Spring naar bijdragen

ben er zo klaar mee


sandra86

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Wat ben ik blij dat ik dit forum gevonden heb! Zit de verhalen met zo veel herkenning te lezen.

Ik ben zo klaar met mijn strijd met eten en mijn gewicht.

Ik ben paar jaar geleden een flink aantal kilo's afgevallen. Ik was helemaal klaar met mijn overgewicht en kreeg lichamelijke klachten. Heb toen de welbesproken knop gevonden en hem om kunnen schakelen. Ik at redelijk gezond, sportte en voelde me eindelijk weer iets meer mezelf worden. Was wel lichtelijk geobsedeerd door het hele proces.

En toen ging ik op vakantie en paste daarna op iemand anders z'n huis. Weg ritme en structuur.

Geleidelijk aan kwamen de kilo's er weer bij op en raakte weer in die negatieve spiraal.

Zit nu op een punt dat ik er klaar mee ben. Ik zit niet lekker in me vel, ben nog zwaarder dan toen ik begon met afvallen, maar speel elke dag weer een toneelstukje voor mijn omgeving. Want wat weten zij er nu van.. hoe leg ik in godsnaam mijn gevoel uit, de (vr)eetbuien.

Ik wil me niet meer zo voelen, wil ook gewoon eens blij zijn met mezelf!

Maar het lukt me niet. Kan het eten niet laten en kan me niet tot sporten zetten. Helaas begint mijn lichaam nu ook te klagen over mijn gewicht, waardoor het beginnen met sporten ook nog eens bemoeilijkt word, waardoor ik weer begin te balen van me lijf en je raadt het al.. ik nog meer ga eten.

Ik hoop dat het er over praten de eerste stap is, dat ik uit deze negatieve spiraal kan klimmen. Ik ben er zo aan toe!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Sandra wat moedig van je om te schrijven over een probleem dat de meeste mensen niet zullen snappen. Nu eten een verslaving is geworden zul je het als verslaving moeten behandelen denk ik. Ikzelf ben ook verslaafd. Ik kan alleen voor mijzelf spreken; eerst moest ik de verslaving aanpakken omdat ik het waard scheen te zijn, daarna ontdekte ik pas wie ik was en dat ik het inderdaad waard was. En daarna werd het steeds makkelijker om NEE te zeggen tegen het middel waardoor ik zelfvertrouwen kreeg. Rare volgorde, maar zo was het gewoon bij mij. Fake it till you make it. Zoiets.

Heel veel sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...