Spring naar bijdragen

Een groet van Walter


Wallie1962

Aanbevolen berichten

Goedemiddag,


Ik ben Walter en ben 53 jaar. Heb mij zojuist aangemeld omdat ik mijzelf (weer) eens een spiegel heb voorgehouden en tot de conclusie kwam dat ik teveel drink.

Woon alleen en heb niemand die mij corrigeert of zegt 'zou je wel...' maar merk gewoon dat ik een grens over aan het gaan ben.

Als het einde van mijn werkdag nadert verlang ik al naar het 'gezellig thuis zitten', uiteraard vergezeld van een Bacardi met cola. En voel mij 'naakt' als ik geen alcohol in huis heb. Een verjaardag of feestje/diner vieren c.q. meemaken met alleen fris of slechts een of twee wijntjes is een echt unicum.

Merk aan mijzelf dat ik de laatste tijd minder slaap, humeuriger wordt, weer in gewicht aan het toenemen ben, onregelmatiger ga eten, steeds eerder opo de dag begin met alcohol etc.

Vorige week zaterdag mijn verjaardag gevierd en maar liefst drie flessen Bacardi gehad. Ik zeg maar: aan de kado's kan je meestal wel afleiden welke indruk je maakt op mensen....... Sindsdien denk ik totaal (met wat ik al had staan) zo'n 2 liter Bacardi weggedronken.

Ben sowieso ontevreden over mijzelf en die drank versterkt dat alleen maar, alhoewel je denkt dat je je met een borrel lekkerder voelt.

Had al last van astma, ondanks bariatrische ingreep in 2013 weer gewicht aan het aankomen (overigens na de ingreep nooit echt veel afgevallen), de apneu begint weer op te komen, in oktober jl. hartritmestoornissen gehad etc. etc.

Iedere keer maak ik een nieuwe start (zoals vanmorgen alle drank in huis door de gootsteen wegspoelen), maar na verloop van tijd gun ik mijzelf weer wat en dat gaat dan weer van kwaad tot erger. Ook op eetgebied trouwens.

Daarom vond ik het tijd worden om naast de goede voornemens en acties ook met lotgenoten in gesprek te gaan en te lezen hoe anderen hiermee om gaan. Bedakt in elk geval voor het virtuele luisterende oor!

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Walter,

 

Welkom op dit forum :rose:

 

Je ziet zelf, al een tijdje, dat je een probleem hebt en wilt daar wat aan gaan doen. Dat heb je al eerder geprobeerd, maar het is je nog niet naar tevredenheid gelukt.

Hoe herkenbaar :(:blush:

 

Compliment dat je nu een stap verder gaat en je hier hebt aangemeld. Ik hoop, dat je hier gaat vinden wat je nodig hebt en zoekt.

Er is genoeg!

 

Ik heb zelf jaren lopen klooien met minderen, stoppen. Niets leek te lukken en ik begon behoorlijk de pest aan mezelf te krijgen.

Ook lichamelijk begon het drinken toch wel zijn tol te eisen.

 

Op een gegeven moment had ik door, dat ik een echt probleem had en er zelf niet uit zou komen. Dat was vaak genoeg bewezen inmiddels.

Met behulp van het forum en de internetbehandeling (van Tactus) lukte het me dit keer wel! Ik ben superblij.

 

Ook ik meende last van apneu te hebben, maar nu ik niet meer drink is dat helemaal verdwenen.

 

Ik wens je hier veel succes. Na dit bericht stuur ik je een PB-tje, een persoonlijk bericht. Als je aangemeld staat, zie je het envelopje rechts bovenin je scherm rood opkleuren, ten teken van het ontvangen van zo'n bericht. Ik kopieer daar een stukje tekst in over hoe het forum globaal in elkaar zit. Misschien helpt het je wat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Walter,

Welkom.

Een hele stap om hier te komen. Goed van je!

Ik kan je verzekeren dat het leven zonder drank een stuk leuker is.

En beter voor je gezondheid.

Drank maakt je aandoeningen erger, maar dat weet je zelf ook wel.

