Spring naar bijdragen

Zaterdag 27 februari


Gast Lars

Aanbevolen berichten

Goedemorgen, sterkte Lars. Hoe is het contact met je dochters? Wordt dit een lastige autorit of juist een goed praatmoment?

Ik heb aparte nacht gehad weer, maar ik merk dat ik weer beetje mezelf word.

Voordeel van ziek zijn, de afwijzing op een soll. die gister kwam hakt er niet zo in.

bewerkt door Vol
Link naar opmerking
Deel via andere websites

goede morgen,

ZBB: ben je erweer bij vandaag?

Agnieta: af en toe om je eigen situatie kunnen lachen is ook belangrijk. Niet het feit dat je vader ziek is, maar wel dat ie tot het bittere einde blijft drinken. Maf. Maar ik ben net zo als ik drink: kan er wel om gaan huilen maar daar schiet ik niks mee op. Die eerste is eenieders eigen keuze..

houd het droog allen, heerlijk weer buiten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen,


 


Rudy, je zei gisteren:


 


"Er zijn bijna geen drankjes die ik vroeger lekker vond maar als er een de revue passeert zeg ik niet bluuuh Kohtje maar geef eerlijk toe dat het mijn favoriet is geweest, anders zou ik mezelf voor de gek houden.


Ik heb het voorrecht gehad te mogen proeven van allerlei drankjes zodat ik weet hoe het smaakt maar ben me er wel degelijk van bewust dat ik niet kan drinken, t blijft voor mij vergift.


Het blijft een keuze die je positief maar ook negatief kunt beinvloeden".


 


Ik lees hierin symptoombestrijding. Steeds de keuze maken omdat je weet dat je niet kunt drinken.


Misschien klinkt het raar, maar ik heb daar geen last van. Ik hoef geen keuze te maken om niet te drinken omdat er


geen aanleiding meer is om te drinken.


Als ik drank in een reclame (of waar dan ook) zie langskomen denk ik niet zozeer blûûûûhhh omdat ik drank vies zou vinden,


ik denk blûûûûhhh omdat het me aan de gevolgen van drinken in het verleden doet denken. Dan is dat voldoende om me


er van bewust te maken dat ik dat verleden gelukkig achter me heb liggen en dat ik heb geleerd om het leven te accepteren zoals het is.


Een beetje bij de beesten af, zeg maar.


Net zo min als drinken in het verleden een keuze was omdat er als actieve verslaafde maar één weg was, zo


is niet drinken als herstellend verslaafde ook geen keuze meer, maar een logisch gevolg.


bewerkt door Kohtje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed dat we verschillen van mening Kohtje, anders was het maar een saaie boel.

 

Als actief drinker denk ik dat je wel degelijk een keuze hebt, maar je kiest niet, maakt 

slechts incidenteel gebruik van die mogelijkheid.

Aan de basis ligt meestal angst voor het onbekende.

Bij AA heb ik wel degelijk de keuze gemaakt om te stoppen met drinken.

Er is altijd keuze.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

(...) Ik had destijds wel gereageerd Meya:

 

A3, op 02 Dec 2015 - 10:16, zei:

 

Een opening met A3 impliceert dat ondanks dat je het initiatief opgedrongen krijgt (de witte stukken), je liever verdedigend speelt. Door 1. A3 leg je namelijk het initiatief bij de zwarte stukken, je tegenstander. Aangezien ik nogal conservatief ben, past het wel bij me.

 

 

Jawel, maar daar heb ik op lopen kauwen en vervolgens in de 'wie missen we al een tijdje' het volgende gepost:

 

 

A3

 

Al was het maar omdat ik een redelijke weerlegging heb gevonden voor 1. a3

 

1. a3, Pc5

2. ..., Pb8

 

Maar ook omdat ik de soms afwijkende meningen mis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren wel meegelezen, maar eigenlijk te moe om iets te zeggen. Halve dag werken en verjaardag zoon hakten erin.

Gisteren een 0% biertje gedronken/geprobeerd. Nah, kan daar níet enthousiast over zijn. Nou is bier ook níet mijn drankje, maar dat gaat het ook níet worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Dagpact

jowan

Rapilos

Agnieta

Albert

Wijfie

 

Nog steeds vreselijk moe, ik hoest als een zeehond, maandag ga ik toch echt naar de dokter, ze kunnen me daar nog meer vertellen, ik vind het niet goed en zeker die vermoeidheid niet, dit duurt gewoon al zo'n tijd...

Het zonnetje schijnt, maar het is verrekte koud, misschien uit de wind in de zon, maar ik was blij dat ik weer binnen was met de hond.

 

Fijne dag allemaal, ik hou me maar weer gewoon rustig..

 

Goed plan Wijfie, zorg goed voor jezelf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren wel meegelezen, maar eigenlijk te moe om iets te zeggen. Halve dag werken en verjaardag zoon hakten erin.

Gisteren een 0% biertje gedronken/geprobeerd. Nah, kan daar níet enthousiast over zijn. Nou is bier ook níet mijn drankje, maar dat gaat het ook níet worden.

Ik ben blij dat je er niet enthousiast over bent Nadia.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar.. waar moeten we de mensen dan plaatsen die het niet gered hebben? Die hun strijd tegen de verslaving verloren hebben en wij hen?

Als je altijd een keuze hebt (waar ik het overigens mee eens ben), hebben die mensen dan een 'verkeerde' keuze gemaakt? Of waren zij niet (meer) bij machte om te kiezen? Ik vind dat een moeilijke, en denk er veel over na.

Klavertjevier een verkeerde keuze kan best positieve gevolgen hebben.

Ik denk dat je moet willen, bij mij was het een samenloop van omstandigheden wat me deed beseffen dat ik niet de enige alcoholist was die het leven niet aankon.

Het zijn herstellende lotgenoten geweest die mij de weg hebben gewezen.

Je moet geholpen willen worden.

Voordat ik dronk was mijn leven emotioneel arm en drank hielp me even te vergeten, de roes.

 

Ik heb trouwens veel compassie met alcoholisten die het niet redden, ze zullen nooit weten hoe nuchterheid er uit ziet, t leven smaken zonder alcohol en dat is intriest.

Ik hoorde bij deze groep, gedoemd te sterven aan misbruik van alcohol, maar ben als door een wonder gespaard gebleven.

Iets gebeurt nooit voor niets.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...