Spring naar bijdragen

Afbouwen benzo.. wie maakt hetzelfde mee ?


shakemarieke

Aanbevolen berichten

Hej Benzoslachtoffer,

 

Ja hij wou me nu ook niet op een hogere benzo zetten omdat ik maar een hele kleine dosis neem 1x per dag. Dus het afbouwen dacht hij 1/10 te doen over 7 dagen en dit gedurenden 2 maanden dan.. maar ik heb gevraagd of ik er ev 10 à 12d mocht overdoen omdat ik de vorige keer voelde dat het dan een beetje stabiliseerde. Het zoeken naar adem ken ik net als jij, vandaag hoofdpijn en krampen in de maag ... dag 5 v afbouw laatste deeltje slaapmiddel.  

Ik weet dat ik niet mag denken over wat nog staat te komen maar de vorige keer bij de afbouw heeft niemand me ook gewaarschuwd wat dit met me zou doen.  Niemand had gesproken over hoofdpijn, maagpijn, hyperventilatie, trillen, lopen als een kip zonder kop, en zeker niet over de angstaanvallen. En toen ik moest afbouwen met 1/4 op 7 dagen telkens had ik nooit verwacht dat ik me zo zou voelen. En als je zo'n dingen niet verwacht, wordt de angst nog groter. Ik was helemaal over mijn toeren en ik kreeg vd arts toen de Xanax (was niet mijn huisarts) want was weekend. Die sprak niet erover dat 'r alweer benzo's inzaten, tot ik het pas zag als ik ermee bezig was... en toen was ik zo f********** kwaad maar ja zoals je zei, je stopt hiermee niet zomaar dus moest ik hiermee maar weer even verder tot de slaapmiddelen waren afgerond.  Moest ik geweten hebben dat dit erbij hoorde bij het afbouwen... dan had ik ook gezegd van ok.. dit hoort erbij... als het niet te lang duurt probeer ik het even zo te redden. Maar niemand zegt iets hé en dat maakt me zo kwaad. Ik heb nu met mijn therapeute afgesproken dat ik er verdorie niet meer alleen wil voorstaan met zo'n dingen. Ik bouw af in de kerstvakantie daar dit voor de kids de rustigste periode is en mijn man is dan 2 weken thuis. We gaan een noodplan opstellen bij wie ik terecht kan als de angsten en problemen te groot worden zodanig dat ik bij iemand terecht kan die me kan gerust stellen en me niet alweer volpropt met een nieuwe lading benzo's om me te kalmeren. Ik weet dat ik er niet mag over nadenken maar ben na de vorige keer echt bang geworden. Ik probeer nu ik de laatste afbouw bezig ben vd lendormin nog een beetje te genieten, wandelen, iets drinken.. nu het nog kan.  Niemand snapt wat je werkelijk doormaakt want het zit allemaal maar tussen je oren... maar niemand weet wat je voelt en hoe rot het voelt om mensen rondom je volop te zien leven, terwijl jij het gevoel krijgt dat je geleefd wordt.  Ik drink ook genoeg water en alleen maar thee of vruchtensap... eet gezond, leef gezond... heb ginseng supplementen, omega 3 en s avonds  tryptofaan. Wat kan een mens nog meer doen. Een ding is zeker eens dit voorbij is wil ik alleen maar meer genieten van wat ik graag doe, gelukkig zijn en gaat niemand meer verplichten om iets te doen wat ik niet wil ! 

Dikke kus voor jou ook ! Keep the faith ! Ik hoop dat niemand dit meer hoeft mee te maken ! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve S,

Ik begrijp je angst, maar probeer te leven van dag tot dag. Je doet het echt hartstikke goed! Wat je kan doen als je het erg benauwd hebt is met je hoofd naar beneden hangen en goed naar de onderkant van je rug proberen te ademen. Of ga op je rug dwars op je bed liggen je hoofd en armen over de rand en goed naar je buik ademen. Dit zorgt er beide voor dat je een betere doorbloeding in je hoofd krijgt, waardoor je ook weer wat rustiger wordt. Ik herken je angst het is slopend. Als ik hier last van hebt weten de mensen om me heen dat ze tegen me moeten praten en me vertellen dat het weer overgaat en het komt door de afbouw. Het zijn kleine tips, maar je kan met alle tips en ook die van benzoslachtoffer en manier vinden om je hierdoor heen te slaan. Wat artsen je ook zeggen ga nooit wat slikken. Zie elke dag als een stap dichter bij je genezing.

Niemand kan dit proces begrijpen tenzij je dit zelf meemaakt. Het is een vreselijk lijden. Ik hoop stiekem dat ik me op een dag hard kan maken, zodat niemand dit ooit hoeft mee te maken. Helaas is er te weinig kennis en wordt er teveel aan verdiend. Ik ben heel blij dat je een weg naar dit forum hebt gevonden. Net als de andere forum leden heb ik hier een hoop steun aan. Sorry als ik niet gelijk reageer, maar ben zelf soms te moe en te beroerd. Hou je taai lieverd! Het komt echt goed.

