Spring naar bijdragen

Een steuntje in de rug


Snoes

Aanbevolen berichten

Dag lieve mensen,

Wakker geworden door pijn in de borstkas, ben nu al terug een halfuur wakker en ik zie het niet meer zitten momenteel. Ik ben doodop en mis mijn vroegere nachten. Heb een zware dag achter de terug en de nacht beloofd niet beter te worden. Iedereen slaapt het is doodstil en ik ben alleen met mijn angsten en vraag me af of hier wel een einde aan gaat komen. Heb last van geruis in mijn hoofd. Ga proberen van terug te slapen.

Hebben jullie ook last van geluid in het hoofd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen benzoslachtoffer,

Ik wordt gewoon verdrietig als ik lees hoe moeilijk je het hebt en boos op wat benzo's met je kunnen doen.

Je klaagd niet. Het is alleen maar fijn dat je je verhaal kwijt kan en wij begrijpen het ook.

Ik heb ook geen beste dagen. Een drukkend gevoel in mijn hoofd en borst. Veel last van mijn huid en ben heel erg in de war alsof ik niet meer weet wat echt is.

Ik ben nu 8 maanden bezig met afbouwen, hiervoor heb ik 2 jaar 3x p/d 1mg lorazepam geslikt. In 2014 heb ik al heel het jaar last van ontwenningsverschijnselen gehad, zonder dat ik dit wist. Ik heb een beetje los gelaten wanneer het over is, dat probeer ik in ieder geval. Ik merkte dat ik mezelf druk oplegde waardoor ik alleen maar gefrustreerd raakte. Ik zeg dus tegen mezelf ooit is het over. Zo help ik mezelf er dus doorheen. En de ene keer gaat dat beter dan de andere. Niks is blijvend.

Je lichaam houdt dit vol kan ik uit eigen ervaring zeggen. Ik ben wel eerlijk dat ik bètablokkers heb gekregen, ik was verleden jaar al zo uitgeput dat ik ervoor gekozen heb mijn lichaam iets meer rust te gunnen. Je kan dit!!! Een mens kan heel veel aan en over een tijd al kan niemand je zeggen wanneer ga je je een stuk beter voelen!

Hou je taai, het komt echt goed!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Snoes,

Ben blij dat je er bent. Ik heb ook de laatste weken last van een drukkend gevoel in hoofd en ook een licht gevoel van electriciteit. En ook een drukkend gevoel op de borst en rug. Ben ook in de war net of ik zit in iemand anders zijn lichaam. Ben jij al 8 maanden aan het afbouwen en al die maanden last van ontwenningsverschijnselen? Maar dit is de hel toch wel.  Die 2 jaar is toch ook niet zolang, heb gelezen over mensen die reeds 20 jaar pillen innam. Lieve Snoes ik hoop dat je er bijna van af bent. Er gebeuren zoveel nieuwe dingen in mijn lichaam en dit maakt me bang.  Zijn jou symptomen ook verandert met de tijd?

Voel me slecht heb gisteren een zware dag gehad en dacht om vandaag een betere te hebben maar neen. Had zo graag naar de markt willen gaan met mijn zoon.

Voelde mij na het douchen zo moe en kreeg terug een aanval. Ik heb het gevoel dat het erger wordt. Verschrikkelijk ik zit gevangen in mijn eigen lijf, ik kan niks doen ben steeds bang om aanvallen te krijgen. Dan lig ik maar in bed of de zetel te lezen. Snoes hoe ga jij hiermee om in het dagelijks leven ?Doe jij nog boodschappen, de was en de plas? Ik heb mij nog nooit zo lui gevoeld gewoon geen energie. Van een energieke sociale vrouw ben ik iemand geworden dat ik niet herken.

Misschien wel vele vragen maar je bent wel vrij om te antwoorden hoor. Ik heb ook betablokkers genomen gedurende mijn 2 maanden ziekte. Maar wil dit nu niet meer nemen (voel jij hiermee een verschil?) ben doodsbang geworden van alle medicijnen. Heb jij hier veel over gelezen? Zou graag willen weten hoe dit stopt ?

Gaan die laatste afgezwakte golven opeens weg ? Zou graag willen weten hoe het einde aanvoelt.  Lieve Snoes het is inderdaad heel zwaar en ik ben ook alleen ook al heb ik veel vriendinnen toch denk ik dat die zware periode veel gemakkelijker te doorkomen is met een partner. 

Wij moeten hierdoor dit moet ons lukken. Weet je Snoes een vriendin van mij heeft borstkanker en krijgt chemo ik ben er nog slechter aan toe dan mijn vriendin. Dit is toch te zot hé, die benzo's zijn echt vergif.

Lieve Snoes ik wens je heel veel sterkte en hoop echt dat je in september terug de oude mag worden.

Ik wist niet dat het afbouwen zo afschuwelijk was ik dacht juist dat door het afbouwen de verschijnselen verminderen. En op welke hoeveelheid stop je dan?

Ziezo Snoes ik ga je nu laten heb concentratie problemen.

Heel veel sterkte en knuffels en nog eens bedankt voor jou lieve woorden.

 

Gabba,

Ik hoop dat jou afwezigheid positief is en dat je een beetje kan genieten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve benzoslachtoffer,

Je mag me alles vragen wat je wil of ik op alles een antwoord heb weet ik niet. Ik heb vrijwel de zelfde klachten gedurende de afgelopen maanden. Of ik puf heb voor boodschappen enz. Nee, ik ben ook alleen, maar woon al enige tijd bij mijn ouders. Zij zijn echt mijn steun en toeverlaat. Zodra zij weg zijn en ik ben alleen krijg ik op het moment gelijk wat paniek, hoort er echt bij, want ik ben zo helemaal niet. ga niet aan jezelf twijfelen het komt echt door dit rot spul.

