Spring naar bijdragen

3 weken gestopt met drinken..maar zoooo moe..geen energie...tips en advies gevraagd.


Ilora

Aanbevolen berichten

Goed nieuws.
Op een of andere manier is het me gelukt om zonder al te veel afkickverschijnselen, compleet te stoppen met drinken.
(Dat was wel een proses waar ik een paar maanden aan gewerkt heb met al minderen in dagelijks gebruik)

Ik ben nu 3 weken zonder, dus de zware hobbel heb ik gehad.
Ook de supermarkt is geen verleiding meer voor me.

Ik heb wel ruim 6 jaar gedronken in meer en mindere maten.

 

Maar het grote probleem is dat ik dronk vanwegen extreme stress.

Nu met het stoppen van alcohol, merk ik hoe moe moe en MOE MOE MOE VERMOEID mijn lichaam is.

Gronische burnout, HSP en gevoelig.

 

Mijn dieet heb ik al omgegooid op biologisch..(voelt ook beter voor mijn lichaam)

Ik slik geen enkele medicatie, zelfs geen asprine.

Heb ook geen medicatie gebruikt om te stoppen met drinken.

Mijn batarij is leeg.

 

Heeft iemand advies om goed te herstellen na een intense periode van drinken zodat het lichaam weer kan herstellen?

Ik heb een test laten doen en mijn organen zijn gelukkig in orde.

Ik kan wel naar de dokter gaan, maar dan schrijft die weer een pilletje voor....geen zin in die stomme medicatie.
Wel sta ik open voor natuurlijke producten, kruiden en andere opties.

 

WIe heeft goed advies hiervoor om mijn batterij weer op te laden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi llora, welkom hier, want ik geloof dat dit je eerste berichtje is?

En knap dat je 3 weken gestopt bent! Inderdaad misschien wel de zwaarste hobbel.

Je lichaam heeft waarschijnlijk wat langer nodig om te herstellen. Je lever gaat weer doen waar hij voor bedoeld is en dat vreet energie. Je emoties en spanningen verwerken in plaats van ze te verdoven kost ook energie. En zo zijn er nog wel wat dingen waardoor het doodnormaal is dat je vermoeid bent.

Mijn tip, heel simpel: laat je bloed testen, onder andere op alle vitaminen en mineralen. Overmatig alcoholconsumptie zorgt ervoor dat je lever bepaalde stoffen niet of minder goed opneemt. Tekort aan bepaalde vitaminen zoals b en d kunnen extreme vermoeidheidsklachten veroorzaken. Alles vaak op te lossen met een gezond voedingspatroon, maar soms is een boost gewoon nodig. Heel belangrijk is om niet zelf te gaan experimenteren met supplementen, maar om je arts je bloed te laten onderzoeken. Zelf experimenteren kan oorzaken verdoezelen en klachten verergeren. Je klachten niet serieus nemen betekent vaak onnodig lijden. Helaas spreek ik uit ervaring. Maar... Mijn ervaring is ook dat de oorzaken soms goed te vinden en relatief makkelijk op te lossen zijn.

Denk niet dat je dokter je zomaar 'pilletjes' voorschrijft. En vitaminen zijn een levensbehoefte. Doe het voor jezelf.

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

even practisch llora

vit B1

yerba maté (googlen)

sauna en sporten

meditatie

ikzelf gebruik een fakirmatje

en dat hielp ook mijn oude slaapritme

weer terug te krijgen.

 

Welkom hier. En onderschat ontgiften niet, zowel psychisch als fysiek.

3 weken zijn een prachtstart, maar het hele proces daar mag je best aan jaar

voor uit trekken. Niet om je te ontmoedigen, maar om valkuilen te helpen zien aankomen. :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ilora,

herkenning wat betreft het moe zijn.........

 

BEK EN BEK AF. meerderen schreven het al, een jaar kost het je om je energie weer terug te hebben (ik hoef vast niet breed uit te meten hoe je systematisch dagelijks meer gegeven hebt dan goed voor je was, en de laatste jaren meer "genomen" hebt dan goed voor je was, je hebt op de reservetank geleefd blablabla enz)

 

Je vraagt advies maar je weet het zelf al (de vraag is of je het wilt horen want rust nemen komt nooit uit) : rust nemen.