Dikke kus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Snoes,

 

Jouw woorden helpen me heel dikwijls om weer wat rustiger te worden !  Bedankt ook voor alle tips ! Kan alles wat helpt gebruiken ! Vandaag beetje woeliger geslapen maar werd wakker met genoeg adem en geen hoofdpijn, dus ik al blij. !!! Maar het rare, ik weet dat ik die Xanax nog even moet nemen omdat ik nog maar een dagje of 5 na mijn afbouw v slaappil zit maar toch moet ik mezelf zoveel moed induwen om dat rotpilletje weer te nemen en vlak nadien begint dat kortademig gedoe weer. Ik stress gewoon omdat ik iets moet nemen wat ik eigenlijk niet wil maar ja zomaar stoppen zit er toch niet in. Ik krijg dus niet een verslavingsgevoel maar een " damnwaarommoetikditingodsnaamblijvenslikken " gevoel

 Ik heb gisteren ook gebeld op aanraden van mijn arts om een fitnessprogramma te starten : sport als medicijn (fitness, kine, yoga, pilates...) alles wat inbegrepen. 't Was even doorbijten om de telefoon te pakken maar ik heb het gedaan ... met de idee van als het later dan echt niet gaat, kan ik nog altijd thuisblijven.

MIjn droom om te gaan helpen in het asiel kwam jammer genoeg niet uit,.. ze laten alleen eigen mensen bij de dieren, wat ik wel snap.... maar dacht bij mezelf om katten eten te geven, drinken te geven en wat op te ruimen heb je toch geen eigen mensen nodig, dat kan iedereen wel. Honden is een andere zaak natuurlijk.. iedere hond heeft een andere persoonlijkheid. Maar goed dan houden we 't maar bij wandelen met de honden die buiten mogen. 

Ik heb heel veel hulp en steun van mijn ouders, mijn gezin maar mijn ouders snappen totaal niet wat dit medicijn met je doet.  Zij zijn er voor mij dag en nacht hé en ben ze eeuwig dankbaar maar als ik aan het afbouwen ga, ga 'k op dat vlak denk ik me vaak alleen voelen omdat ze denken dat die angsten die je op zo'n momenten voelt gewoon tussen je beide oren zit. Je moet maar een eigen sterke wil hebben en je daar boven zetten met je eigen rationele verstand.  Niemand weet dat dat op zo'n moment gewoon niet lukt om rationeel te denken... anders had ik met de vorige angstaanval zover niet gezeten. 

Ik ben zelf ook heel blij dat ik hier ben geraakt, we hebben mekaars steun nodig om ons hier doorheen te sleuren; Een vriendin van me had had onlangs ook een burnout en ook ad antidepressiva geraakt .. en is nu sinds 3 w ook medicijnvrij na 8 maanden. Haar raad was ook bouw langzaam af, niet te snel ook al wil je 'r zo snel mogelijk vanaf... 

Het liefst van al zou ik volg week al aan de afbouw beginnen, hoe sneller beginnen, misschien hoe sneller mijn leven weer kan beginnen... maar ja dan heb je de kids met examens die je niet wil overstelpen met alle nevenwerkingen vd afbouw.. want dan zijn ze ook direct weer medeslachtoffer en heeft dit dan ook weer effect op hun resultaten. 

Mijn therapeute zei : als je graag vd kerstdagen wil genieten waarom wacht je dan niet met de afbouw tot het Nieuwe jaar maar dacht bij zelf : ja halloooo,  dan zit ik ondertussen alweer 2 maanden aan die Xanax vast... Hoe een voorstander ik ook ben van de feestdagen... en ik wou genieten, toch kan ik het niet over mijn hart krijgen om ze nog 2 weken in volle lading naar binnen te proppen.

Houd er ook allemaal de moed in en laat horen hoe het met jullie gaat ! Ben steeds blij weer een berichtje te lezen !  Dikke kus xxx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve S,

Ben blij dat ik je wat rustiger kan maken. Zo belangrijk in deze situatie. Ik hoop dat jij in de toekomst ook anderen weer kan helpen.

Ik begrijp je zo goed dat je iets slikt met tegen zin. Je haat die medicijnen, maar je kan niet in 1x stoppen. Heel frustrerend.

Ik denk dat een mens altijd alles wil uitleggen en begrepen wil worden. Het moeilijke van dit proces is dat ze inderdaad denken dat het tussen je oren zit. Laat dit je nooit aanpraten! Het enige wat ik je hierin kan adviseren leg het niet uit. Alleen als je het gevoel hebt dat er echt geluisterd wordt en diegene je begrijpt. Anders krijg je weer frustratie en werkt ook weer averechts op je herstel. Het is een proces wat zelf al nauwelijks te bevatten is laat staan uit te leggen en er begrip voor te krijgen.

Hartstikke goed dat je de stap voor sporten hebt gezet. Ik doe zelf iedere dag yoga en dit helpt mij heel goed. Ik zou echt meer moeten bewegen. Kan me er zelf nog moeilijk toe zetten.

Ik heb een wat mindere week. Heb veel last gehad van de volle maan en had last van hyperventileren, maar vandaag voel ik me alweer wat beter. Probeer de dagen te nemen zoals ze zijn en dat gaat de ene dag beter dan de andere. Ik ben straks heel dankbaar als ik weer gezond ben. Alle clichés zijn waar maar je gezondheid is denk ik het belangrijkste bezit.

Lieve S mocht je vragen hebben of er doorheen zitten laat het weten.

