Spring naar bijdragen

Even voorstellen


Snoes

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik zal me eerst even voorstellen. Ik ben een jonge vlotte vrouw, die me niet laat kisten en ben een echte doorzetter. De afgelopen maanden heb ik regelmatig benzodebaas bezocht en vond dat het tijd werd aan het forum deel te nemen.

Een kleine 2 jaar heb ik 3x daags 1 MG lorazepam geslikt. Ze zijn heel lang mijn grootste vriend geweest in een hele moeilijke tijd en nu mijn ergste vijand. Ik ben bijna klaar met afbouwen nog 1 mg diazepam. De laatste loodjes wegen het zwaarst is een gezegde dat altijd weer uitkomt.

De reden dat ik mee doe aan dit forum is dat het me verbaasd dat er zo weinig informatie is over de afbouw van benziodipinen. Ik heb een super fijne arts die me heel goed opweg heeft geholpen, maar in het stuk afbouw mij te weinig informatie heeft gegeven, waardoor de afbouw moeizamer ging. Hierdoor ga je informatie zoeken op internet en kom je de meest vreselijke verhalen tegen. Dan denk ik als we nou een goede voorlichting of een beschrijving hadden gekregen had het al zoveel makkelijker geweest.

Voor iedereen die duidelijke informatie wil adviseer ik dan ook de Ashton Manuel en deel te nemen aan een forum. Wat in het buitenland vele male actiever is dan hier in Nederland.

Iedereen ervaart de afbouw anders, maar ik denk dat het voor niemand leuk is. Ik denk dat het afhankelijk is hoe lang je het gebruikt, wat voor een dosis, maar ook hoe je lichaam reageert en bouw nooit te snel af!. Ik heb veel problemen met mijn medicatie gehad, meerdere allergische reacties. Mijn zenuwstelsel is zo van slag dat ik elke verandering voel.

Toch hoe moeilijk ook kan ik het iedereen aanraden om ermee te stoppen. Ook al zit ik nu nog midden in mijn afbouw. Ik ben weer helder, ruik veel meer, kan van de leuke dingen veel meer genieten, meer energie. Natuurlijk is het moeilijk om weer opnieuw met stress of spanning om te gaan, ik heb meerdere malen gedacht dat ik weer helemaal terug bij af was. Alles komt weer anders binnen, maar ook de leuke dingen.

Ik hoop dat er op mijn bericht gereageerd gaat worden al is het maar om ons hard te maken dat er betere voorlichting moet komen op de afbouw!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Snoes, fijn dat je een reactie geeft. Inderdaad is er veel te weinig bekend over de afbouw van benzodiazepines. Ik heb er ook vreselijk last van gehad en eigenlijk nog best een beetje na bijna 8 maanden. Inderdaad is iedereen verschillend en er zijn zo vreselijk veel soorten benzo's met allerlei verschillende namen.

Heel erg goed dat je de stap hebt genomen om te gaan afbouwen en ook heel goed dat je de Ashton manual gevonden hebt. Daarmee ben ik er vanaf gekomen.

Hou je ons op de hoogte van de voortgang? Inderdaad zijn de laatste loodjes het zwaarst! Maar uiteindelijk ga je je beter voelen!

Heel veel succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor je reactie Gaba!

Fijn om te weten dat er meer mensen zijn die veel problemen ondervinden bij de afbouw, ook al is het niet fijn natuurlijk.

Mag ik vragen waar jij na 8 maanden nu nog last van hebt?

Door de Ashton Manuel ben ik gaan begrijpen wat het nu precies met je doet en kennis geeft macht.

Ik vind dat deze kennis veel meer moet worden mee gegeven bij de afbouw.

En ervaren de meeste de laatste loodjes als zwaar? Het loslaten vind ik niet moeilijk, maar de ontwenningsverschijnselen worden bij mij heftiger.

Alle feed back is welkom!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Snoes,

 

Op benzobuddies.org kom ik wel regelmatig nederlandse mensen tegen. Hier in Nederland is er nauwelijks iets over te vinden. Ik hoop ook echt dat er meer mensen gaan schrijven hier.

