Spring naar bijdragen

Angst, zweet en tranen


Tewaus

Aanbevolen berichten

Je mag me Claus noemen. Ik ben vandaag 2 dagen gestopt met blowen. Ik had mijzelf vorige maand (en eigenlijk heel vorig jaar) voorgenomen om na mijn vakantie te stoppen. Voor de vakantie was niet handig, de bestemming was namelijk Jamaica. Het was een symbolisch afscheid, een eind van een era.

Ik blow dagelijks sinds mijn 15de en inmiddels ben ik 30. Ik ben al vaak gestopt met blowen en de langste duur is 7 maanden. Het begint meestal na anderhalve maand pas moeilijk te worden. Ik vergeet de motivatie waarom ik stop. Ik denk dan sterk genoeg te zijn om recreatief wat te blowen. Het begint met een voorgedraaide, dat wordt langzaam een gram in het weekend, wat verder oploopt, tot ik weer minimaal 5gram per week rook en dagelijks passief op de bank zit met de playstation.

De eerste 6 weken van alle voorgaande pogingen had ik alleen last van nachtzweten. Extra kussensloop en schoon shirtje legde ik naast het bed, halverwege de nacht verschoonde ik mij en het kussen en sliep ik weer verder. Ik begon weer te dromen, heerlijke en vreemde dromen.

Dit keer is het anders... Naast het zweten ben ik enorm misselijk, gestrest en huil ik de hele dag door om niets. Ik kan amper iets eten en ben bang voor ondergewicht. Ik zweet nu niet alleen meer 's nachts, ook overdag krijg ik opvliegers. Ik heb oxazepam van de dokter gekregen, maar deze kunnen niet werken als je steeds alles eruit gooit. Ik krijg niets weg, hooguit een in stukken gesneden appel, een mandarijn of een soepje en dan blijft de oxazepam wel even hangen en kan zijn werk doen. Maar niet goed genoeg... Ik blijf het zwaarmoedige gevoel in mijn borstkas houden, ik blijf misselijk en alleen het huilen stopt. Ik ben pas 3 dagen terug van vakantie en de jetlag levert grote bijdrage waardoor deze keer zoveel heftiger aanvoelt. Misschien is cold turkey en een jetlag niet verstandig. Of is dit weer mijn sluwe brein die me met deze smoes naar de coffeeshop lokt?

Ik ben door de huisarts doorverwezen naar mentrum, een samenwerking tussen psychotherapeuten en jellinek. De intake is op zijn vroegst over 2 weken. Donderdag ga ik weer naar de huisarts. Heeft hier iemand ervaring met medicatie tijdens het stoppen? Zo ja, welke medicatie? Ik heb het gevoel dat oxazepam 10mg niet veel doet. Hebben jullie ervaring met deze of andere medicatie? Homeopathisch? Wat kan ik tegen de misselijkheid en paniek doen? Hebben jullie suggesties of tips? Ik wil graag face2face praten met een lotgenoot. Iemand die dit ook ervaart. Iemand die ook niet naar buiten wil en wij elkaar een schop onder de kont kunnen geven om toch iets te ondernemen. Ik woon in Amsterdam. Woon je ook in Amsterdam en ben je in de leeftijd van 20 tot 113? Herken je dit en heb je ook behoefte aan contact met iemand die hetzelfde doorstaat? Misschien kunnen we dan ergens een bakje koffie drinken en kennismaken :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...