Dikke kus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hej Snoes,

 

Het is inderdaad heel frustrerend dat het niet begrepen wordt. Zelfs nu ... ik heb alles wat ik heb om gelukkig te zijn... mijn gezinnetje thuis, samen tv kijken en toch voel ik me rot... vanavond alweer wat traantjes gevloeid en gewoon niet echt weten waarom, mijn vrienden missen, mijn actief leventje... het thuis beu zijn... vandaag willen gaan wandelen met de honden maar er wilde niemand mee... dan maar gaan fietsen met mijn zoon... was op zich wel leuk ! Ik kijk altijd uit naar het weekend in de hoop dat het toch een beetje anders zal zijn dan de week.. maar soms valt dat dan tegen en dan val ik weer een beetje in het zwarte gat. Ik vind het zo bewonderenswaardig Snoes dat jij zo positief blijft ! Ik heb het er soms zo moeilijk mee !  Ik wou dat ik ook wat meer kon accepteren zoals het is maar dat lukt me niet... ik zit nog altijd in het proces van machteloosheid, kwaadheid... omdat ik hier in deze situatie ben terecht gekomen. Ik kon altijd alles programmeren volgens het me dat het beste uitkwam, kon me de baas over alles... en nu is dit de baas over mij ! Ik weet niet hoe ik dit moet accepteren !  Moet ik m'n dagen zo vol plannen dat ik geen tijd meer heb om hieraan te denken...... Ik vind het echt super dat jullie allemaal zo sterk zijn ! Ik voel me echt zwak.. wil sterker zijn maar 't lukt me niet ! Sommige dagen lukt het redelijk maar dan heb ik dagen dat ik meer zin heb om te huilen en te missen wat mijn levensdroom was en mijn purpose of living... nl dansen, genieten, plezier maken met de kindjes... en nu heb ik niks meer, geen uitlaatklep... alles (buiten mijn gezin natuurlijk) wat me ooit zo gelukkig maakte ben ik kwijt. Ik hoop zo dat er een moment komt waarop ik sterker word.

Bedankt voor je steun !

Liefs x 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Shakemarieke,

 

Wat je ooit zo gelukkig maakte ben je kwijt, dat is waar en dat is voor elk van ons zo. Maar het komt terug wanneer weet ik niet maar het moet en zal terugkomen.

Eigenlijk ben je je eigen ik kwijt, zoel voel ik dat. Ik leef al maanden in een soort van roes en toch doet iedereen normaal tegen me alsof ik nog steeds dezelfde ben.Maar ik ben niet dezelfde ik ben iemand anders en heb enorm veel verdriet om de persoon die ik kwijt ben. Een beetje een wartaal hé ?

Dat de mensen dit niet begrijpen is heel normaal, toen ik die angstaanvallen kreeg dacht ik telkens dat ik ging sterven en heb dit dan uitgelegd aan mijn zoon dat dit echt zo aanvoelt tijdens de aanval. Toen hij dit begreep ging hij daar anders mee om. 

Misschien kan dit jou een beetje helpen :https://youtu.be/Vm0-LwD63ro

Ik heb ook heel veel last van mijn maag. Ik werd elke dag hondsziek wakker niet te omschrijven, was bang om in te slapen alwetend dat ik doodziek zou wakker worden. Maar de heftigheid van dit ziek zijn verminderd elke dag een heel klein beetje. Nu ben ik al zo ver dat ik geen hartkloppingen meer heb bij het wakker worden. Ik begrijp jou wel wij snakken maar snakken dan echt om terug de oude te worden en dit gaat komen. Het is geen kwestie van sterk zijn ik heb ook zo mijn huilmomenten (en toch ben ik een sterk iemand) ik heb zelfs aan het ergste gedacht en toch ben ik in normale omstandigheden een positief iemand. Ik zou graag terug wakker willen worden met mijn ik gevoel. 

Ik hoop dat je na het bekijken van het filmpje beter zult voelen, je moet de rit gewoon uitzitten en dit leren accepteren en leven van dag op dag. En je zult zien dat elke dag een klein beetje beter zal gaan met soms een terugval, want dit gebeurt ook en is heel ontmoedigend. Ik zelf maak al geen plannen meer omdat dit mij telkens droevig maakte. Als ik iets afsprak en dit kon niet doorgaan door mijn toestand was ik telkens heel droevig. Mijn motto is nu we zien wel en luister naar mijn lichaam die de laatste weken veel rust  nodig heeft. Ik kan wel geen dutje doen in de namiddag want dan voel ik mij zo ziek. Ik was ook heel boos in het begin maar dat gevoel zwakt af. Dokters weten gewoon weg niet en hebben totaal geen benul van wat zij voorschrijven het zijn gewoon legale drugs. Ze zouden dit zelf eens moeten meemaken. Ergens hebben wij toch nog geluk wij kunnen er nog over praten, hoeveel slachtoffers hebben zelfmoord gepleegd door deze medicijnen. Dus zeg  niet dat je zwak bent maar wel sterk maar met af en toe een zwak moment wat normaal is tenslotte zijn we toch maar mensen. Ik geef je een documentaire die echt de moeite waard is om te bekijken.

https://youtu.be/hF033IqrFqw

Veel sterkte gewenst, dikke knuffel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

shakemarieke,

 

Heb net jou bericht gelezen, NIET BANG ZIJN. Of dit komt door de afbouw of Xanax weet ik niet ? Dit gevoel dat jij hebt hoort erbij heb daar ook heel veel last van gehad bij het wakker worden. En ja dit gevoel is super akelig en zeer rot, Het is net of je zit niet meer in je lichaam. Vraag mij zelf af of dit niet te maken heeft met onze ziel. Heb je niet het gevoel dat je kern dood aanvoeld ? Maar ik beloof je dat dit gevoel wel gaat minderen en daarna ook zal verdwijnen. Toen ik dat gevoel kreeg verplichte ik mezelf om te lezen en daarna ebde dit rotgevoel weg.