Het is voor mij nu 8 maanden geleden dat ik de laatste benzo slikte. Eerst maandenlang afgebouwd volgens de Ashton methode. In november 2014 gestopt.

Ik had echt gedacht dat ik daarna wel snel de oude zou worden maar dat is in mijn geval niet zo. Wat ik er tot nu toe van begrijp is dat door het lange benzo-gebruik de gaba-receptoren niet goed meer zelf kunnen werken. En die zullen weer opgestart moeten worden. In mijn geval duurt dat erg lang. Ik begrijp dat bij de meeste mensen het wel klaar is met een maand of twee na het stoppen. Ik heb na 8 maanden nog steeds last van slapeloosheid, paniekaanvallen, depersonalisatie, sociale problemen, spierpijnen, grote concentratieproblemen, geheugenproblemen, depressie etc. Een andere waslijst van vervelende dingen heb ik al gehad. Maar ik ben zo vreselijk blij dat ik van de benzo af ben. Voor het benzogebruik had ik alleen last van slapeloosheid en geen enkele van de bovenstaande klachten. Het wil ook niet zeggen dat iedereen hier zo'n last van heeft. Helaas vorm ik ik een minderheid. 

Ik weet ook dat het nog even kan duren maar dat ik uiteindelijk weer helemaal de oude zal worden.

Het scheelt ook erg of je een goed afbouwschema hebt, ik begrijp dat als je coldturkey gaat, de ontwenningsverschijnselen nog heel veel erger zijn. Dus goed dat je het schema van Ashton bent tegengekomen.

Neem met name voor het laatste stukje echt je tijd, ga niet te snel met de afbouw!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh ja, ik heb erg veel gehad aan diverse internetsites in het engels. Benzobuddies is een goede. Maar ook op youtube is veel te vinden. Tik maar eens in withdrawal en dan daarachter de naam van je medicijn. Ook kun je op internet zoeken naar Dr. Jennifer Leigh. Zij is zelf gebruiker geweest en heeft ook veel last van de ontwenning gehad. Heeft een hele goede website.

Daarnaast is het natuurlijk altijd goed om bij mijnmedicijn.nl jouw ervaring met je medicijn te melden. Ook bij Lareb.nl kan dat. Zo komt er misschien iets meer bekendheid over afbouwen van benzodiazepines.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Gaba,

Bedankt voor al je feedback.

Wat heftig wat dat je er nog steeds zo'n last van hebt. Ik hoop echt dat het per week wat beter gaat.

Ik ga zeker mijn reactie zetten bij de Nederlandse sites. Ik wil gewoon dat er meer bekendheid over komt, vind het schandalig dat het als een huis, tuin en keukenmiddel wordt gezien maar zulke grote gevolgen heeft.

Ik heb zolang gedacht dat ik een aansteller was, maar kom erachter dat ik eigenlijk nog super sterk ben. Op dit moment ben ik er echt ziek van. Lijkt wel of mijn hoofd van mijn romp wordt getrokken en of ze met bakstenen op mijn borst staan.

Benzobuddies.org heb ik bezocht. Ik merk alleen dat ik het praten in mijn eigen taal toch net wat fijner vind, maar deze is wel heel actief. Ik hoop dat dit forum ook wat actiever wordt en mensen zich willen aansluiten, want wat is het fijn om met andere hier over te kunnen praten. En ook weer andere feedback te kunnen geven.

Ik ben sinds december 2014 al bezig om van 7,5 mg diazepam naar 0 te komen deze maand neem ik eindelijk afscheid van mijn laatste o,5 mg. Ik heb verleden jaar al het hele jaar met ontwenningsverschijnselen gelopen, ik dacht dat het maar slechter ging met mij, wat ik al vreemd vond en ik werd alleen maar banger. Durfde nergens meer alleen naar toe. Wat een deuk in je zelfvertrouwen geeft dat! Wat een paar pilletjes al niet kunnen doen.