Sterkte met het luisteren naar jezelf ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Beste ilora,

 

Onlangs heb ik toevallig iets ontdekt. Blijkbaar ben ik de laatste jaren allergisch geworden voor muggen (niet die in Nederland). De huisarts adviseerde Ceritizine te gebruiken. Dat heb ik gedaan en ik merkte dat ik er diep van ging slapen en zeer uitgerust wakker van werd. Dat zal persoonlijk zijn en het is geen blijvend effect, maar het niet verslavend en vrij verkrijgbaar. Misschien kan het gebruik een tijdelijk extraatje geven om fitter te worden en sporten natuurlijk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Ilora,

Hoe gaat het nu met je, nog steeds zonder drank? Ik hoop van harte van wel. Hopelijk is de moeheid je geen parten gaan spelen!

Voel je je al minder moe en heb je weer meer energie? Ik ben 25 dagen gestopt en ben sinds ongeveer 2 weken ook heel, heel moe. Toen ik dronk, voelde ik me fitter. En toch zal ik hierdoor niet opgeven, het heeft waarschijnlijk bij sommige mensen meer tijd nodig, zoals Monster schrijft. Maar ja, je verwacht na het stoppen juist meer energie, een soort beloning.

Heb je al iets gedaan met de tips van Jane, Monster en Syertse? Laat iets van je horen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...

Toevallig lees ik dit en herken het heel goed, je verwacht dqt je je beter gaat voelen en dan is het omgekeerde waar. Dat geeft de burger niet echt moed om door te zetten.

Vandaar dat ik een ervaren stopper ben, dwz, vaak gestopt ben. Toch is die moeheid er niet elke keer geweest, ik denk dat het ligt aan hoelqng je gedronken hebt voor je stopte, dus stel dat je een korte terugval hebt gehqd, dan ben je sneller fit.

Lees voor "je" , "ik".

Doorzetten want uiteindelijk ga je je beter voelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ilora, geen idee of je dit nog leest en er nog last van hebt maar als je wilt kan ik je wel wat tips geven.

Redenen kunnen zeer uiteenlopen waarom je heel de dag door kapot bent maar in de loop der jaren heb ik me daar behoorlijk in verdiept en weet talloze manieren om een ieder weer van energie te laten bruisen op termijn.

Mocht je geïnteresseerd zijn stuur me maar een PM of laat wat achter in dit topic - komend weekend ben ik niet veel thuis maar probeer het wel in de gaten te houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Gestopt sinds 8 december. De eerste week verschrikkelijk lastig inslapen, daarna (en nu nog) steeds wakker worden en moe, moe, moe. De tweede week vervelende hoofdpijn, maar die is nu weg.

Ik denk dat het nog lang gaat duren, maar het voelt toch alsof het langzaam beter wordt.

 

Jammer dat die tips niet meteen doorkomen, snap dat niet zo. Vertrouw het zelfs niet.

 

Mijn enige tip is: ga hardlopen! Al is het maar twee keer per week een half uurtje. Begin met een rondje van twee kilometer hollen/lopen/hollen en bouw dat op. Slaap je geweldig op. Dat is althans mijn ervaring toen ik 8 jaar geleden als allerslechtste hardloper van Nederland ook ben gaan lopen. Maar drie jaar geleden ben ik vanwege hartproblemen gestopt, eigenlijk zou ik wel weer eens een stukje willen gaan lopen, maar daar moet ik natuurlijk nog aan beginnen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Ragnar  :face-icon-small-shocked: alleen bij de gedachten aan hardlopen schiet ik al in de stress,Wandelen vind ik wel heel erg leuk om te doen (maar omdat ik me zo erg schaam voor mijn drankgebruik,kom ik bijna niet buiten) Maandag ga ik er weer voor de volle 100% voor dus wie weet hoever ik kom 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dropje, hoewel de gouden tips niet los lijken te komen, is er al veel gezegd hier op dit draadje.

 

Je geeft aan dat je het moeilijk vind om te stoppen met drinken, omdat je zo slecht slaapt dan.