Je bent niet alleen hoor Snoes is daar en ik ben er en de anderen misschien ook. Ik heb een dagboek en als ik mij slecht voel zoals gisteren (gans de dag hevige pijn) dan kijk ik naar de begindagen en besef dat het toch stukken beter gaat.

Knuffel xxxx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hej lieve schat,

 

Dank je wel voor je antwoord !  Ik ben ondertussen weer een beetje gekalmeerd.....babbeltje met mijn dochter ... heeft weer wat rust gebracht... en jullie berichtjes ook steeds weer ! Het is precies zoals je zegt,, aan de buitenkant ben je wie je bent maar aan de binnenkant... ik durf niet buiten omdat ik denk dat iedereen dat aan mij gaat zien... Aan de binnenkant, lijkt het of je opgesloten zit in een klein doosje waaruit je constant roept : ik ben er nog, vergeet me niet, ik wil hier uit !!!! Ik wil dus ook geen plannen meer maken omdat ik denk dan moet ik weer iemand teleurstellen als het niet gaat.... Daarnet was mijn man zo boos omdat ik niet meewou gaan kijken naar de voetbal van mijn zoon. Hij zegt : ja je zegt altijd dat je je verveelt en buiten wil... maar met die honden buiten wandelen is 't zelfde als naar de voetbal kijken. Maar voor mij is dat niet zo... want daar zijn andere mensen die mij kennen. Toen ik in huilen uitbarste : zei ie dat ik een schrikkepuit ben, een angsthaas. Ik weet dat hij dat zo niet meent en dat het puur uit onbegrip zegt want hij heeft me al heel veel aangemoedigd maar op dit moment had ik deze woorden echt niet nodig.

En het gevoel, die pijn tot in je ziel.. dat is precies zoals ik het voel... het is net of iemand je levensadem wat toetrekt en dat je moet vechten om die adem terug te vinden. Ik ben dan nu zelfs nog niet aan de afbouw van de xanax begonnen. Heb net de afbouw van lendormin (slaapmiddel) afgerond.. Dr vond dat ik mezelf eerst nog wat tijd kon geven voor ik met de afbouw van xanax begon omdat ik nu net v slaapmiddel vanaf ben.  Misschien moet ik dat ook doen, even noteren hoe het elke dag gaat, en misschien vind ik voor mezelf dan ook wat fijne momenten terug.

Hebben jullie het helemaal alleen afgebouwd of zijn julle in therapie gegaan ? Voor de kids zou ik het zo doen dat ze me niet zo hoeven te zien maar vr mezelf denk ik dan geven ze je maar weer een hoopje nieuwe meds aan waar je nadien weer vanaf moet en doen ze waarsch ook gewoon hun zin om er maar snel vanaf te zijn. Ook al is het moeilijk, toch wil ik het zelf nog in de hand houden. Mijn therapeute had beloofd om samen met mij een noodplan te maken (op vraag van mij) omdat ik er niet alleen wil voor staan als het te heftig wordt. Ik heb mensen achter me nodig die snappen wat ik nodig heb zonder 'r weer benzo's in te duwen. Heeft iemand van jullie l-theanine gebruikt om af te bouwen ? Dit zou helpen om angsten te verminderen maar weet niet of het al iets helpt in combinatie met de xanax. 

Dikke kus lieve schatten en bedankt dat jullie 'r voor me zijn !

Groetjes

xxx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve S,

Natuurlijk zijn we er voor je!! Dit heb je nu gewoon heel hard nodig.

Allereerst je bent niet zwak, verreweg van! Je bent aan het vechten om hiervan af te komen. De fase van onmacht, boosheid en frustratie hebben wij al een beetje gehad en soms komt dit weer opzetten. Op een gegeven moment als je hier al wat langer in zit kan je niet anders dan je hieraan over te geven. Wees blij dat je zoveel wil! Dit zegt wat over je kracht. Alleen tussen willen en kunnen zit een groot verschil. En helaas kunnen wij nu niet veel op het moment.

Blijf bij jezelf, doe wat voor jou goed voelt wat een ander er ook van vind. Zelfs bij je eigen gezin. Je man reageert gewoon zo uit frustratie, ik heb dit ook gehad met mijn ouders. Een gigantische strijd, waardoor je je nog meer alleen voelt. Laat je man erover lezen. Ik heb dit ook gedaan en ze hebben sindsdien veel meer begrip. Het is gewoon moeilijk om mensen onder ogen te komen in deze situatie. Heel herkenbaar. Ligt absoluut niet aan jou ligt aan de ontwenning. Ik ben vertegenwoordigster geweest kan goed contact maken met mensen, maar ik durfde niks meer. Ik heb periodes gehad dat ik me alleen opsloot, zo bang en angstig.

We zitten op dit moment gevangen in ons lichaam. Wees lief voor jezelf, leg de lat gewoon niet te hoog en stel je verwachtings patron bij. Hierdoor zal je merken dat je meer rust krijgt. Ik weet het dit is niet makkelijk gedaan, maar helpt wel. Wat er nu met jou gebeurd heeft niks met jou als persoon te maken, hoe sterk je ook bent tegen dit proces vechten gaat niet. Het onder gaan en accepteren.

Hou je taai het komt echt goed.