Nogmaals erg fijn dat je reacties geeft. Hoop dat andere mensen die met hetzelfde kampen dit ook lezen en nooit aan zichzelf hoeven te twijfelen, maar benzo's kunnen een hoop verpesten en ik ben er van overtuigd dat hoe moeilijk het er ook is om er vanaf te komen het dubbel en dwars waard is!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Snoes, in de eerste plaats wat vreselijk goed dat je nu al zo'n stuk onderweg bent. Je bent er bijna! Ik ben zo blij dat je al veel informatie hebt kunnen vinden op benzobuddies.org Het is inderdaad erg lastig in het Engels en vaak kan ik niet goed uitdrukken wat ik voel. Voor mij is het forum m'n redding geweest en ik hoop dat dit forum voor andere mensen een redding gaat worden. Ik ben al bezig vanaf april 2014 en het is een afschuwelijke tijd geweest. Het afbouwen was al een ramp en de laatste loodjes waren heel erg zwaar. Ik hoop zo dat jij minder last zult hebben nadat je gestopt bent. Volgens mij ben ik daar een zeldzaam geval in. Maar weet dat het de moeite waard is! Echt, je beseft pas dat je al die tijd in een roes hebt geleefd nadat je gestopt bent. Tijdens het gebruik heb je eigenlijk nauwelijks door wat het met je doet.

Mensen die benzo's gaan afbouwen krijgen de meest uiteenlopende afschuwelijke klachten, zowel fysiek als mentaal. Daar moet je goed op voorbereid zijn en echt weten wat je te wachten staat. Anders val je wellicht in paniek terug in het gebruik omdat het zo afschuwelijk lang duurt en de artsen niet de klachten zullen herkennen die je wel degelijk ervaart. De artsen in NL zullen denken dat je een zware depressie hebt, een psychose, schizofreen, een bipolaire stoornis en meer van dat soort enge dingen. Vervolgens zullen ze dan waarschijnlijk nieuwe medicatie gaan geven en zo raak je in een spiraal waar je nauwelijks nog uit komt komen.

Het enige dat je nodig hebt om door dit proces heen te komen is tijd en geduld en de wetenschap dat je beter aan het worden bent, maar dat het heel erg lang kan duren.

Ik heb zoveel rare afschuwelijke klachten gehad tijdens de afbouw maar ook na het stoppen! Elke keer als ik las op de Engelstalige forums, wist ik dat het alles te maken had met de benzo-stop. En inderdaad gingen ze weer over en kwamen er weer andere voor in de plaats die dan ook weer weggingen.

Ik las laatst dat je elke keer als er weer rare klachten komen jezelf de vraag moet stellen of je het voor het benzogebruik ook had. Als dat niet zo is dan heeft het te maken met de afbouw en de stop. Dan gaat het na verloop van tijd weer over. 

 

Dat van het zelfvertrouwen en angsten herken ik maar al te goed. Ik was een zeer sociaal mens met een drukke baan, veel vrienden en altijd onderweg of bezig.

Het afgelopen jaar had ik ineens een neiging om steeds vaker thuis te blijven en ben ik ook mijn zelfvertrouwen helemaal kwijtgeraakt. Voor mijn partner is het bijna net zo erg. Het is ook bijna niet onder woorden te brengen. Maar ik weet dat het uiteindelijk weer helemaal goed zal komen. Voor jou ook natuurlijk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Gaba,

Wat een ellende dat laatste stukje. Ben net maar weer terug naar bed gegaan. Misselijk, duizelig,trillen, warm, hoofdpijn, benauwd. Kan geen licht of geluid verdragen en kan om alles huilen! Zo heerlijk om dat er even uit te gooien. Dit heeft niks met te snel afbouwen te maken, maar gewoon puur het stofje wat uit je lijf trekt. Wil er nog wel bij zeggen dat ik nog anti depressiva slik, deze dosis moet ook naar beneden, omdat ik hierdoor hartkloppingen heb en hiervoor heb ik weer bètablokkers omdat mijn lichaam anders weer in paniek springt. Dus ben er nog niet hierna, maar als die benzo maar uit mijn lijf is.

Op aanraden van jou heb ik op YouTube gekeken, vol ongeloof! Daar wordt je gewoon verdrietig van. Wat jij hierboven ook benoemde ik hoop zo dat mensen die hiermee te maken hebben dit lezen en niet aan hun zelf hoeven te twijfelen en dat ze hun leven terug krijgen juist als ze met benzo's stoppen. Al zal ieders ervaring natuurlijk ook weer anders zijn.