Toen ik stopte wist ik dat ik daar last van zou gaan krijgen; ik had dat bij eerdere stoppogingen al meegemaakt. Ik wist dat ik daar doorheen moest; iets anders zat er niet op. Iedere keer als je toch weer drinkt, word je teruggeworpen in je verslaving. Het filmpje van mevrouw Els Noorlander laat duidelijk zien, hoe dat werkt.

Soms helpt Melatonine om in te slapen. Dat is een lichaamseigen hormoonachtig stofje, waardoor je in de slaapstand komt. Het is vrij verkrijgbaar bij de grote landelijke drogisterijketens.

Ook kun je je huisarts in vertrouwen nemen. Die kan voor kortere tijd misschien een slaapmiddel voorschrijven, hoewel je daar weer voorzichtig mee moet zijn.

Je kunt dan meteen vragen om je vitaminen te controleren. B1 heb je als drinker vaak tekort, meen ik. B12 en D(3) hebben mensen weleens tekort en daar kun je je goed moe van voelen.

Ik ben de 60 gepasseerd en alles gaat dan misschien wat langzamer, maar ik heb wel een jaar tot anderhalf jaar nodig gehad, voordat ik echt het gevoel had dat alle ellende van teveel drinken een beetje weg was. Het is echt een kwestie van geduld hebben en doorzetten. Maar het is het waard.

Sporten, wandelen, bewegen, lekker buiten zijn, actief zijn, mensen ontmoeten, hobbies oppakken...alles zal je helpen om je steeds beter te gaan voelen. Je moet het wel allemaal zelf doen. Maar gelukkig niet alleen. Er zijn er hier veel meer, die in hetzelfde schuitje zitten of hebben gezeten.

Succes Dropje.

Dank je wel voor je reactie,de huisarts wil niet mee werken voor slaap medicatie,dus ik zou het echt zelf moeten doen.Maar dank je wel voor je advies 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed nieuws.

Op een of andere manier is het me gelukt om zonder al te veel afkickverschijnselen, compleet te stoppen met drinken.

(Dat was wel een proses waar ik een paar maanden aan gewerkt heb met al minderen in dagelijks gebruik)

Ik ben nu 3 weken zonder, dus de zware hobbel heb ik gehad.

Ook de supermarkt is geen verleiding meer voor me.

Ik heb wel ruim 6 jaar gedronken in meer en mindere maten.

Maar het grote probleem is dat ik dronk vanwegen extreme stress.

Nu met het stoppen van alcohol, merk ik hoe moe moe en MOE MOE MOE VERMOEID mijn lichaam is.

Gronische burnout, HSP en gevoelig.

Mijn dieet heb ik al omgegooid op biologisch..(voelt ook beter voor mijn lichaam)

Ik slik geen enkele medicatie, zelfs geen asprine.

Heb ook geen medicatie gebruikt om te stoppen met drinken.

Mijn batarij is leeg.

Heeft iemand advies om goed te herstellen na een intense periode van drinken zodat het lichaam weer kan herstellen?

Ik heb een test laten doen en mijn organen zijn gelukkig in orde.

Ik kan wel naar de dokter gaan, maar dan schrijft die weer een pilletje voor....geen zin in die stomme medicatie.

Wel sta ik open voor natuurlijke producten, kruiden en andere opties.

bewerkt door Serkan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi, ik heb zelf ook een drank probleem gehad 10 jaar geleden. Je lichaam heeft tijd nodig, bij mij heeft het maanden geduurd voordat ik van die vermoeidheid af was. Probeer beetje bij beetje iets te doen, als je gewoon werkt komt dat wel weer goed uiteindelijk. Ik heb het met vrijwillegerswerk opgelost door gewoon lichamelijk een beetje bezig te zijn en dat heeft goed geholpen. Na een half jaar ongeveer was ik weer aardig opgeknapt, ik was wel een heftige drinker dus vandaar dat het enkele maanden heeft geduurd. Je zou ook een vitaminen test kunnen laten doen, mischien dat je een tekort aan vitaminen heb. Blijf volhouden zou ik zeggen komt goed heeft alleen tijd nodig. Veel succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vit. B1 wordt vaak aangeraden bij detoxen (thiamine)

Magnesium geeft energie bij erge vermoeidheid en ikzelf

heb erg veel gehad (en nog) aan yerba maté

die zowel bij detoxen als energie helpt, en ook schijnt te

werken bij afvallen. Verder ga ik graag naar de sauna en daar

laad ik mijn batterijen altijd helemaal mee op.