Dikke liefs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hej Snoes,

 

Ik vind het heel moeilijk om dit te ondergaan. Op één of andere manier heb ik toch het gevoel dat ik zwakker sta dan jullie hierin. Heb vandaag al heel vaak gehuild... en elke keer was het weer mijn lieve dochter die me opving. Een vriendin kwam me vandaag uit huis halen, samen met mijn dochter om iets te gaan drinken of eten... ik heb me tot daar gesleurd maar kon mijn gedachten er niet bij houden. Ik vond het wel superlief dat ze me uit huis wilden halen. Hebben iets gegeten en gedronken ... maar eens thuis weer dat geween en het niet meer zien zitten. Mijn ogen doen al pijn ... ik word moe van mezelf en mijn sombere gedachten. Ik wil steeds naar buiten om leuke dingen te doen en eens ik dan buiten ben kan ik er niet van genieten ... Dat het rare dingen met me doet tot daar toe maar dat ik nu ook al er doorheen zit dat kan er niet meer bij. En dan is de afbouw nog niet begonnen maar ik had dit de voriige keer ook toen de lendormin niet meer zo goed werkte en mijn lichaam dus meer vroeg kwamen daar ook al signalen doorheen. 

Iedereen zegt altijd dat het goed komt maar ik hoor dat al zo lang. Soms ben ik daarin echt het vertrouwen kwijt ! Ik ben gewend van ah stuur te zitten en niet overal naartoe gereden te worden als jullie begrijpen wat ik bedoel. Ik wou dat ik het denkknopje kon omdraaien en mijn gedachten ergens anders kon opzetten maar dat gaat zo ontzettend moeilijk !

Dikke kus

Weenmarieke x 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieverd,

Je bent echt niet zwakker dan ons. Weet je hoeveel benzoslachtoffer en ik al hebben gehuild. Nou ik denk emmers vol. Je zit er gewoon even doorheen. Neem een lekkere lange warme douche en zet een warme kop thee voor jezelf.

Een mens kan een hoop aan dus jij ook. Ik ben al 2 jaar bezig met deze ellende en ben er ook nog steeds en geloof me dit gaat echt niet zolang bij jou duren. Je hebt last van de ontwenning hetweer zit niet mee en dan ben je ook nog hooggevoelig. Geef hoe moeilijk ook het proces de ruimte je bent er teveel tegen aan het vechten, waardoor je somber wordt. Alle tranen die je gelaten hebt vandaag komen niet meer terug en deze dag ook niet.

Onthou je bent niet zwak! Je hebt het moeilijk. Weet je hoe sterk je bent dat je dit proces aan gaat?

Wat heb je trouwens een super lieve dochter. Wees maar blij dat ze er nu zo zijn voor jou. Over een tijdje ben je er weer voor hun.

Dikke kus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Shakemarieke,

 

Ik heb in het begin ook enorm veel geweend wat eigenlijk niet past bij mijn persoontje omdat ik een sterke vrouw ben. Zelfs mijn zoon herkende me niet meer en dit was moeilijk voor hem. Het is een zeer moeilijke situatie voor iedereen. Ik begrijp maar al te goed dat jij de mensen niet meer geloofd, heb dit ook meegemaakt elke dag hoorde ik mijn vrienden en familie zeggen dat alles in orde zou komen maar op den duur dacht ik dat die gewoon aan het liegen waren en geloofde hen totaal niet meer en was het eigenlijk ook wel beu om te horen dat alles in orde zou komen. Maar waarom komt het dan niet in orde ? Wel lieve meid het komt wel in orde. Ik van nature heel sociaal kon zelf de vrolijke mensen niet meer aan, kon het niet meer verdragen dat anderen gelukkig waren en dat ik steeds moest vechten. Heb jou een filmpje doorgestuurd van ongeveer 8minuten kijk ernaar deze jongen heeft mij enorm veel geholpen (heeft hetzelfde meegemaakt). Ik was ook heel erg bang omdat het zo lang duurt, dacht van dit is zo voor de rest van mijn leven en dit wil ik niet dan moet ik maar ...maar dat wil ik ook niet. Ik liep al wenend in het bos met de hond. Heb ook heel sombere gedachten gehad wat totaal niet bij me past en was hiervoor zeer bang, gelukkig was Snoes er op dat moment. Wat jij nu allemaal meemaakt fysiek en mentaal is allemaal normaal dit hoort erbij. Ik ben er ook nog niet hoor maar het is leefbaar geworden. Heb gisterenavond voor de eerste een goede avond gehad, voelde goed aan. Je zult merken dat er op een bepaald moment iets gaat veranderen wat juist zal je niet weten maar instinctief weet je dat je op de goede weg zult zitten. Dat je dingen wil ondernemen en niet kunt van genieten hoort ook bij dit proces en maakt ons droevig. Leg je er bij neer en denk dat de goeie dagen zullen terugkomen. Weet niet niet of jij dutjes kunt doen probeer om zoveel mogelijk te rusten jou lichaam heeft veel rust nodig om alles te herstellen. Ik weet niet waar jij last van hebt. Ik heb enorm veel last gehad van de maag en buik (andere organen ook) maar vooral het verteringstelsel, heb maanden rondgelopen met braakneigingen 24u op 24u werd er zelfs wakker van de hel. 