Er zijn heel veel mensen dit benzo's heel lang slikken, soms als mensen dit zo lang slikken wordt het afgeraden om er überhaupt mee te stoppen, je begrijpt wel waarom. Dus in verhouding daarmee is 2 jaar niet zoveel, maar als je het vergelijkt met de 2 maanden dat jij het geslikt hebt, kan je nagaan wat het dan mijn met mijn zenuwen/lijf en hoofd heeft gedaan.

Wat je misschien kan doen is terug gaan naar een moment voordat je deze klachten had en je je normaal voelde. Zo ben je echt dat gevoel probeer ik ook vast te houden.

Ik ben net een stuk wezen wandelen dat kost me heel veel energie op het moment.

De aanvallen herken ik die jij hebt, heb ik ook last van. Het is alsof heel mijn lijf samentrekt. Krijg dan heel erg veel last van mijn hoofd, druk op borst misselijk en last van mijn huid. Ik beschrijf dit zo om je een beetje gerust te stellen.

Je vroeg of bij mij de bètablokkers helpen, ik wil niks promoten, maar deze helpen mij heel goed. Dus ik probeer hierin maar lief tegen mezelf te zijn. Dit heb ik nu nodig en daarna zien we weer verder.

Ik denk wat heel belangrijk is, doe wat voor jezelf goed voelt en wees Leif voor jezelf. Ik kan je gewoon niet zeggen wanneer dit over is, ik hoop heel snel voor jou!

Veel kracht!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Snoes en Benzoslachtoffer, alle klachten die jullie omschrijven herken ik. Ik heb ze allemaal gehad, stuk voor stuk en de ene nog erger dan de andere.

Eigenlijk is dat best raar als ik terugdenk. Bijna elke dag was er weer iets anders en dat verdween dan ook weer. Ik heb bijvoorbeeld een paar keer gehad dat mijn urine heel vreemd rook. Dat duurde dan een dag of 2 en dan was het weer weg. Dat is wel een paar keer zo geweest. Dan ineens begon ik zomaar vreselijk te transpireren ook als het niet warm was. Ik legde dat maar uit als dat mijn lichaam aan het reinigen was en van tijd tot tijd de boel dumpt. Bij mij was het heel erg dat het met mijn lijf wel ging maar niet met m'n brein. Met name de opdringerige gedachten waren heel gek. Net alsof mijn geheugen compleet in de war was. Ze noemen dit wel het episodisch geheugen. Ineens wist ik weer een bankrekeningnummer van ruim 25 jaar geleden. Of een kenteken van een auto waar ik nooit meer over nagedacht had. Maar ook veel mensen kwamen plots in m'n gedachten op. Mensen waar ik nooit meer aan gedacht had. Het was net of alles in m'n geheugen verkeerd opgeslagen was en willekeurig opgeroepen werd. Ik had echt een issue met tijd. Ik werd een beetje obsessief met het zoeken naar oplossingen op het internet. Vele dagen achtereen op benzobuddies gezeten. Alleen maar om tot de conclusie te komen dat er maar 1 ding helpt en dat is tijd. Veel tijd.

 

En al mijn gedachten waren waren pikzwart. Ik genoot nergens van, wilde nergens naar toe. En de vreselijke paniekgevoelens waren gewoon constant bij me. Ik voelde dat in m,n hele lijf. Ik werk als zelfstandige en heb echt m'n hoofd nodig bij mijn werk maar dat ging helemaal niet. Ik begreep gewoon niet meer waar mensen het over hadden, kon het gewoon niet volgen. IK dacht echt dat ik de rest van m'n leven dom zou blijven. Ik heb zelfs serieus overwogen om mijn hele opleiding maar weer opnieuw te gaan volgen omdat ik gewoon niet meer wist hoe alles werkte.

Ik kon niet huilen, ik kon niet lachen, alles was vlak en ik had het gevoel in een heel eigen parallelle wereld te leven. En in die wereld was ik helemaal alleen.

Ik voelde geen enkele connectie met andere mensen. Dat terwijl dat in mijn werk juist mijn sterke punt was. Ik heb ooit toen ik 25 was een assessment gedaan waaruit bleek dat ik sociaal hoogbegaafd was. Nou, de laatste maanden was daar weinig van over.

Ik praatte wel mensen en ging naar de noodzakelijke bijeenkomsten en afspraken toe, maar het was telkens net alsof ik er niet bij hoorde. Alsof ik de taal niet meer begreep die ze spraken.

Het hele grapje heeft me zoveel gekost. Ik kreeg nauwelijks inkomen binnen en kon zowat de hypotheek niet meer betalen. Dat gaf nog veel meer paniekgevoel.

Het bedrijf waar mijn vrouw werkte ging failliet en daardoor kregen we nog meer tegenslag. Dat kon ik er ook nog wel bij gebruiken.  Ik kreeg nog veel zwartere gedachten en zag mezelf al in een kartonnen doos wonen. Dat waren echt dwanggedachten.

Of die financiële problemen worden opgelost weet ik nog niet, ik heb teveel moeten inleveren en kan alleen maar hopen dat ik nog genoeg tijd krijg om het op te lossen.

Natuurlijk is mijn relatie enorm onder druk komen te staan door dit hele gedoe. Met name omdat het nergens beschreven wordt kan je ook aan bijna niemand laten zien hoe afschuwelijk dat is. Je kunt moeilijk aan een ander vragen om even een paar duizend pagina's over dit onderwerp te lezen en tientallen Youtube filmpjes te kijken. Zelfs aan mijn eigen vrienden en mijn ouders kon en kan ik het gewoonweg niet uitleggen.

Het komt natuurlijk ook omdat je aan de buitenkant niets ziet aan mij. Ik verzorg me zelf gewoon goed, verwaarloos mezelf niet. Dus mensen zeggen het niet maar ik denk dat ze denken dat het allemaal wel mee zal vallen. Nou dat doet het niet. Het is de afschuwelijkste ervaring en de ergste nachtmerrie uit mijn leven.

