Spring naar bijdragen

Even voorstellen


Gaba

Aanbevolen berichten

Hallo, ik ben al maanden op het zusje van dit forum benzodebaas.nl actief.  Ik heb een zeer ernstige verslaving/afhankelijkheid gehad van benzodiazepinen. Met het afbouwen en uiteindelijk stoppen en de ellende daarna ben ik ongeveer anderhalf jaar bezig geweest.

Vorig jaar was ik al een keertje gestopt met roken maar daar reageerde ik door de ontwenning van de benzo nog veel te heftig op, zodat zelfs de huisarts me adviseerde om het stoppen met roken wat op te schorten. Ik was toen ruim 3 weken gestopt maar de ontwenning van de benzo's in combinatie met de ontwenning van de nicotine was echt teveel. Ik was ontzettend bang om weer te gaan stoppen en weer die vreselijke ontwenningsverschijnselen te krijgen, maar heb nu weer de draad opgepakt en inmiddels al weer ruim 15 dagen zonder sigaretten. 

Het valt echt niet mee. Ik rookte 2 pakjes Marlboro Lights op een dag. Dus bijna 40 sigaretten. En dat ook al heel lang. Ik ben nu 52 jaar en rook al ontzettend veel vanaf m'n 15e. In 2009 ben ik dankzij Alan Carr gestopt en was toen een jaar rookvrij maar helaas dat ene beruchte  sigaretje dat ik zo nodig moest roken verpestte de boel weer.

 

Het valt niet mee en niet tegen deze keer. Er zitten momenten tussen dat ik denk dat ik gek ga worden en dat mijn hersenen het gaan begeven of dat ik een psychose ga krijgen, maar rationeel weet ik dat dit het verslavingsmonster is. Ik hoop alleen dat het binnenkort wat minder heftig gaat worden.

 

Mijn gezondheid is nu nog goed dus ik hoop dat ik er niet te laat mee ben. Voor zover ik weet heb ik geen ziektes die verband houden met het roken. 

Mijn motivatie is groter dan ooit. Dus deze keer gaat het gewoon voor altijd lukken, dat weet ik zeker. 

Ik heb een app op de telefoon en die precies bijhoudt hoeveel uren, dagen en maanden ik gestopt ben, hoeveel ik bespaard heb etc.

In de korte tijd al € 181,48 bespaard volgens de app en dat is best veel geld al.

 

Ik rookte in de weekenden ook nog wel eens een jointje en die zal ik echt wel gaan missen. Ik drink verder nauwelijks alcohol dus nu is er helemaal niks om te zorgen dat het hoofd even leeg is. Misschien kan ik daar nog wel een oplossing voor vinden, anders wordt het wel erg saai allemaal.

 

Groetjes.

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...