Mag ik vragen wat jij slikte en welke dosis?

Ik snap niet dat deze middelen zo makkelijk worden uitgeschreven, maar ook hier zal het wel met geld te maken hebben. Laten we eerlijk zijn er wordt natuurlijk veel verdient aan benzo's.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Snoes, ik gebruikte Rivoril oftewel Clonazepam. Ik had daar de vloeibare vorm van. Ik heb nooit beseft hoe sterk dat spul was. Het equivalent van 1 mg clonazepam is 10 mg Diazepam. Het is een beetje uit de hand gelopen in de jaren want ik nam gewoon een teugje uit het flesje, terwijl het zo vreselijk nauw luistert.

Nadat ik ontdekte dat al mijn klachten wel eens hiervan zouden kunnen komen, heb ik bij de apotheek opgevraagd hoeveel flesjes ik gebruikte en toen laten omrekenen. Ik schrok me wild hoeveel ik gebruikte. Wel heel raar dat zowel de huisarts als de apotheker hier nooit wat van hebben gezegd. Die hadden veel eerder moeten ingrijpen bij dit hoge gebruik. Omgerekend bleek dat ik ongeveer 50 mg diazepam per nacht gebruikte.  Ik kreeg zo,n 2 jaar geleden Cymbalta voorgeschreven, dat is ook een antidepressivum. Daar reageerde ik totaal verkeerd op en ben er meteen weer mee gestopt. Hoewel de arts zei dat het geen kwaad kon in combinatie met de Clonazepam, was dat wel degelijk het geval. De afgelopen tijd heb ik echt wel gemerkt dat artsen erg onbekend zijn met de benzo's.

Ik geloof niet dat de arts daar dan zelf wat aan kan doen, hij haalt zijn informatie uit het farmaceutisch kompas en daar staan dit soort dingen niet in.

 

Goed dat je veel zoekt, ook op youtube. Er zitten ook wel wat vreemde mensen tussen maar met name deze jonge vrouw kan het erg goed uitleggen https://www.youtube.com/watch?v=wqthcNhm4ng. Daar wordt je wel wat positiever van.

 

Vervelend dat je je zo rot voelt nu, elke dag is anders. Ik vergelijk het wel wel eens met de film Groundhog day. 

Ik had vandaag een redelijk goede dag, is moest allerlei zakelijke dingen regelen bij een notaris. Ik zag er flink tegenop maar uiteindelijk viel het me reuze mee.

 

Misschien ga ik het stukje vertalen wat op benzobuddies staat. Het heet 'what is happening in our brain" dat geeft ook een goede beschrijving van dit afschuwelijke proces. Maar is tegelijkertijd erg hoopvol.

 

Nou hou je taai en tot schrijfs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Gaba,

Fijn dat je gister een redelijk goede dag had.

Ik zou als ik jou was zeker dat stuk vertalen! ook al zijn het maar weer een paar mensen die het lezen of er iets aan hebben. Heb de link van het YouTube filmpje bekeken. Ik vind haar types het voorbeeld van het kan iedereen overkomen en zonder drama legt ze het erg goed uit.

Ik heb nog even een vraagje aan je? Was of ben jij ook moe? Ik slaap gelukkig heel goed, maar blijf moe en als ik wil lopen is het of mijn benen niet willen en mensen die druk zijn of heel veel praten, daar wordt ik gewoon eng van in mijn hoofd, alsof ik het niet kan volgen. Sorry voor al mijn vragen, maar ben gewoon heel blij dat ik erover kan praten.

Een fijne dag!

Groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Snoes,

 

Welkom op dit forum, Snoes.

Fijn, dat ook jij jouw akelige ervaringen met afbouwen van lorazepam hier deelt.

Het is voor mij ook een ellende om van dat spul af te komen, ik weet er onderhand ook alles van.(nog 2 mg diazepam te gaan, eerder in een keer gestopt met flurazepam, met geen pen te beschrijven in wat voor sores ik terechtkwam)

Ik ben ook uit gekomen bij Ashton Manual, heb veel aan die informatie gehad.

De meeste artsen hebben geen kaas gegeten van ontwenningsklachten.

Het wordt tijd, dat ze zich daar beter over laten informeren en echt luisteren naar hun cliënten/patiënten.