Superlatieven schieten tekort als je dit proces wilt beschrijven.

 

En dat is ook weer zo lastig aan dit hele verhaal en dit forum. Mensen die nu nog gebruiken kunnen wellicht vreselijk schrikken als ze dit lezen en dat zou ze kunnen weerhouden om te gaan stoppen. In de trant van: dit is toch te moeilijk. Dus regelmatig hou ik me nog in. Het liefste zou ik hier een enorm potje gaan schelden op de onkunde en onwetendheid van de artsen. En ook de ongeïnteresseerdheid voor dit onderwerp. Ik weet wel dat ik de rest van mijn leven de artsen zal blijven wantrouwen.

Ik ben er nog steeds niet helemaal uit of dat ze het niet kunnen weten of dat ze het niet willen weten.

 

Een paar maanden geleden kwam ik een oude uitzending tegen over slaappillen. Daarin zit een hoogleraar die les geeft aan huisartsen. Als hij hier over praat en gewoon alles bagatelliseert, zou ik het liefste bij hem thuis de ruiten willen ingooien of hem zelf een tijdje verslaafd maken aan die pillen. Het is al een oude uitzending dus misschien heeft hij al karma gekregen.

Als je even zin hebt om kwaad te zijn moet je de uitzending nog maar eens bekijken: 

Ik zou hem het leven nog wel eens zuur willen maken. Die man zit daar als hoogleraar en heeft duidelijk een dubbele agenda.

 

Maar goed, uiteindelijk overleven we dit en worden we weer de oude als voorheen. Wel met een afgrijselijke ervaring in de rugzak. En omdat de fabrikanten kunnen zeggen dat langdurig gebruik afgeraden wordt (dat staat ook in elke bijsluiter) en er niets aan te tonen is in het lijf zullen ze er wel mee weg blijven komen.

De gedachte dat zoveel miljoenen mensen dit gebruiken en ook niet bij hun dokter terecht kunnen, maakt me regelmatig woedend. Ik lees op de buitenlandse forums veel van jonge mensen wiens leven helemaal aan gort is. Jonge mensen die in de kracht van hun leven staan en die door pillen helemaal de weg kwijt zijn. En dan weer pillen krijgen tegen de bijwerkingen van de pillen. En dan steeds verder de negatieve trechter in gaan.

Wat een rotwereld is het soms toch.

En dan oude, bejaarde mensen. Die schijnen het ook als snoepjes te slikken. Ik zag een reportage op TV van een bejaardentehuis waar elke dag de apotheker met een bestelauto dozen vol met dit soort pillen komt brengen.

Ik weet ook echt zeker dat medicijnen je uiteindelijk zieker zullen maken. 

 

Maar goed, aan mij verdient Bigpharma voorlopig niets meer. Wij zijn met dit forum een paar roependen in de woestijn. Ik ben gisteren ook gestopt met het AD dat ik nog slikte. Netjes afgebouwd in 2 weken en daar heb ik nou weer totaal geen last van.

 

Snoes en Benzoslachtoffer: jullie zijn hele moedige doorzetters en ik weet zeker dat jullie het ook gaan redden en weer beter zullen worden.

Jullie zijn geen aanstellers en wat je voelt en ervaart is echt. Het is alleen zo dat je lijf en je brein je tijdelijk in de maling neemt door de gekste klachten te toveren.

 

Het gaat echt voorbij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen lieve Snoes,

 

Fijn om te weten dat jij bij jou ouders woont. Kan mij niet voorstellen hoe iemand dit alleen zou moeten overleven. Mijn volwassen zoon studeert nog en woont dus nog thuis. De laatste weken bleef hij door mijn ontwenning zo veel mogelijk thuis. Maar als die dan weg moet ben ik ook in paniek toch zeg ik hem dat niet. Met dit paniekgevoel heb ik het zeer moeilijk want ik wil niet afhankelijk zijn ik heb dan ook het gevoel geen controle meer te hebben over mijn leven.

Deze nacht heb ik dan wel goed mogen slapen maar wel kletsnat van het zweten. En het zweet ruikt de laatste nachten slecht wat ik normaal niet heb.  Nu voel ik mij super raar de golven zijn aanwezig in gans mijn lichaam en hoofd maar dan in zeer lichte mate naar het irritante toe. Zelfs de braakneigingen zijn heel licht. Wel minder geruis in mijn hoofd.  Het is net of mijn ik komt er af en toe door. Dit is allemaal zo moeilijk te beschrijven hé. Ik doe zelf wel nog mijn boodschappen met een vriendin maar durf je niet te zeggen in welke staat. Ik moet mij echt vastklampen aan de winkelkar en denk dan dat iedereen mij bekijkt. Koken doe ik ook nog op mijn ritme. Dagelijks een douche nemen, met de hond naar buiten af en toe de was en dit is het eigenlijk en dit vraagt allemaal zoveel energie en daartussen  lig ik in bed of de sofa. Wat een leven hé. Er zijn ook dagen dat ik niks kan doen dat ik mij echt slecht voel.

Maar het zijn nu de laatste loodjes hopelijk duren deze loodjes niet te lang meer.
Lieve Snoes bedankt voor jou antwoorden zo kennen we elkaar al een beetje meer. Pffff momenteel enorm last van brandend gevoel in de benen. 

Ik luister ook wel veel naar meditatiemuziek doet mij goed.

Lieve Snoes ik ga je nu laten en hoop dat je vandaag een redelijke en goede dag mag doorbrengen. Veel sterkte en goede moed.

En ja wij komen hier doorheen met vallen en opstaan.

Groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Gaba,

Bedankt voor je aanmoedigende woorden! Altijd fijn. En ik ben heel blij om te lezen dat de afbouw van jouw ad goed is gegaan. Voor jou, maar geeft mij ook weer moed. Ik denk dat we na dit proces heel goed kunnen relativeren, als je je zo beroerd hebt gevoeld. Je zou denken dat dingen straks alleen maar mee kunnen vallen. een fijne week.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen benzoslachtoffer,

Fijn om te lezen dat je een redelijk goede nacht hebt gehad. Slaap is een belangrijk medicijn.

Ik had niet geweten hoe ik dit alleen had moeten doen. Ben ze ook heel dankbaar. Ik douche me elke ochtend, kleed me aan maak me op. Sta veel in de keuken, maak lekkere salades of ga lekkere verantwoorde dingen maken. En s'middag moet ik weer gaan rusten, want dan ben ik op. Ben heel blij dat ik dat bij jou ook lees, dacht echt dat ik zwak was.

Wat lief dat je zoon veel bij je is geweest, paniek heeft echt met de ontwenning te maken. Zolang er iemand in huis is gaat het goed en zodra ik alleen ben wordt ik onrustig.

Ik zweet de laatste dagen en nachten ook veel en mijn huid jeukt.

Lieve benzoslachtoffer, wees maar wat liever voor jezelf. Je doet je best en meer kan je niet doen. Op dit moment moeten de mensen om je heen even voor jou zorgen en over een tijd ben je weer die zelfstandige vrouw.

Sterkte vandaag.

Lieve groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag lieve Gaba,

 

Bedankt voor het filmpje, had ik ook al gezien in het begin van mijn ellende. En had hierover een rot gevoel volgens mij is dit gesponsord door bigpharma. Had het gevoel dat de verslavingsarts steeds belachelijk werd gemaakt. En dan zetten ze een getuige bij zo eentje als ijn moeder ja zij weet ook niet beter. Mijn moeder neemt ook al 30 jaar temesta wel altijd dezelfde hoeveelheid maar toch. Zij heeft enorm last van geheugen verlies ik moet altijd alles 5x herhalen toch gaat zij nog gaan werken enkele uren in de week. Zij is er ook heilig van overtuigd niet zonder dit spul te kunnen leven zoals alle anderen van haar generaties. En ik denk dat die hooggeleerde wel een dikke envelop met geld geeft gekregen voor al zijn onzin te komen vertellen. Hij zou zich moeten schamen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gaba deel 2

 

Jij bent AD af dus ben je nu pilvrij SUPER. Heb gelezen dat AD wordt voorgeschreven aan jongeren stel je voor deze hun hersens zijn nog niet volgroeid, wat gaat dit wel worden ? 

Ik geef je een site van ene apotheker Fernand Haesbrouck met een zeer grote mond voor velen hierop vindt je heel veel ware informatie :

http://www.adhdfraude.net/blog/

Dan kan ik je ook nog vertellen dat The Rolling Stones indertijd ook hun deel hebben bijgedragen voor het verbruiken van benzo ziehier :

"Mother's Little Helper"
 

What a drag it is getting old
"Kids are different today,"
I hear ev'ry mother say
Mother needs something today to calm her down
And though she's not really ill
There's a little yellow pill
She goes running for the shelter of a mother's little helper
And it helps her on her way, gets her through her busy day
"Things are different today,"
I hear ev'ry mother say
Cooking fresh food for a husband's just a drag
So she buys an instant cake and she burns her frozen steak
And goes running for the shelter of a mother's little helper
And two help her on her way, get her through her busy day
Doctor please, some more of these
Outside the door, she took four more
What a drag it is getting old
"Men just aren't the same today"
I hear ev'ry mother say
They just don't appreciate that you get tired
They're so hard to satisfy, You can tranquilize your mind
So go running for the shelter of a mother's little helper
And four help you through the night, help to minimize your plight
Doctor please, some more of these
Outside the door, she took four more
What a drag it is getting old
"Life's just much too hard today,"
I hear ev'ry mother say
The pusuit of happiness just seems a bore
And if you take more of those, you will get an overdose
No more running for the shelter of a mother's little helper
They just helped you on your way, through your busy dying day
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Maar jij mag in ieder geval super fier zijn dat je dit tot nu toch allemaal hebt kunnen overleven. Ik hoop dat je alles terug op rails kunt zetten zodat je van het leven kunt genieten. Mij zul je hierna niet meer horen klagen (deed ik toch niet) en ga ik dubbel zoveel genieten van het leven.

Blij dat je je verhaal met ons wilt delen.

Bedankt lieve Gaba,groetjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Snoesje,

 

Bedankt voor jou antwoord, neen je bent niet zwak hoor. Ik denk dat ontwennen heel veel energie vraagt en dat het lichaam deze energie gebruikt om te herstellen zodat er geen energie overblijft voor andere dingen. Ik was hiervoor heel sportief maar kan de laatste maanden ook wel uren blijven liggen hoor. En nu zit ik echt in een fase met heel weinig energie super vervelend. Tot nu toe heb ik nog maar twee aanvallen gekregen dit lijkt me positief. Wie weet mogen we onze genezing in september vieren.
Hopelijk heb jij ook een betere dag.
Tot schrijfs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankjulliewel, benzoslachtoffer en Snoes,

 

Ik dacht, ik ga maar even naar een vrienden voor een bak thee.

Maar voelde mij zo ellendig, ja, ook enorm zweten en alsof ik koorts heb, net griep.

Verder zo contactgestoord als een deur, kan geen normaal gesprek voeren.

Nu maar weer even plat en straks koken.

Strak van de spanning.