Veel sterkte gewenst, dikke knuffel en vergeet niet er komt wel een einde aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hej schatjes,

 

Ja 't is echt zo raar hé ! Het voelt net of het duurt al eeuwen... het begon met mijn slaapprobleem in september 2014 dus ook al meer dan een jaar geleden en eigenlijk ben ik maar ad slaappilletjes geraakt sinds juni 2015... dus dat lijkt niet zo lang om aan die benzo's vast te zitten maar het feit dat de problemen 'r al zo lang waren maakt dat zo eindeloos lijkt. Therapeute en arts proberen me steeds positief te motiveren en me te zeggen dat ik het al heel goed heb gedaan. Ik ben van de slaappilletjes vanaf en heb me mooi elke keer ad strategie gehouden tenzij op het laatste, dan heb ik gewoon mijn tempo gekozen om af te bouwen omdat ik zelf ook voelde dat het na een paar dagen langer afbouwen op dezelfde manier beter voelde.  Maar ik voel me zwak omdat ik een tussenweg heb moeten aannemen om de gewone weg te volbrengen en dan met Xanax. Zowel de arts als de therapeute zeggen nu dat ik me aan de strategie moet houden zoals afgesproken... en de Xanax nog een weekje of 2 verder moet nemen om even te herstellen vd afbouw vd lendormin en dat ik liever voor mezelf moet zijn.  En idd het weer valt me echt dik tegen. Ik wil zo graag gaan wandelen met de honden en het regent hier alweer pijpestelen.  We zullen weer bezigheden inside moeten zoeken en hopen dat het vandaag ook wel één keer gaat stoppen met regenen zodat we even buiten kunnen.

Vannacht best wel goed geslapen, enkel wat misselijk als ik wakker werd maar toch weer ingedommeld. Vanmorgen al een kop gemberthee gedronken.. dit helpt redelijk goed tegen misselijkheid ! 

Ik ben zo blij dat jullie 'r zijn ! Mijn steuntjes hier thuis en jullie als mijn mede-begrijpende buddies ! Ja mijn dochter is ook hoogsensitief en dus heel begripvol maar ik moet er wel mee opletten hoor want ze trekt zich nadien dan ook dingen heel erg aan en is er mee bezig. Het is nog altijd een tiener hé... zij moeten ook dingen op de juiste manier kunnen verwerken.

Hoe gaat het vandaag met jullie !

Lieve regenachtige zoen x

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hej Benzoslachtoffer,

 

Zie nu net je postje... ik voel me precies zoals jij je voelt echt waar !!!!  Ik kan gewoon zomaar beginnen huilen omdat onze buren gezellig ergens naartoe vertrekken en dan denk ik weer : kijk ze eens vrolijk in de auto stappen en vertrekken en ik zit hier weer en voel me zo rot. Het is soms zo raar als je anderen hun plezier niet meer kan gunnen. En voor de mensen rondom je is het ook niet leuk om je zo te zien. Ik probeer aan mijn man uit te leggen dat ik er vanbuiten nog hetzelfde uitzie maar dat ik vanbinnen ergens net opgesloten zit in een doosje : waar ik roep, ik ben er nog, he vergeet me niet... maar net of je niet luid genoeg roept om je te horen. En ik heb die rottige gevoelens ook ... dat het soms voor mij niet meer hoeft maar dan denk ik .. ik kan dat niet maken toch.. ik zie mijn gezin zo graag, ik wil nog graag zoveel doen... 

Ben blij dat je gisteravond een goeie avond had, ik wens je er nog een heleboel zo van die toe !  Ik had het voor 2 weken ook zo tegen de avond dat ik dacht : hé ik voel me net weer een beetje mezelf maar ja voorlopig is dat gevoel nu weer even weg.

Ik had bij de afbouw van mijn slaapmiddelen, veel last van hoofdpijn, vanmorgen nu weer (fel licht vd pc is wat lastig) pijn aan mijn maag en slokdarm, soms misselijk (net of er een ganse snelweg auto's over je heen is gereden) spierpijn vooral aan mijn schouderbladen (ik noem ze al mijn regenboogjes) maar de angsten die zijn zo akelig : ik durfde niet meer met de auto rijden, niet meer alleen blijven, geen  boodschappen meer doen, en me zo rot voelen dat ik dacht dat ze me zouden komen halen platspuiten meenemen en me weghalen bij iedereen die ik zo graag zie.  Op  die moment kon ik mezelf niet meer kalmeren en ging ik ervan uit dat ik het maar moest aanvaarden dat ik niet meer thuis hoorde was volledig over mijn toeren. Erg hé... maar het is allemaal zo levensecht dan... vandaar de Xanax dus  :( Als artsen nu eens zeiden wat r je zou te wachten staan hé bij zo'n afbouw dan zouden we misschien alles beter kunnen relativeren. Ik dacht ik bouw gewoon even af... 1/4 op een week.... dat lukt me wel .... tot je de hele resem neveneffecten krijgt waar je je totaal niet aan verwacht....... Vandaar dus nu mijn angst voor de afbouw vd Xanax. En dan schrikt me ervan dat je angst creëert. 

Maar goed, ik ben blij dat jullie 'r zijn... ik hoop dat ik hier de kracht kan uitputten om door te gaan, wetend dat jullie dit ook hebben doorstaan en 'r nog steeds zijn.

Dikke kus x

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hej schatjes,

 

Ik zit er helemaal doorheen. Ik heb de hele nacht niet geslapen.... Warm, koud, rillerig....... bang..... ik heb zo t gevoel dat mijn lichaam zich al aangepast heeft aan de Xanax en al vraagt naar meer.

