Spring naar bijdragen

Brigit64

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal, Ik ben Brigit 50 jaar. Ik heb een BED eetstoornis oftewel Binge eating disorder. Mijn stoornis is bij het begin van de pubertijd ontstaan. Helaas wist ik toendertijd niet van het bestaan van eetstoornissen, dan had ik misschien wel eerder hulp gezocht. Een aantal jaren geleden heb ik hulp gezocht en via een vrijgevestigde psychologe bij Amarum, centrum voor eetstoornissen( Zutphen) terecht gekomen. Na het volgen van de eendaagse therapiegroep( 20 weken), tweedaagse therapiegroep( 26 weken), assertiviteitstraining ( 10 weken) en de afvalgroep( 26 weken) had ik mijn eetstoornis onder controle en was veel afgevallen. Helaas een half jaar later, (nu 3 jaar geleden) begon de terugval ( door stress) die tot nu toe voortduurt. Die stress ben ik kwijt, maar de eetbuiten( veel zoetigheid) niet en ben nu zwaarder dan voor mijn start in de groep. Opnieuw heb ik hulp gezocht en sta op de wachtlijst voor ambulante hulp. Om mijn vechtlust die ik nu heb, niet weg te laten zakken tijdens de wachttijd ben ik gaan zoeken naar een manier om me scherp te houden. Ik hoop dat dit forum mij hierbij gaat helpen. Ik heb al een paar berichtjes gelezen en herken natuurlijk veel van de dynamiek van een eetstoornis. Ik ben met veel tegenzin begonnen aan het invullen van een eetdagboek. Maar ik weet dat het kan helpen om goed inzicht te krijgen waar het fout gaat. Dit was mijn voorstelrondje. Ik hoop op goede contacten. groetjes Brigit

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...