 

Dag lezertjes, we geven het nog niet op, hè?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi benzoslachtoffer en sneeuwhoen,

Ik heb met mijn geest best zin om dingen te ondernemen of af te spreken met vrienden en vriendinnen, maar het gaat niet omdat ik lichamelijk teveel klachten heb. Moet wel lachen sneeuwhoen, herken zo wat je zegt over contact gestoord. Dat is de reden waarom ik niet afspreek, kan geen gesprek volgen. Ik zeg ja en amen, maar heb soms geen flauw idee waar mensen het over hebben.

We geven zeker niet op, we helpen elkaar hier doorheen!

Lieve groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo vechtertjes. Dat contactgestoorde is er bij mij nog niet helemaal uit maar het gaat al vele malen beter. Als ik dit vergelijk met enkele maanden geleden dan is er echt al een significante verbetering te merken. Wat ik zeker herken is moeilijk uit mezelf afspreken met vrienden en geliefden. Ik doe dat nog niet graag. Zakelijke bijeenkomsten en contacten durf ik prima aan inmiddels. Ik geloof niet dat het ooit aan me te zien was dat ik zo vreselijk onzeker was de afgelopen maanden. Ik vroeg dat ook regelmatig aan mijn vrouw en aan goede vrienden. Niemand merkte iets aan me. Iets dat nog steeds niet helemaal lukt is het praten over wissewasjes. Ik zit op whatsapp met kennissen en vrienden maar ik weet echt niet wat ik daar moet melden. Ook facebook kan me totaal niet boeien en ik weet echt niks leuks te zeggen of te vermelden. Mijn laatste bericht dateert van november 2014, het moment dat ik stopte. Ik kon vroeger eindeloos lange gesprekken hebben met goede vrienden aan de telefoon. Nu kap ik het gesprek al nat een paar minuten af.

 

 

En nog iets anders dat me echt opvalt. Ik kan niet meer flirten. Ik bedoel dan het onschuldige flirten met onbekenden. Nou is mijn vrouw daar natuurlijk wel ontzettend blij mee en het is ook geen echt belangrijk iets maar het geeft wel aan dat er nog steeds iets niet helemaal 100% is.

Misschien komt het wel omdat ik al anderhalf jaar niet lekker in m'n vel zit door de afbouw.

 

Waar ik ook nog een beetje last van heb is het lezen en krijgen van instructies. Nu was ik daar al nooit zo'n held in maar ik moet nu sommige dingen wel 5x lezen om het te begrijpen.

Het lezen in een boek is ook nog steeds lastig.

En aan de andere kant zijn de bovengenoemde dingen allemaal al vele malen minder heftig geworden.

 

Er zijn dus nog wel wat rest-dingen maar als het zo doorgaat ben ik al erg blij.

Ik hoop ook zo voor jullie dat het een minder langdurige kwestie gaat worden.

 

Voor zover ik het me kan herinneren zijn jullie allemaal op eigen kracht op dit punt gekomen en gezien het enorme aantal verslavingsinstituten die hier rijk van worden, is het al een wonder dat we zover zijn gekomen.

 

Veel liefs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Gaba,

Het is hier net Charlie's Angels. Jij als enige man met 3 vrouwen, haha! Help je even mee te flirten.

Ik vind het zo knap van je dat je hebt kunnen werken. Aan de ene kant zwaar aan de andere kant afleiding. Ik moet weer gaan solliciteren, maar heb nu even voor mijn herstel gekozen, ik zou niet weten hoe ik nu een goede start moet maken bij een nieuwe werkgever.

Ik herken zoveel in je bovenstaande verhaal. Ik had een drukke baan als vertegenwoordigster en veel sociale contacten. Ik was altijd aan het bellen. Nu was ik wel aan het vluchten voor mijn verdriet. Dus ik ben van overcompenseren naar ondercompenseren gegaan.

Ik moet zo lachen om je flirt verhaal. Ik durf niet eens een man aan te kijken. Ik denk dat het komt doordat we ons zo onzeker zijn gaan voelen en dat gevoel moet weer groeien. Mijn eerste doel is mijn sociale contacten weer aan te gaan. Ik goed doel dacht ik zo!

Liefs Charlie's angels

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie avond allemaal,

 

Wat mij nu opvalt na het lezen van jullie laatste berichten is dat de dialogen ondanks onze ellende positiever worden en dat er heel eventjes mag gelachen worden.

Dit is echt super want humor geneest. 

Persoonlijk heb ik het nu minder lastig met sociaal contact maar ik heb mij ook vele weken en maanden afgezonderd. Ten eerste door de pijn en ten tweede door het enge wereldje waarin ik terecht was gekomen en ten derde gebrek aan energie voor mijn eigen laat staan voor iemand anders.

En je hebt ook niks meer te vertellen alles draait rond deze hel en dit kan men niet delen met anderen. En je kunt gewoon weg van niks genieten. Zo was dit toch bij mij. Vandaag toch nog een redelijke dag gekregen zonder al te hevige pijnen behalve mijn hoofd doet raar.

Ziezo lieve mensen, ik wens jullie allemaal een fijne nacht en kop op weer een dag dichter bij de eindstreep.

PS : Snoes ik denk ook dat Gaba zijn naam mag veranderen in Charlie of er zou nog iemand moeten bijkomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi lieden,

 

Ik heb even naar het programma van Sonja gekeken, heb het jaren terug ook gezien.

Die hoogleraar en die arts hebben beiden gelijk, denk ik. Ik zie het wat genuanceerder.

Als sommige mensen zich beter voelen op 1 benzo en niet meer nodig hebben en als het om temazepam gaat,

een benzo, die niet stapelt in het lichaam, wat de langwerkende middelen met actieve metabolieten wel doen,( valium/diazepam en clonazepam/rivotril en mogadon/nitrazepam en flurazepam/dalmadorm, bromazepam, met als gevolg stapeling van hoge concentraties van het middel in het lichaam, dus meer kans op vapartijen, vermoeidheid enzovoorts ), dan is daar niks op tegen.

