Spring naar bijdragen

Voorstellen


Sanneke

Aanbevolen berichten

Na lang meelezen als gast heb ik besloten om me aan te melden op dit forum. Ik ben een vrouw van 47 jaar en heb na een hartinfarct Xanax voorgeschreven gekregen om de paniek die ik had voor een nieuw infarct te temperen. Ik kreeg Xanax omdat oxazepam niet voldoende werkte. Ik heb drie x daags 1 mg. retard tabletten gebruikt. Ook heb ik Zopiclon gebruikt om te kunnen slapen. Alles in goed vertrouwen op mijn huisarts. Na ca. 2 maanden, toen de paniek begon te zakken besloot ik te stoppen met Xanax. Dat heb ik geweten! Geheel niet voorgelicht door mijn huisarts, en ook nog eens de bijsluiter niet goed gelezen, was ik in de veronderstelling dat ik 'gewoon' kon stoppen. Dit heeft geresulteerd in verschrikkelijke ontwenningsverschijnselen. Nu ben ik over gezet op diazepam en ben ik al een behoorlijk eind gekomen met het afbouwen.

Tot zover mijn verhaal. Ik sluit me aan bij het forum, omdat ik het jammer vind dat er zo weinig mensen aanwezig zijn. Het helpt als we ervaringen uit kunnen wisselen, en elkaar kunnen steunen.

Liefs, Sanneke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom hier ! Ook al zijn er niet altijd veel mensen aanwezig ! Je zal hier toch veel steun vinden ! Dat heb je vooral nodig in de afbouw en op moeilijke momenten. Ik heb nu 4 w Xanax 0,5 retard gebruikt en mijn slaapmiddel is sinds vorige week afgebouwd Nu ga ik de Xanax afbouwen. Hoe valt het gebruik van diazepam mee ? Hopelijk ben je er niet te suf van want ik zou graag nog wat buiten kunnen, wandelingetje maken, sporten... Heel veel succes !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je voor je welkom Shakemarieke! Ik heb zelf geen hinder ondervonden van de overgang van Xanax naar diazepam. Ik neem het in voor ik naar bed ga, want ik sliep amper meer voordat ik begon met afbouwen. Nachten lang lag ik wakker. Inmiddels heb ik een ander, niet verslavend middel voorgeschreven gekregen om me te helpen te slapen. En het scheelt enorm als je uitgerust bent om de ontwenning de baas te kunnen. Inmiddels zit ik op 3 mg. diazepam per dag en kom van 25 mg. Ik hoop 2016 benzovrij in te gaan. Als leidraad gebruik ik de Ashton Manual, maar heb het een beetje aangepast. Ik merk dat ik wat grotere stappen aankan tot nog toe. Ik ben begonnen met het schema dat ik van de huisarts kreeg, (van de KNMP site) maar dat ging me weer te snel. Uiteindelijk moeten we allemaal ons eigen ritme zien te vinden.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Amai ! Dan ben je ook al een gans eind vooruit ! Ik zal de diazepam... overdag nemen, hoop dat ik er niet te suf v word want zou graag stilaan weer wat beginnen sporten. Heb je veel last gehad van ontwenning ? 

Succes in elk geval bij de laatste migrammetjes ! Hoop er ook te geraken en dan komt er nooit of te nimmer nog een benzo in ! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel voor je welkom Snoes. Ik begrijp dat je het moeilijk hebt. Ik lees al een poosje mee op dit forum, en ken daardoor jouw verhaal. Lief dat je, ondanks je ellende, toch de moeite neemt om me te begroeten. Ik ken de overgevoeligheid voor licht, geluid en geur. Die heb ik ook ervaren toen ik abrupt stopte met de Xanax. Ook nu, nu ik op de juiste manier afbouw, kan ik op straat vreselijk last hebben van de geur van uitlaatgas, en mensen die "lekker" een enorme sproei aan parfum op hebben gedaan. Bah. Neem een rustdag, we spreken elkaar vast wel als je weer een betere dag hebt. Houd je taai.

Groetje,

Sandra

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...