Vind het wel spannend en zenuwslopend allemaal  :wacko:

 

Groetjes,

Freggel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Freggel, 

 

Wat goed dat je je hebt aangemeld, mijn ervaring is dat het nog wel eventjes kan duren voor je van start kan gaan. Hiermee wil ik je absoluut niet ontmoedigen, maar wel voorbereiden op een wachttijd die mogelijk langer is dan je had gehoopt. Het is namelijk jammer dat ze daar zelf bij de aanmelding geen uitspraak over doen. 

Anyhow, 

Supergoed dat je bezig bent met je eetdagboek! Volgens mij is dat de hoeksteen van iedere behandeling met eetproblemen. Hoe vind je dat om dat te doen? 

 

Liefs,

Loof

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Loof,

 

Ik had al ergens eerder gelezen dat het wel een tijdje kan duren voor dat het traject van start gaat.

Daarom ook een afspraak gemaakt bij de huisarts om het een en ander te bespreken en te kijken hoe ik de komende periode zelf stappen kan zetten om mijn gezondheid te verbeteren.

Maar zo'n eet dagboek bijhouden is best confronterend.

Denkend te weten dat ik het allemaal wel zo ongeveer weet.

Goede eye opener.

 

Hoe ervaar jij het bijhouden van een eet

dagboek?

En is jouw behandeltraject al gestart?

 

Liefs,

Kim

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Freggel, 

 

Oh gelukkig! Heb je ook een fijne huisarts? Mijn huisarts heeft mij echt enorm veel steun gegeven. Ik vind zelf een eetdagboek bijhouden ook wel lastig hoor. Ik word ook automatisch getriggerd om weer calorieën te gaan tellen, en minder en minder te eten. Herken jij dat ook? Hoe ga je daar mee om? 

 

Liefs, 

Loof

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Loof,

 

Vanmorgen net bij de huisarts geweest.

Gelukkig ook een fijne arts, een dame die in opleiding is maar al met enig ervaring maar vooral met een groot empathisch vermogen.

Krijg alle ruimte, gaf zelfs aan mij over een maand of 2 nog weer te zien om het te blijven volgen.

Ze geeft echt het gevoel dat er serieus naar mij geluisterd wordt.

 

Het bijhouden triggerd zeker, ook het tellen en constant vooruit denken naar het volgend eet moment en wat daar dan wel niet in zit.

 

Dan probeer ik vooral naar voren te halen dat mijn "zieke"stuk mij op korte termijn laat denken en dingen zien.

En dat dat niet echt de gezonde manier is.

Wat ik dan doe, en lukt echt niet altijd hoor, is lange termijn proberen te kijken.

Waarom ik gezond en gewoon tevreden (gelukkig ben je nooit 100% v/d tijd)  wil zijn, wat ik in de toekomst zou willen en wat ik daarvoor nodig heb.

 

Ik kruip snel in een schulp en wil alles wel graag alleen doen.

Veel praten met de mensen die ik vertrouw om zoveel mogelijk wat in mijn hoofd speelt naar buiten te brengen helpt mij wel.

 

 

Ben nooit echt kort van stof merk ik haha.

 

 

Hoe ga jij met spanningen om omtrent het "eet gebeuren"

 

Liefs Kim

 

 

 

Ps: kijken of ik ergens een draadje kan maken over spanningen en stress regulatie :P 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...