Deze temazepam slikster wordt vast fitter zonder het slaapmiddel, maar ook gelukkiger? Dat is maar de vraag.

Soms kun je je afvragen wat wijsheid is.

In de psychiatrie (ik zit helaas in die scene), werden ook te veel benzootjes voorgeschreven, echter, er zijn mensen, die het zonder doodeenvoudig niet redden. Niet iedereen kan tegen antidepressiva, ze werken vaak niet. Niet iedereen heeft voldoende baat bij antipsychotica om de angsten, die gepaard gaan met schizofrenie, om maar wat te noemen, te bestrijden.

Antipsychotica hebben vaak vreselijke bijwerkingen.Vooral bewegingsstoornissen(extrapyramidale aandoeningen), kunnen erg invaliderend zijn. Daar wordt dan weer een ander rotmiddel voor voorgeschreven om de symptomen te bestrijden.

Val partijen bij gebruik benzootjes?

Van antidepressiva heb ik veel meer last van duizelingen en bijna valpartijen en van antipsychotica idem dito.

Zelf heb ik mijn flurazepamgebruik moeten staken, in verband met stapeling, als dit niet zo was geweest, dan had ik het nog jaren doorgeslikt, dat weet ik zeker. Mijn flurazepam jaren waren mijn beste jaren. ja, ik was vaak moe, ja, ik had een deken over mij heen, ja, ik was vaak slaperig,ja, ik voelde geen contact, maar mijn kwaliteit van leven was veel beter dan nu. De klachten die ik voor mijn flurazepamgebruik had, steken weer de kop op en die zijn ernstiger. En ik weet, dat mijn vroeg ontwikkelde aandoening(in de eerste jaren van mijn leven) nooit meer over gaat.

Als ik niet goed reageer op andere medicatie, moet ik dus beschermd gaan wonen, er zit niks anders op. Wat een hoge prijs moet ik dan betalen door staken van een benzo.

Omdat de kortwerkende benzootjes(lorazepam, oxazepam enz) knetterverslavend zijn, begin ik hier niet aan.

Dan kom ik over een tijdje weer van de regen in de drup.

Ontkenning van ontwenningsverschijnselen vind ik een ernstig verschijsel.

Voor mij ook onbegrijpelijk. Ik kom ook mensen tegen, die ontwenningsverschijnselen hebben, terwijl ze nog gebruiken. En ze hebben geen idee, dat de klachten door de benzo veroorzaakt worden. Een psychiater hoort dit te weten en psych. verpleegkundigen ook.

Dat er in andere landen meer websites zijn valt wel wat te begrijpen. Australië, de VS, het zijn mega landen, dus de verslavingsproblematiek is daar nog groter.

Er kunnen naar mijn mening mensenlevens gered worden, als er zorgvuldig wordt omgegaan met mensen, die medicijnen af moeten bouwen. Want soms loopt het helemaal verkeerd af. En bij opbouwen van andere medicatie gaat er ook vaak van alles mis.

Enzovoorts.

En nu naar bed, oogjes toe en snaveltjes dicht.

bewerkt door sneeuwhoen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen allemaal,

 

Zeer slechte nacht gehad dikwijls wakker door rot gevoel en hard kloppend hart. Ik haat het echt om elke ochtend zo te moeten wakker worden. Nu steeds aan het bibberen en een super rot *gevoel vraag mij af of ik dit overleef. Ik hoor jullie nooit klagen over s'nachts slapen jullie dan zo goed ? Worden jullie nooit ziek wakker?

Lieve Sneeuwhoen als ik het goed begrijp dan ben jij in behandeling in de psychiatrie dit is ook wel zwaar hé. Heb ooit een vriendin een paar keer bezocht in de psychiatrie en dit leek me wel een heel apart wereldje. Ondertussen is zij wel pilvrij en gelukkig. Hieronder een documentaire over de psychiatrie :

 

 

Ik denk dat medicijngebruik zeer persoonlijk is elk hierover zijn mening. Ik ben geen voorstander van medicijn gebruik in die zin dat men eerst andere middelen moet proberen en medicijnen toelaten als allerlaatste hulpmiddel en dan nog nu spreek ik mezelf tegen. Voorkomen ipv genezen.  Indien mogelijk zouden wij onze manier van leven totaal moeten veranderen onze westerse maatschappij is ziek door haar manier van leven.  Er zijn plaatsen op de deze wereldbol waar mensen honderd jaar worden en nooit depressief, angstig, enz...worden. 

En medicijnen helpen dan wel tijdelijk vroeg of laat moet je er van af want het maakt wel kapot. Zoals ik al zei mijn moeder zweert ook bij haar Temesta maar heeft wel veel last van geheugenverlies. 

Lieve sneeuwhoen ik hoop dat jij de verzorging krijgt dat jij nodig hebt en ik denk het voordeel van zo'n instelling is dat je dan wel in contact bent met lotgenoten en elkaar dan misschien kunnen steunen.

Ziezo nog een betere dag vandaag.

Groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, vreselijk hè, dat filmpje.

 

in de ggz instellingen moet je binnen het systeem passen, anders lig je er zo uit.

verzet wordt niet meer op prijs gesteld tegenwoordig.

dat was wel anders in de tijd, dat ik in een therapeutische gemeenschap woonde.

pillen waren toen not done, maar dat is dan weer het andere uiterste.

ja, ze willen je een hoop pillen door de strot duwen en je moet zelf maar zien hoe en of je er weer vanaf komt.