Ik ben zo bang ... huisarts zei van hier nog eventjes mee door te gaan........ ik geraak hier nooit meer vanaf...... ben echt bang dat het niet goed meer gaat aflopen... Ik ben al mijn vertrouwen kwijt. De angst is nu al megagroot om me nog rotter te voelen en ik moet nog beginnen met afbouwen hiermee. Ik heb echt 't gevoel dat ik 'r alleen voor sta... therapeute reageerde niet op mijn berichtje....... Ik kan mijn angsten en rotte gevoelens nu nog niet opvangen en weet niet wat ik ermee moet ......

Kus x 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve meid,

 

Ik vind dit zeer rot voor jou maar geloof me het zal beter worden ook al geloof je het niet. Als je de vorige berichten leest zal je merken dat wij dit allemaal hebben meegemaakt. 

Jij moet niet beginnen afbouwen want je zit reeds al een ganse tijd in de afbouw, al die symptomen hebben te maken met afbouw. De Xanax is gewoon deze hel verlengen, begrijp de arts niet benzo geven om af te kicken van benzo. Je geeft toch ook geen Gin aan iemand die afkickt van Whiskey. Ze moeten jou iets anders geven of gewoon niks. Maar ondertussen zit je wel met de problemen. 

Maar blijf vertrouwen hebben jou lichaam gaat zichzelf genezen. Velen nemen ook een antidepressiva bij het afbouwen misschien iets voor jou angstgevoelens, hen hier geen ervaring mee.Volgens mij komen die angstgevoelens door de Xanax heb ik ook meegemaakt. 

Zou toch eens naar een andere dokter gaan voor een 2de advies.

Ga je laten heb momenteel een hevige pijnaanval, veel sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is heel moeilijk om te geloven vooral omdat ik nu in zo'n tweestrijd zit.. beginnen met de afbouw vd xanax al vroeger dan de arts zei of nog wachten tot het slaapmiddel volledig uit mijn systeem is. Ik heb vanmorgen veel pijn onder mijn regenboogjes (schouderbladen) onder mijn borstbeen, loop van hier naar daar, kan niet stil zitten... en dat gevoel had ik ook toen ik aan het afbouwen was vd lendormin maar nu is die er niet meer dus volgens mij heeft mijn lichaam dus weer niet genoeg meer aan de Xanax. Ik weet niet waar ik nog opinies moet vragen, heb al zoveel nagevraagd en iedereen lijkt hetzelfde te zeggen... maar nog 2 weken aan de Xanax terwijl ik nu al last ervan heb, lijkt me zo raar. En dat terwijl er mensen een tijdlang daaraan zitten en nog hogere dosissen meerdere keren per dag. Waarom reageert mijn lichaam zo snel ? Ik weet het ook even allemaal niet meer en dan als je hulp nodig hebt, sta je 'r hier ineens alleen voor (bedoel dan therapeute en arts).

Sterkte ook voor jou schattie !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve S,

Een heel kort berichtje van mij. Waar je nu last van hebt is je ontwenning. Je lichaam vraagt op alle mogelijke manieren naar meer. Niet bang zijn. Alles wat je voelt wordt veroorzaakt door de ontwenning. Artsen zeggen dat deze verschijnselen na ongeveer 2 weken verdwijnen, maar dit is absoluut niet waar. Hierdoor gaan veel mensen weer opnieuw een benzo gebruiken omdat ze denken dat het niet goed met hun gaat. Je tanden op elkaar en er doorheen. Dit kan jij!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Snoes,

 

 

Dank je wel ! Vannacht goed geslapen... gisteren nog een goeie huilbui gehad .. maar mijn ventje heeft me getroost... je hebt echt iemand nodig die je erdoorheen sleurt op die momenten hé. Soms vraag ik me af hoe hij dit nog volhoudt want weet ook best dat dit heel moeilijk is voor hem. Ik was zo actief, zelfstandig, levenslustig, energiek en dan verandert je vrouw ineens in een hoopje kleine baby die bijna niks meer alleen durft. Ik heb het elke morgen nog steeds moeilijk om die xanax te nemen,... En da's nu voor mij het ergste, ik ben heel bang om aan de afbouw te beginnen daar ik het al 'ns meemaakte en toen niet wist wat te verwachten. Mijn therapeute probeert me gerust te stellen met de woorden, erger dan hoe je 't de vorige keer voelde wordt het niet... maar toch blijf ik bang. Ik WIL er absoluut vanaf maar durf niet omdat ik niet weet hoe ik alles ga moeten opvangen. Ik heb tot hiertoe ook ng geen enkele keer toegegeven om meer te gaan nemen terug. 

Hoe gaat het met jou ? Dikke kus x 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Shakemarieke,

 