Ik ben al bezig sinds 2011, om eraf te komen.

Maak er gewoon een 10 jarenplan van. :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen sneeuwhoen,

Wat leuk nog 1 erbij!!!

Al sinds 2011, wat een doorzettingsvermogen heb je!

Ik wil ook dat er meer bekendheid komt over de afbouw van benzo's daarom heb ik me op dit forum aan gesloten. Voordat ik met benzo's begon had ik al wel paniek en angstklachten, maar dat had te maken dat ik echt al mijn emoties had weggestopt. Alleen het rare was dat ik merkte dat ik geestelijk vooruit ging, maar de paniek bleef of werd erger en ik niks meer alleen durfde te doen en dat had ik nog nooit gehad. Ik durfde ook niks meer zonder lorazepam. Ik dacht echt het komt nooit meer goed.

Hoe ervaar jij de laatste loodjes? Ik ben verleden week dinsdag van 1mg naar 0,5 gegaan en heb gister alleen maar op bed gelegen, zo misselijk en moe en gevoelig voor geluid en licht. Vandaag iets beter, maar komt gewoon niks uit mijn handen. Probeer het wel, maar voel me soms zo gefrustreerd omdat het niet lukt of dat ik nergens zin in heb. Dan begin ik weer te twijfelen aan mezelf.

Echt super fijn om met jullie contact hebben, je voelt je soms zo alleen hierin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Snoes, fijn inderdaad dat Sneeuwhoen ook een reactie geeft. Ik heb op benzobuddies gezocht naar nog meer nederlandse mensen en ik hoop dat die zich ook nog aansluiten op dit forum.

 

Je vraagt of ik mij ook zo moe voel. Ik ben daar een beetje dubbel in. Mijn slaap is denk ik redelijk goed, ik gebruik melatonine om in slaap te vallen en dat gaat goed. Van slapeloosheid heb ik gelukkig niet zo veel last. Toch ben ik niet goed uitgerust bij het wakker worden. De kwaliteit van de slaap is dus nog niet 100%. 

Als ik een hele drukke dag heb gehad met veel nieuwe indrukken weet ik eigenlijk wel dat ik de volgende dag een terugslag zal hebben.

 

En ja, als er hele drukke mensen om me heen zijn, heb ik de grootste moeite om het te kunnen volgen en kost het veel energie.

Dat wordt gelukkig steeds beter en beter.

 

Echt hoor, als ik vergelijk hoe ik me maanden geleden voelde en hoe ik me nu voel, is er al heel veel verbetering. Het is echt waar wat iedereen zegt; het enige dat helpt is geduld en het vertrouwen dat het lang duurt, maar dat je uiteindelijk zult genezen. Ons brein moet gewoon weer leren om zelf de receptoren aan te sturen en dat duurt nu eenmaal lang.

 

Zoals Sneeuwhoen zegt: het is zo vreselijk belangrijk dat Nederlandse artsen deze problematiek gaan (h)erkennen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hoop dat er mensen naar dit forum komen. Dus ik hoop dat ze reageren op jouw uitnodiging.

Ik ga mijn arts vertellen over het forum, zodat hij kan lezen wat er bij ons speelt en dat ik zeker niet de enige ben die er veel klachten van heeft. Je moet toch ergens beginnen.

Ik ben even naar buiten geweest een klein wandelingetje gemaakt en heerlijk vers fruit gekocht!