Lang leven de farmaceutische industrie. *.

veel mensen zijn wel tevreden na een verblijf in een psychiatrische instelling.

het is maar net, wat er aan de hand is met een mens.

ik geloof niet dat er plekken op aarde zijn, waar mensen nooit depressief enz worden.

het wordt niet benoemd en daarom bestaat het daar niet. Psychotrauma's zijn overal.

tja, wat is normaal...ik vind niks niet normaal, maar het is maar net hoe veel last je ergens van ondervindt.

die DSM 4 criteria vind ik een ramp.

al die labels en als jouw label er niet instaat, dan verzinnen ze er wel een, want anders wordt je behandeling niet vergoed of nemen ze je niet eens op.

ja, het klopt, dat je geheugen er niet op vooruit gaat, als je benzootjes slikt, maar met andere pillen idem dito.

uiteindelijk is zonder het beste, als dit binnen iemands mogelijkheden ligt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Snoes, je bent nog een jonge vrouw en ik herinner me dat je hier kwam en aangaf dat je je niet snel laat kisten. Dat zie ik ook terug in hetgeen je schrijft, je bent sterk en je gaat het redden. Dat weet ik zeker. Het kost tijd maar binnenkort flirt je weer de sterren van de hemel. Dit is gewoon een afschuwelijke tijd en ervaring in je leven die je hoogstwaarschijnlijk over een tijdje weer bent vergeten. Zo werkt het brein dan ook weer, het vergeet uiteindelijk hoe we ons nu voelen. 

Ik weet niet of het ons uiteindelijk sterker maakt, maar wel wijzer en voorzichtiger met medicatie en in mijn geval de hele medische wereld.

In ieder geval ben ik blij dat ik je een glimlach heb bezorgd met het stukje over het flirten.  ;) 

Misschien is het goed dat je dit inderdaad helemaal uitziekt. Ik kan me zo voorstellen dat als je nu ergens aan een baan begint en het mislukt, dat het funest kan zijn voor je zelfvertrouwen. Aan de andere kant zul je ergens moeten beginnen om uit deze impasse te komen. Ik ben lang bang geweest dat ik niet uit die cirkel zou komen maar krijg daar nu wel vertrouwen in.

 

@ Benzoslachtoffer, heel toevallig heb ik net van de week ook die documentaire gezien op youtube. Dat is inderdaad een eye-opener. Het is overigens niet alleen in deze medische wereld zo. Ook in de financiële wereld - dus de banken, accountants  en de verzekeringsmaatschappijen- spelen zich dit soort dingen af. Ik wordt er wel regelmatig verdrietig van om deze wereld waarin we leven zo te zien. Het lijkt wel of het kwaad in de wereld steeds meer voeten aan de grond krijgt.

Ik heb inderdaad weinig last van slapeloosheid gehad. Hooguit drie of vier nachten. En toch was het geen echte goede slaap en stond ik vaak net zo moe op als dat ik ging slapen. Wat bij mij denk ik wel geholpen heeft is melatonine en magnesium. Daar gebruikte ik erg veel van alvorens in te slapen. Inmiddels heb ik dat ook weer gestopt en ik merk nauwelijks verschil. Wat ik in de weekenden wel eens doe is een jointje roken. Ik kan helemaal geen alcohol verdragen en zoek af en toe een beetje ontspanning en een vlucht uit de rottigheid. Ik voel me de volgende dag dan wel een beetje suf maar in het weekend is dat niet erg. Ik denk dat het beter is als alcohol. En verslavend is het volgens mij niet als je het beperkt gebruikt.

 

 

@ Sneeuwhoen, ik denk dat het gevaar vaak zit in de halfwaardetijd van de diverse pammetjes. Nu achteraf gezien bracht ik een groot deel van de dag door met ontwenningsverschijnselen. Ik gebruikte alleen voor het slapen en niet overdag. Maar overdag werd ik vaak erg knorrig en vervelend. 

Ik denk dat de wetenschap heel veel weet maar nog maar in de kinderschoenen staat met de kennis van de receptoren. 

Natuurlijk zullen er mensen baat hebben bij medicatie. Maar dat het compleet doorgeslagen is staat voor mij vast. Het komt in mijn optiek doordat we in een maatschappij leven die zulke krankzinnig hoge eisen stelt aan de moderne mens, dat uiteindelijk slechts weinigen daaraan kunnen voldoen en dat wel willen dus maar pillen gaan slikken om te kunnen blijven presteren.

Neem de waanzinnige informatiestroom die dagelijks op ons afkomt. Dat is voor mensen bijna niet meer te verwerken. Ze stompen steeds verder af en een select groepje mensen kan hier wel mee omgaan. 

Ik ben van mening dat het afschuwelijk is dat jonge kinderen volgepropt worden met medicatie omdat ze in de ogen van onze "perfecte" wereld nog beter moeten functioneren. Bij mij onstaat er dan een beeld van eugenetics.

 

Nee, deze mevrouw uit het filmpje die al 20 jaar medicatie slikt om te slapen moet hiervan af. Ik heb het 5 jaar gebruikt en had zo vreselijk veel bijwerkingen van de medicijnen die nu allemaal verdwenen zijn. Ik denk dat ze namelijk wel gelukkiger kan worden zonder pilletje. 

Net zoals die andere mevrouw zegt aan de tafel dat ze zich zo vreselijk veel beter is gaan voelen. 

Inmiddels is mijn eigen ervaring dat ik zieker ben geworden van de medicatie en ik heb hele rare dingen meegemaakt met de combinatie van voorgeschreven medicijnen. Daar hadden de dokters allemaal nog nooit van gehoord. 

Maar nadat ik ze stopte met heel veel moeite en gedonder verdwenen mijn klachten stuk voor stuk.

En ik zie dat veel om me heen, mensen hebben niet door dat de medicatie ze uiteindelijk zieker maakt. Simpelweg omdat de dokter zegt dat het niet daar aan kan liggen. 

De mevrouw aan de tafel bij Sonja die gestopt is, is er aan ontsnapt. Ze is bij psychiaters geweest die haar weer andere medicijnen gaven. Uiteindelijk werd ze pas beter nadat ze gestopt was. Haar man zei dat hij zijn vrouw weer terug had. Ik heb dat ook zo ervaren.

