Spring naar bijdragen

Even voorstellen


Bardo

Aanbevolen berichten

Ik ben een vrouw van 36 jaar en heb de afgelopen 8 jaar heel veel geblowd. 

Ook ben ik de afgelopen jaren al heel vaak gestopt. Ik weet niet meer hoeveel keer..

Als ik terugval begint het keurig met 2 voorgedraaide...nooit 1 want 1 is geen. En die smaken naar meer, veel meer. Dus maar weer grammen kopen.

En voor ik het weet zit ik mezelf weer helemaal gaar te blowen. Zogenaamd recreatief.

Ik wil graag uit deze cyclus komen.. wat doe ik mezelf toch iedere keer aan.

Vandaag zit ik op dag 9 en het gaat goed. De afkickverschijnselen beginnen af te nemen. De misselijkheid is bijna weg en ook het eten gaat weer beter.

Wel brainfog overdag en s'nachts ENORM zweten. Soms craving maar niet heftig.

Dit keer (zeg ik elke keer) wil ik langer als 1 of 2 maanden stoppen, namelijk voor de rest van mijn leven. Maar de hunkering wordt bij mij na een maand erger. Ik ga het idealiseren en overal zie ik wiet.

Zijn er mensen die dit herkennen? Zo ja, hoelang duurde deze fase? Alle tips en trucs zijn welkom.

Dat was het voor nu...bedankt voor het lezen van mijn story.

 

Groetjes Bardo

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Hallo Bardo,

Ff een oppepper naar jouw kant. Stoppen kan!!! Waar ik eerder dacht dat ik dat nooit kon (loslaten), kan ik me nu niet meer bedenken dat ik ooit 1 hijsje weer zal nemen. Nu al bijna 5 jaar. Weet je wat mij hielp? Eerst afbouwen v elke dag naar alleen sweekends. Dat heb ik gedaan met online hulpverlening v de brijder.

En de escape v sweekends was er nog. Maar ik werd langzaam ook para van te stoned zijn (wiet) dus dat hielp ook. Daarna dus sweekends maar het smaakte me niet meer. En weet je, als je de shop in loopt zie je vaak mensen waar van je denkt 'jonkie' of 'zo'n stoner wil ik niet zijn '. Afkeer kan groeien. Succes!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...

Hallo iedereen!!


 


Ik ben stiekemerd!!


Ik ben nl. werkzaam als psychiatrisch verpleegkundige in de verslavingszorg en zelf ben ik dus ook verslaafd aan blowen.


Het lukt me wel om zeg maar 6mnd per jaar niet te blowen, maar die andere 6mnd dus wel!! 


 


Ik baal hiervan omdat ik a; merk dat ik minder goed presteer (concentratie/motivatie etc.) op mijn werk en minder interesse heb in 'het leven' zeg maar (althans dat is mijn mening dan uiteraard)


b; omdat ik mezelf een hypocriet voel als ik op mijn werk cliënten advies geef terwijl ik ze zelf ook niet altijd opvolg. (niet dat ik oordeel, in mijn werk vind ik dat niemand een cliënt iets kwalijk moet nemen. Het is iemand zijn of haar eigen keuze om te doen wat zij of hij wilt. Met verslaving echter is het probleem namens mij dus zo dat je onderbewustzijn 'ook verslaafd is' en tsja daar is pas echt moeilijk tegen te vechten.


 


Het begint dan allemaal met kennis opdoen etc. etc. Dan theorie in praktijk brengen (gaat hartstikke goed allemaal) Maar dan komt er weer een moment dat er een draai aan mijn blik op alles word gegeven. Dan ga ik langzaam aan terugvallen. Dan duurt het minstens nog wel een tijd voordat ik daadwerkelijk die blow ga halen en opsteek! Maar de kleine dingen beginnen op te vallen.


 


Al met al blijft het een proces waarin je beland geraakt doordat de overheid mensen er niet goed tegen (kan) beschermen en het (namens mij misschien wel 95%) de bevolking in zijn macht heeft. In alle standen!!


Ik kan het weten vanwege mijn werk  ;) Er is zoveel ontkenning in de wereld, best deprimerend. Maar goed vanaf vandaag gaan we er weer voor!!


 


Beste beentje voor en gaan met die banaan.


 


Groet,


 


Stiekemerd


 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...