Wat mij trouwens goed helpt is yoga. Ik krijg nu 1x per week goede begeleiding. Dit heeft ervoor gezorgd dat mijn ademhaling is verbeterd en door bepaalde oefeningen te doen een betere bloeddoorstroming in het hoofd krijgt, ik merk sinds ik dat doe ik me beter ben gaan voelen. Het beste is deze oefeningen dagelijks thuis te doen, ben heel eerlijk dat dat me zeker niet altijd lukt, maar doe mijn best.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk Snoes, je kunt zien dat deze pagina's best gelezen worden. 65x is het al bekeken in een paar dagen. Laten we hopen dat zoveel mogelijk mensen kunnen leren hiervan.  Bij de Ashton methode had ik op het laatst de meeste last. Ik maakte op een gegeven moment de switch naar Diazepam omdat het een langere halfwaardetijd heeft. Voor mij is Diazepam niet zo geschikt want ik werd er helemaal beroerd en heel erg suf overdag van. Ik ben toen het laatste stukje wat sneller gaan afbouwen en ik dat ik daarom nog steeds last heb. Het moet echt langzaam. Ik heb in het begin van de afbouw de druppels Rivotril omgezet naar tabletten. In het begin brak ik elke keer een klein stukje af en op het laatst had ik een schuurpapiertje naast m'n bed liggen en dan schuurde ik steeds iets verder af van de tabletten. Achteraf gezien was de switch naar Diazepam niet echt goed. Ik had beter met het schuurpapiertje kunnen doorgaan. Maar dat is achteraf. 

Het is echt van groot belang dat die afbouw erg langzaam gaat en dat de patiënt zelf kan bepalen hoe lang hij doet over de afbouw. Ik heb wel eens 2 weken niets gedaan in de vakantie om me een beetje beter te voelen. Als je maar nooit meer gaat gebruiken in de afbouwfase.

 

Ik heb het zelf ervaren als dat ik 4 jaar lang allerlei stress en problemen heb weggeduwd door het slikken van de benzo. Toen ik dus iets te snel stopte was het net als een grote dam bij een meer die ineens opengezet wordt, waardoor de emoties en shit zo overweldigend worden dat mijn brein in een ander soort modus schoot. Normaal werkt dan het stofje GABA in je hersenen om je in toom te houden, dat stofje is door het benzogebruik heel erg lui geworden en het brein moet leren het weer op eigen kracht te doen. De GABA receptoren zijn lui geworden en het kost veel tijd om ze weer 100% te krijgen. Dat kost veel tijd, erg veel tijd.

 

Er is wetenschappelijk nog te weinig bekend over de werking van de GABA receptoren. Maar daar zit de crux. Een stofje dat tegenwerking geeft op de GABA receptoren is bijvoorbeeld Glutamaat. Dat noemen ze een antagonist. Ik heb er heel erg op gelet om dit zoveel mogelijk uit m'n voeding te houden. En ook scherpe kruiden en degelijke. Glutamaat zit veel in voedingsmiddelen die hartig zijn ( E621). Ik merk het direct als ik zoiets gegeten heb. Bijvoorbeeld Aziatische en Chinese voeding heeft veel Glutamaat in zich.

 

De Agonist is een stof die weer goed inwerkt op de GABA receptoren. Dat vind je bijvoorbeeld veel in peulvruchten en bonen. Dus veel peulvruchten en bruine bonen eten zorgen dat het proces iets gemakkelijker gaat.

 

Nou, een heel verhaal weer. Je ziet dat ik er al aardig op gestudeerd heb de afgelopen tijd. 

 

Het is overigens zo dat de wetenschap het bovenstaande niet helemaal onderschrijft. Maar ik heb al veel mensen hierover gehoord die inderdaad opgefokt werden van Chinees eten en dergelijke.

 

Ik voel me er minder slecht door, dat staat vast. En het kan helemaal geen kwaad om gezonder te eten, toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Gaba,

Gezond eten kan helemaal geen kwaad, ik ben ook wat aan het experimenteren zodat ik minder suikers binnen krijg. Ik heb het afgelopen half jaar zoveel gesnoept. Dat heb ik nog nooit gedaan. Schijnt dat de behoefte naar suiker ook meer kan zijn. Veel mensen verliezen gewicht, nou ik niet, haha!

Heel erg interressant wat je vertelde over Glutamaat en wat we allemaal wel niet naar binnen krijgen zonder dat we daar weet van hebben. Ik E621 opgezocht en schrik daar best van. Ik leer echt een hoop van. Dank je wel.

Nog even over mijn afbouw. Ik ben verleden jaar in 1x overgezet van 3mg lorazepam staat gelijk aan 30mg diazepam naar 10 mg diazepam. Na 2 dagen moest ik stoppen, op advies van mijn arts, wat er voor heeft gezorgd dat ik op de ehbo belande. Ik ben daarna 3x daags 2,5 diazepam gaan slikke. De tijd hierna was voor mij moeilijk. Emoties die ik nog niet verwerkt had kwamen eruit, gewoon omdat het constant onderdrukt is geweest. Gelukkig hele goede hulp hierin. Wat ik dus nog wil benadrukken is dat mijn arts mij heel goed kan behandelen, maar in het stuk afbouw van benzo's wat steken heeft laten vallen gewoon door de onwetendheid.

