Spring naar bijdragen

Voorstellen Elma


Gast Elma

Aanbevolen berichten

Hoi Elma, welkom dan nu ook op deze manier :rose:

 

Ik weet niet hoe vaak je dronk, voordat je periode van 13 maanden inging. Ik neem dan aan dagelijks of bijna dagelijks?

Dan is het knap dat je dat terug hebt kunnen brengen naar ongeveer 1 op de 10 dagen. Kost het je nou veel moeite om niet te drinken? Of kijk je steeds erg uit naar de dag dat je weer mag of kunt drinken? Voor mij zou dat het geval zijn; ik zou het niet kunnen zoals jij dit hebt gedaan.

 

Je bent niet tevreden, schrijf je. Kun je vertellen, wat dat dan is? Velen zouden er voor tekenen om te kunnen drinken, zoals jij dat hebt gedaan.

 

Veel succes hier! Mijn gebruikelijke PB-tje laat ik achterwege, jij kent de weg hier wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Elma,

 

Welkom hier,

 

Roken is een ander soort verslaving dan drinken. Dat blijkt wel met stoppen. Stoppen met roken is in het begin moeilijker dan stoppen met drinken. Maar ben je eenmaal gestopt met roken, dan is kans op een terugval veel kleiner. In dat opzicht is stoppen met roken dan weer gemakkelijker dan stoppen met drinken.

 

Ik ben nu een jaar gestopt en heb in het afgelopen jaar 5x tijdens een gelegenheid een drankje genomen: 4x1 glas en 1x2 glazen. In de eerste week na het drinken van een glas, merk ik dat ik iets instabieler ben in mijn gedrag tov alcohol. Dat er af en toe een gedachte opkomt om alcohol te kopen als ik in de supermarkt in de drankpad loopt bijvoorbeeld. In de tweede week zijn zulke gedachtes vrijwel helemaal verdwenen, maar toch ergens op de achtergrond sluimerend aanwezig.

 

Na een maand zijn alcoholgedachtes helemaal verdwenen en voelt het stoppen weer tijdloos aan. Alsof het nooit anders is geweest. Daarom heb ik voor mijzelf de grens om niet binnen een maand weer een glas te drinken.

 

Ik denk ook dat alcoholgedachtes op den duur minder aanwezig zullen zijn na het drinken van een glas. Dat de alcoholgedachtes minder lang en minder op de voorgrond aanwezig zullen zijn. Dat het lichaam moet wennen en leren aan het idee dat na 1 glas niet een hele stoot alcohol er achteraan komt. En dat heeft tijd nodig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Elma,

 

Ik ben helemaal gestopt met het drinken van alcohol en ben daar inmiddels aardig aan gewend. In de jaren voor het stoppen ben ik bezig geweest met minder drinken, doordeweeks niet drinken en allerlei andere afspraken met mezelf en mijn omgeving. Ik viel iedere keer weer terug. 

Misschien werkt het voor sommigen om af en toe een glas te drinken, maar ik heb het risico er niet meer voor over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi Elma!

In het begin zag ik er tegenop om niets te drinken bij feestjes en partijtjes.

Tegenwoordig denk ik er eigenlijk niet meer over na. Ook het niet drinken went,

hoewel ik toch een vorm van waakzaamheid moet hebben.

Alcohol voegt niets toe ... klopt :) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...