Spring naar bijdragen

Voorstellen


Elske

Aanbevolen berichten

Ik ben Elske en gebruik al tien jaar rivotril/klonopin/clonazepam. Ik heb besloten om af te bouwen en dit in overleg met de huisarts: zij denkt dat ik er een jaar nodig voor zal hebben. Ik zit nu op 1 mg (maar in het verleden is dat al veel meer geweest). Ik heb 5 jaar geledenproberen te stoppen op eigen houtje maar dat liep niet goed af: ik had vreselijke ontwenningsverschijnselen en zelfs een korte psychose, wat akelig was dit allemaal. Niemand zag dat het ontwenningsverschijnselen waren.

Nu heb ik eerst zitten lezen op internet en ben ik op mijn huisarts afgestapt. Ik ga morgen naar een orthomoleculair arts om het proces te ondersteunen. Ik ben een week bezig met afbouwen: van 0,5mg wisselen met 1 mg om de dag. ik slaap nu al slecht en heb ook wat last van mijn spieren maar dat gaat wel nog. Alleen dat slapen lukt niet meer.

Ik ben het tien jaar geleden voorgeschreven gekregen voor slapeloosheid en onrustige benen na een onderzoek in een slaapkliniek. Het begon met vier druppeltjes rivotril. Nu zit ik inmiddels op tabletjes (twee maal 0,5 mg) die ik nu aan het afbouwen ben.

Ik ga blijven lezen erover en voldoende steun zoeken. Mijn partner staat er ook achter en ook hij weet wat het kan aanrichten maar zover wil ik het niet meer laten komen: ik ga langzaam afbouwen. Niettemin zit de angst er behoorlijk in ook al weet ik dat ik er echt vanaf wil: ik wil weer gewoon voelen en weer gewoon leven.

En ja, dat gaat natuurlijk alleen is er precies een stukje weg, kan ik me niet goed ontspannen en lijkt alles zo op een afstand wat gevoel betreft. Ook de problemen met mijn onrustige benen is niet opgelost door de rivotril.

groetjes

bewerkt door Elske
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Elske,

Welkom op het forum. Wat knap en goed van je dat je gaat afbouwen. Hoe de ontwenning zal verlopen kan niemand je zeggen. Gelukkig sta je er niet alleen voor. Ik ben nu 4 maanden vrij van de pammetjes. Heel langzaam ga ik mezelf weer herkennen. Het is het dubbel en dik waard om te stoppen. Het leven word weer heel veel leuker.

Mocht je vragen hebben of gewoon je verhaal willen doen dit kan altijd. Ik heb veel steun gehad op het forum.

Groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Elske,

 

Het is heel lastig om de rivotril zo af te bouwen.

Ook onverantwoord.

Weer het bekende verhaal, dat geen hond jouw symptomen herkent als ontwenningsverschijnselen.

Al weer een schrijnend verhaal.Heel erg en heftig, wat jij vertelt.

1 mg rivotril is een equivalent van 20 mg valium/diazepam.

Dus als je van 1 mg naar 0.5 gaat, dan is dat dus eigenlijk 10 mg in 1 keer. Veel te veel.

Het is beter, om de rivotril om te rekenen naar diazepam.

Diazepam werk veel langer door, heeft een lange halfwaardetijd, de klappen, die jouw zenuwstelsel te verduren krijgt zijn dan minder hard.

Heel vreemd, dat niemand jou dit jou heeft verteld.

Om de dag 0,5 en 1 mg rivotril, lijkt mij geen goed plan.

MIsschien een idee, om dit met jouw huisarts te overleggen?

Google : ashton manual....als je deze informatie nog niet gelezen hebt.

bewerkt door sneeuwhoen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Elske en sneeuwhoen,

Sneeuwhoen hoe is het met jou?

Ik zal eerlijk zeggen Elske dat ik ook een beetje mijn vraagtekens heb bij jouw afbouw en sluit me aan bij sneeuwhoen. Om de afbouw iets minder heftig te laten verlopen en kans op een terugval. Doordat je nu om de dag wat minder neemt raakt je zenuwstelsel helemaal van slag. Heb je vragen horen we het graag.

Groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6 months later...
  • 1 month later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...