In het ziekenhuis hebben ze mij toen ook op de lorazepam gezet. Ik ben 2,5 geleden met toen onverklaarbare klachten opgenomen in het ziekenhuis. Kon niet meer goed lopen, mijn lichaam schudde en mijn huid stond in brand. Nu achteraf is dit een allergische reactie geweest en dit na nog 5x te hebben mee gemaakt ben ik er gelukkig achter gekomen welk stofje dit is. Kortom ik ben heel gevoelig voor medicatie. De kwaliteit van medicatie wordt ook steeds minder, omdat er veel geld aan valt te verdienen.

Heb al veel strijd moeten leveren met apotheek en zorgmaatschappij.

Nu wilde ik nog wat zeggen over benzo's, maar ben dit even kwijt. Misschien schiet het me straks te binnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Hoi Gaba,

Wat lief dat je een bericht stuurd.

Ik heb afgelopen zaterdag mijn laatste 0,5 MG diazepam geslikt. Het andere stukje wat ik er 3 weken geleden heb afgehaald begint nu echt goed uit te werken. Het is best pittig moet ik zeggen. Doorzetten het einde is in zicht. Hoe is jouw afgelopen week geweest?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Snoes. Wat goed! Het einde is inderdaad in zicht! Je mag echt wel trots zijn op jezelf! Mijn week was een beetje wisselend. Het lijkt wel of ik erg gevoelig ben voor het weer momenteel. Als het zonnetje schijnt dan gaat het eigenlijk best wel goed, maar het wisselt nogal momenteel en als er donkere wolken boven hangen dan gaat het weer wat minder. Had ik vroeger nooit zo'n last van en nu ineens wel. Als ik een slechte dag heb, heb ik ook best wel last van een dip en concentratieproblemen. Ik ga er maar van uit dat ik nog steeds aan het genezen ben. Fijn te horen dat je nog steeds op het goede pad zit. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Gaba,

Ben ook trots, maar wil dit nooit meer meemaken. Kan gewoon niet normaal functioneren. Dat is denk ik heel herkenbaar.

En van dit weer wordt niemand vrolijk lijkt wel herfst, al moet ik zeggen als het zo warm is tijdens de afbouw ik er ook niet vrolijk van wordt. Voor ons gaat de zon ook weer schijnen voor minder doen we het niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou met normaal functioneren bedoel ik gewoon weer de normale dingen kunnen doen zonder dat ik erbij na moet denken of dit gaat, omdat ik elke 3 weken wat van mijn dosis afhaalde en elke keer weer opnieuw de ontwenning hebt. Plus dat ik heel heftig reageer op medicatie en daarvoor zo verslaafd eraan dat je daardoor niet meer gewoon functioneerd. Waar ik nu het meest last van heb zijn echt puur de ontwenningsverschijnselen en nog een stuk zelfvertrouwen wat ik behoorlijk ven kwijt geraakt, maar ik merk verbetering in mijn klachten. Wat jij al eerder zei tijd en geduld.

Is het zo een beetje duidelijk wat ik bedoel?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Goedemorgen Gaba,

Wat lief dat je ernaar vraagt. Ik ben aankomend weekend 3 weken gestopt. Gisteravond voor het eerst dat ik echt niet lekker ben. Hoofdpijn en heel erg misselijk. Ik weet dat dit een paar dagen duurt.

Hoe is het met jou? Heb je het idee dat weer een beetje vooruit ben gegaan? Ik hoop het voor je.

Bedankt voor je reactie op het andere bericht wat ik heb geschreven.

Ik vind het heel spannend de komende tijd hoe ik me ga voelen. Kan bijna niet geloven dat ik me over een paar maanden een stuk beter zal gaan voelen en waarschijnlijk weer langzaam mijn leven kan oppakken, want dat ging gewoon niet door de verslaving en afbouw.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...