Sporten is ook altijd goed, want dan weet je weer even hoe het

voelt om je gezond moe te voelen en hopelijk een betere slaap te krijgen.

Niet alles tegelijk (alles of niks) dioen want dan weet je ook niet welk middel hielp☺

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 years later...

Ik ben ondertussen in mijn vierde week en heb me goed ingelezen hier , waarvoor mijn dank.

Ik ben gestopt, zag niet echt in dat ik een probleem had. Door hier te lezen besef ik dat er wel degelijk een probleem is .

Ik had nooit een kater en 's anderdaags kon ik normaal functioneren. 

Vond het normaal dat ik 3 keer per week 3 of 4 flessen wijn uitdronk en ondertussen nog een paar biertjes.. dagelijks.

Waar ik het meeste last van had waren de grote gaten in mijn geheugen, en schrik wat ik gezegd had. 

Bleef altijd rustig en kalm, maar soms vertelde ik eens waarheden die je beter niet verteld. :(

Nu: Heb ik al 3 weken hoofdpijn, en ben ik zo moe hoewel ik ondertussen goed slaap.  (neem cbd en Camille thee) maar voel dat ik geen kracht heb, en concentratie verlies. 

Mis de drank niet, en ga dit nog een tijdje zo laten. (denk zeker 100 dagen mss veel langer) , het leven gaat ook zonder heb ik gemerkt.

 

Mijn vragen waar ik hier eigenlijk weinig antwoorden vind:

Hoe lang duurt het die moeheid ?  sommige spreken van 3 weken anderen maanden.. ( zal wel afhankelijk zijn zijn van het gebruik en duur zeker) 

Heb schrik van mijn lever , denk dat die moet afgezien hebben. Dronk geen water enkel bier, en wijn. (lust geen water)  Drink nu dagelijks detox thee 1,5 liter . s'morgens citroen en gemberthee 2 tassen. S'avonds voor slapengaan 2 tassen cammile thee.

Kan ik nog iets doen om die snel te laten herstellen? Ben ondertussen ook aan een keto dieet begonnen , en ondervind dat dit niet zo goed lukt , wss door beschadiging van lever. (-4 kg op 3 weken.) Mijn gemiddelde hartslag is wel perfect :) van vroeger 66 tot nu 53 .. das prima. 

Mijn partner vind dat ik niet dezelfde meer ben, had liever het oude ik.  Ik ben ernstiger nu en minder leuk. Hoe hebben jullie partners dit ervaren?

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij hangt er ook iets in de lucht momenteel, ik ben ook zoooo moe. Veel moeier als normaliter. Ik vraag me af of vitamine zouden helpen hier tegen, om net dat beetje extra boost te geven, heeft iemand hier ervaring mee? Ik wilde deze bestellen op de website waar ik normaal altijd bestel, maar ik vraag me af of het nut heeft om eerlijk te zijn. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@denbelg ik zie je berichtje nu pas, als ik het had gezien had ik eerder gereageerd want ik had de eerste weken/ maanden ook vooral last van moeheid. Tot zeker 3 maanden na het laatste glas, waar ik op echt wel verbaasd over was…na drie maanden ging het geloof ik wel wat beter. Ik ben nu bijna een jaar gestopt en voel me frisser dan ooit. Ik heb zelfzorg op de eerste plaats gezet dit jaar dus luisteren naar je lichaam ipv er tegen in te gaan! Als je moe bent, ga je rusten, zo simpel kan het zijn. Alternatieve gezonde drankjes hebben geloof ik wel geholpen in het herstel, thee en zelfgemaakte citrus-drankjes, die gaven/ geven mij wel de nodige boosts. Hold on, het wordt echt beter! Succes en sterkte, ook jij kan dit!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...