Zoals ik al zei moet je niet bang zijn van de afbouw je zit al in de afbouw en therapeuten weten NIET hoe het lichaam reageert ieder mens is anders ik zelf heb ook een zeer lage dosis geslikt op een kort termijn en kijk ik zit nu al bijna 8 maanden in deze situatie, wel elke dag ietsje beter. Je hebt er die jaren slikken en die er veel minder last van hebben bij het afkicken. Dit is zo persoonlijk, mijn vorige arts degene die mij hierin heeft geholpen geloofd me zelfs niet volgens hem zit het tussen mijn oren. Gelukkig heb ik daarna een heel goeie arts (natuurdokter) gevonden die ik tijdens de hevige aanvallen telkens mocht bellen en die stond steeds voor me klaar. Je moet wel magnesium innemen in hoge dosis jou lichaam heeft dit hard nodig tijdens dit proces. En weet je het zal je wel lukken hoor, ik heb dit wel alleen doorstaan zonder partner heb wel een zoon maar dit is anders ik ben nog altijd zijn moeder en die jongen heeft ook zijn leven. En nog eens je zit al in de afbouw van een benzo (slaappil) jou hersenen vragen om meer vandaar die verschrikkelijke symptomen. En vooral de dosis niet verhogen, je zult hier doorheen moeten. Nu denk je zeker die praat gemakkelijk maar geloof me meid ik kan de momenten dat ik hier moederziel alleen zat en dacht dat ik terplaatse ging sterven niet meer tellen. Gelukkig had ik mijn vriendinnen die ik dan al wenend opbelde. Maar je zult er wel geraken daar ben ik zeker van met vallen en opstaan. Omega 3 en 6 is ook aan te raden voor de hersenen en vitamine B. Probeer de verhalen van anderen te lezen dit helpt ook bij was dit zo.

Xanax vraagt steeds om meer daarom heb jij nu ook deze symptomen om deze te laten verdwijnen moet je de dosis verhogen dit noemen ze dan een verslaving daarom moet je over stappen naar diazepam denk ik. 

http://www.benzo.org.uk/amisc/dutchmanual.pdf

Ik zou hiermee eens naar de huisarts gaan daar staat in hoe je moet afbouwen en met WAT.

Ik zou er mij zo maar niet bij neerleggen bij de uitleg van jou huisarts tenslotte gaat het om jouw gezondheid, jou arts is verkeerd bezig.  Klinkt misschien hard maar zo is het. Een raad doe zelf opzoekingen ga op internet lees de verhalen van mensen die dit hebben meegemaakt. Bij mij zat de dokter ook verkeerd en dit is ook bij vele anderen het geval, ik geloofde hem ook blindelings maar dit is nu verleden tijd.

Ik wens je veel sterkte en hoop dat alles zo vlug mogelijk voorbij zal zijn.

Lees de verhalen van anderen ze zullen jouw angsten verminderen.

Dikke knuffels
Ondertussen wens ik jou veel sterkte 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hej,

 

Voorlopig neem ik al een voedingssupplement met syberische ginseng, taurine, e caseïne hydrolisaat enzo..., l-thryptofaan en sommige dagen omega 3 met vit E. Is al redelijk veel... heb hier nog doosje magnetops staan 450 mg maar al die supplementjes. is dat niet wat veel ? Op de duur weet je niet meer wat wel en niet goed voor je is ? Ik had ook nog gevraagd aan huisarts gevraagd of l-theanine (aminozuur) me niet kon helpen maar dat vond hij niet nodig.

Van mijn slaaptabletjes had ik nog een vol doosje en dat is ondertussen al weer mooi bij de apotheker terug beland. Dus dat is niet meer in huis. Ik ga straks nog naar iemand anders... het is een psychiater die naar 't schijnt op de hoogte is van medicijnen. Ik wou gewoon 'ns horen wat hij te zeggen heeft, weet nu ondertussen al redelijk wat, ben 's benieuwd... Mijn huisarts en therapeute vonden het niet nodig om over te schakelen om ng s naar een nieuwe benzo over te schakelen omdat het korte tijd lage dosis was en dat het qua neveneffecten op 't zelfde zou neerkomen ... Ik weet nu niet of met 1/10 afbouwen veel is. Volgens hen is dat heel minimaal. De slaappillen deed ik 1/4 per week.. dat was dus geen goed idee ! Ik ben ook a bij een natuurdokter geweest maar die zei dat er eigenlijk niks krachtigs genoeg is om de neveneffecten en angsten op te vangen dat het ging over 'r zelf mee om te gaan en op te vangen en niet terug te gaan naar een hogere dosis. Makkelijk gezegd tot zij 'r zouden inzitten ! 

Hoe gaat het ondertussen met jou ? Al beter als gisteren ?

bewerkt door shakemarieke
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey schatjes,

 

2de opinie gekregen.... blijkbaar bestaat er dus iets dat helpt tegen angst en piekerende gedachten (weet nu wel de naam niet meer) dat die arts me veel beter had gegeven ipv nieuw dosis xanax erbovenop.  Volgende keer vraag ik gewoon hier direct naar, never ever benzo's.

 

Ik had de keuze : ofwel ng een dag of 3 Xanax met dat produkt erbij en nadien de xanax weglaten en alleen dit produkt maar dat durfde ik niet aan, gezien ik toch wel 4 weken Xanax heb genomen.

Ik kan me niet voorstellen dat een licht stillend anxiolytisch produkt direct de xanax kan vervangen maar is wel een goed initiatief eens ik afgebouwd ben en is totaal niet verslavend.

 

2de keuze : Het diazepam voorstel : wat denken jullie : 7d Diazepam 10 mg          /   7d  7,5 mg Diazepam  /   7 d 5 mg Diazepam  /   10 d  2,5 mg Diazepam  / 10 d  2 mg Diazepam / 14 d Diazepam 1 mg  Hier kon ik nog wat in spelen in dagen. Wat denken jullie ?

 

Hij vond het voorstel van mijn arts totaal onverantwoord :  Gewone Xanax tov Xanax Retard : qua tijd groot verschil dus zou rap beginnen afzien.

Dus denk dat ik vanaf morgen maar begin met mijn 10 mg diazepam... de eerste start van mijn laatste afbouw !!!

Kussies x 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...