Spring naar bijdragen

Verslaafd aan suiker/eten


Veentje86

Aanbevolen berichten

Hoi, ik ben Thamara en ik denk dat ik verslaafd ben aan eten. Ik weet het wel zeker want als ik een dag geen zoetigheid of snacks heb gegeten voel ik me onrustig en voel ik echt behoefte om iets te moeten eten. Vooral slecht eten dan. Vooral chocolade. Ik kan zo alles laten vallen en naar de supermarkt rijden om aan die behoefte te voldoen. Dan haal ik chocola en koek en eet ik ook alles op. Daarna voel ik me schuldig, vies en heb ik spijt. Ik lees op internet dat het vaak een oorzaak heeft, gevoelens wegstoppen, depressie of traumas, maar ik kan dat obsessieve eten nergens aan linken, ik ben gelukkig, niet depressief en heb ook geen trauma's. Ik ben wel onzeker over mijn lichaam, ik weeg 90 kilo en ben 1.85m maar ja, dat komt natuurlijk door al dat eten. Ik ben denk ik echt verslaafd, ik kan niet stoppen. Is er iemand die zich hier in herkent?

Ik heb wel eens geprobeerd om na zo'n eetbuien over te geven, maar gelukkig bedacht ik me dat dat geen goed idee is, ik moet gewoon stoppen met chocola en slechte dingen eten. Maar hoe? Ik heb zoveel diëten geprobeerd en ik weet ook wel dat ik meer moet bewegen en gezond en gevarieerd moet eten maar op een gegeven moment bereik ik een punt dat het me allemaal niet meer uitmaakt en ga ik toch weer naar de supermarkt en een hele reep chocolade opeten. Of een pak koek, of een zak chips.

Iemand tips of advies, of herkenning? Ik hoor het graag want ik zie in dat dit een probleem is en ik wil er zo graag van af..

Groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Hoi Thamara,

 

Ik herken mezelf heel erg in je verhaal. Zelf zit ik al ruim 10 jaar met een eetprobleem/eetverslaving. Het heeft geleid tot flink wat overgewicht. Ik weet ook dat eten meestal een oorzaak heeft, maar ook ik kan het obsessieve eten nergens aan linken. Ik ben gelukkig, heb een leuk huis, leuke baan, leuke vriend, leuke huisdieren. Dat maakt het wel frustrerend omdat je dan niet zo goed weet hoe je het probleem moet aanpakken. Ik ben inmiddels al 2 jaar onder behandeling van een cognitieve gedragstherapeute, maar voor mijn gevoel schiet het nog steeds niet op. Ik blijf maar aankomen.

Heb jij ook professionele hulp om er vanaf te komen? Of andere dingen geprobeerd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...