O ja, en sinds ik niet meer drink slaap ik stukken beter.

Succes en overweeg es hulp te zoeken bij verslavingszorg.

Je hoeft het niet alleen te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allen,

Bedankt voor jullie opbeurende reacties! En MijnGerrit bedankt voor de DM!!

Ik weet inderdaad dat 'ik moet minder drinken' inderdaad geen echte doelstelling is. 'Ik drink alleen nog op verjaardagen' of 'ik drink alleen nog in het weekend' of 'ik drink helemaal niet meer' zijn voornemens die veel meer meetbaar zijn.

Vandaag dus begonnen en vanavond uit eten geweest in een Indiaas restaurant en 2 Ice tea op en het smaakte best lekker. Het is alvast een begin. :)

bewerkt door Wallie1962
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wallie welkom.

Dag 1 is binnen ! Goed gedaan.

In tegenstelling tot hsper vond ik t alleen makkelijker om te stoppen dan als er mensen bij waren. Alleen was ik vastberaden. Met anderen liet ik me overhalen.

Maar misschien werkt t voor jou anders.

Veel succes en kom maar vaak hier !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je bent alvast goed begonnen en je eerste test heb je gehad. Nu volhouden, je zult de positieve gevolgen snel merken. Tenminste, in lichamelijk opzicht. 

 

Het humeurige herken ik heel erg uit je verhaal. Door mijn drankmisbruik werd ik steeds chagrijniger, depressiever of hoe je het wilt noemen. Het stoppen met drinken geeft me een fris, positief en vrolijk gevoel. Al is het uiteraard niet altijd 'rozengeur en zonneschijn'. 

 

Veel succes en kracht toegewenst!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Skip. Gisteravond op visite geweest bij oude schoolvriend en daar 1 glaasje jenever en bij het eten 1 glaasje witte wijn gedronken.

Maar voor de rest thuis nog niets gedronken. Dat lukt mij zo te zien zonder veel moeite. Heb ook nog geen verleiding gehad om naar de slijterij te gaan. Wel zo nu en dan wel zo'n gevoel van 'normaliter zou ik nu een baco inschenken'. Maar gelukkig lukt het dan om mijn zinnen te verzetten. Na 5 dagen ben ik dus eigenlijk best wel tevreden. Mijn voornemen was om in elk geval thuis niet te drinken en alleen op visite/verjaardag e.d. (en dan ook met mate) en dat lukt dus tot dusver aardig. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed gedaan Wallie!

Morgen weer een dag. Waar zitten dan misschien je moeilijke momenten? En hoe ga je daar dan mee om?

Mij hielp dat vooruit denken erg goed. Ik zag de lastige momenten aankomen, herkende ze snel en kon mij alternatieve plan uitvoeren.

Zet hem op!

Moeilijke moment is meestal als ik thuis kom van het werk. Dat was meestal toch het moment om 'even te relaxen'.

Ik zorg gewoon dat ik niets in huis heb. Daar begint het natuurlijk. Wat dat betreft heb ik veel aan de lessen die ik heb gehad in de Obesitaskliniek (maar dan over lekkere dingen kopen).

Hou mijzelf voor dat aan het daadwerkelijk nuttigen van alcohol in huis verschillende momenten zijn gepasseerd waarop ik keuzes kan maken en waar ik de keten kan doorbreken.

Bovendien hou ik mijzelf voor dat het zo'n zonde is, al die moeite om af te vallen, geopereerd te worden etc. en dan toch weer aankomen o.a. door nuttigen alcohol.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Walter, ook een warm welkom van mij.

Er is al veel gezegd hierboven waar ik me bij aansluit.

Of je nu minderaar probeert te zijn of een stopper bent, dat is jouw proces.

Ik kan hier de cognitieve therapie van Tactive I-behandeling aanbevelen.

Tevens twee artikelen op het hoofdscherm voor je naar bovengehaald :

- TIQ's op Herhaling , en

- De Cirkels van Van Dijk

En vooral ook meepraten op de dagdraad bij Ditjes en Datjes.

Groet Joris

bewerkt door Joris
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...