Het fimpje dat benzoslachtoffer heeft toegevoegd spreekt boekdelen. 

 

Iets dat me nog vaak te binnen schiet is het gegeven dat mijn beide ouders in de jaren '70 kortstondig het middel Rohypnol gebruikten. Wat daar gebeurde in die tijd is maar met 1 woord te beschrijven: waanzin. Ik heb mijn vader uit een gesloten inrichting kunnen krijgen waar ze hem nog meer medicijnen gaven. Mijn vader is het meest stabiele figuur die ik ken. Door de medicijnen werd hij compleet gek en zelfs gevaarlijk. Hij weet er helemaal niets meer van maar ik heb als jonge man gezien wat een verwoestend effect die benzo indertijd had. Mijn moeder werd ook compleet gek van het medicijn. Mijn broer trof haar aan op de snelweg in haar pyjama. Ze had allemaal keukenmessen meegenomen en herkende niemand meer.

Nadat ze gestopt waren met het medicijn werd alles weer normaal en is er naderhand niets meer gebeurt.

Ik weet zeker dat als ze niet waren ontsnapt uit de medicatie en de wereld van de psychiaters, ze de rest van hun leven gek waren gebleven. Overigens werd Rohypnol snel van de markt gehaald. De chemische samenstelling van Rohypnol is overigens niet zo heel verschillend van de pammetjes die nu nog op de markt zijn. Allemaal grijpen ze op de GABA receptoren.

 

Ikzelf heb geen historie met medicijnen en psychiatrie, behalve de Rivotril. Ik ben nu 52 jaar en slikte pas toen ik 47 was het eerste medicijn. Ik weet nu zo vreselijk zeker dat dit medicijn vreselijk veel stuk heeft gemaakt. En geen dokter die dit herkent. :ph34r:

 

Poeh, ik voel de boosheid hierover weer opkomen. Ook dat is een onderdeel van het herstelproces, denk ik. Ik voel weer boosheid. 

 

Laat in hemelsnaam in ieder geval de voorlichting over medicijnen verbeteren. Dan weet je dat je niet gek aan het worden bent en neem je niet weer een pilletje tegen de bijwerkingen van het andere pilletje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja, ik ken de rivotrilverhalen en andere verhalen.

ik ken iemand, die bijna alle lichamelijke onderzoeken heeft ondergaan en de oorzaak was rivotril, want er was fysiek niks loos.

vreselijk. en het bekende veel te snelle afbouwenverhaal uiteraard en eindigen in een ziekenhuis met insulten.

ja, er worden veel te hoge eisen gesteld aan de moderne mens.

om die reden worden er vaak te gemakkelijk pillen voorgeschreven.

en te lang.

de ritalin pillen voor kinderen, die zogenaamd ADHD/ADD hebben. Meestal niet, maar gewoon druk van alle prikkels en  te veel informatie om te verwerken, ouders die geen structuur bieden enz.

rohypnol, ja drama's, erg.

de ellende is dat elke behandeling, risico's met zich meebrengen.

therapie, pillen, ook voor fysieke ziekte...prednison bijvoorbeeld, kom er maar eens weer vanaf.

ja, die vrouw is gelukkig gestopt met haar benzootjes.

ik begrijp, dat je je leven weer terughebt en dat is fantastisch.

voor jou was het een win win situatie, dit geldt niet voor iedereen.

mensen met psychiatrische problematiek hebben problemen, die vaak van een andere orde van grootte zijn.

met pillen is lastig, zonder pillen ook en psychoses moeten zo snel mogelijk met medicatie behandeld worden, anders wordt het alleen maar erger.vaak stoppen mensen daar weer mee, wat begrijpelijk is, want de bijwerkingen zijn niet mals.

Ook in de psychiatrie zijn mensen jarenlang volgestopt met kalmerende pillen en niet begeleid, dus verwaarloosd.

nee, vreselijk, dat artsen het niet herkennen, die ontwenningsverschijnselen. Ik vond dat tijdens mijn opname een crime.

ik ken de mevrouw in het programma niet, dus geen idee, of ze gelukkiger wordt zonder temazepam, dit is voor iedereen weer anders.

ja, rohypnol is een berucht middel, heeft veel ellende gegeven.

ik ben 60 en heb tussen mijn 43ste en 55ste flurazepam geslikt naar tevredenheid, voor zover mogelijk gezien mijn problematiek en met bijwerkingen. maar ik moest er ook vanaf, maar die 12 jaar nemen ze me niet meer af.

afkicken is een hel  voor de meeste mensen. maar er zijn ook mensen, die zonder al teveel problemen kunnen stoppen, zelfs na jarenlang gebruik. die verhalen zijn er ook.

als iemand voor benzo's kiest, dan is het het minst slecht, om ze met beleid te gebruiken, dus niet vaker dan een paar keer per week, want voordat je er erg in hebt ben je zo verslaafd als een aap.

bewerkt door sneeuwhoen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

slecht slapen?

 

melatonine van de drogist helpt geen zier, als het werkt, dan is dat het placebo effect.(mooi meegenomen natuurlijk :-) )

 

de echte melatonine kan helpen.

een slaapcurusus soms ook.

vaste rituelen voor het slapen gaan.

een uur vantevoren geen tv/computer enz aan.

licht in huis dimmen, donkere slaapkamer.(maak je melatonine aan)

een uur piekeren per dag.

warme melk (tryptofaan), maar het stadium van kunnen slapen op warme melk zijn de echte slechte slapers allang voorbij.

tijdens ontwennen een kwart van 15 mg mirtazapine nemen, een halve (7,5 mg) mag ook.

praten met de maan.

even je bed uit, als slapen niet lukt.

vooral niet denken: o jeeee, als ik nu weeer niet slaaap..... enzovoorts

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...