Spring naar bijdragen

Maatje gezocht omgeving Enschede


inkie34

Aanbevolen berichten

Lieve allemaal,

 

Al een tijdje zat ik te worstelen me t idee om een maatje te zoeken. Maar steeds durfde ik niet zo goed. Nu zit ik hier en heb weer een rottige avond. Ik besef steeds meer dat ik het niet alleen kan. Wie zou mijn maatje willen zijn? Hopelijk heb ik mijn berichtje zo goed geplaatst. Ik hoor graag van jullie.

 

:Liefs

Inkie34

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Inkie, ook ik hoop dat je een maatje zult vinden op deze manier. Ik weet niet hoe effectief het forum in dit opzicht is.

 

Toen ik je bericht las, vroeg ik me af of een zelfhulpgroep iets voor jou zou kunnen zijn. In de zomerperiode hebben we een meeting gehad met een tiental forumgenoten. Ik merkte toe, dat het gewoon erg prettig is om met mensen te praten, die direct begrijpen waar je het over hebt. Er zijn hier wat frummers die bijv. zeer regelmatig de AA bezoeken en daar erg positief over zijn. Voor mijzelf heb ik toen besloten om te kijken, of dat ook wat voor mij was. Vooraf meende ik van niet. Ik heb een AA-groep een paar maal bezocht en een Intact-groep. Die laatste beviel nogal en tegenwoordig probeer ik geen enkele bijeenkomst te missen. Ik ben er erg enthousiast over. We hebben hier ook frummers, die meer dan één groep bezoeken en bijv. ook bij de NA of CA zijn. Het vergroot je kansen op contacten wellicht ook nog.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi MijnGerrit,

 

Dankjewel voor je berichtje. Ik ben hier naartoe gekomen omdat ik ten eerste wil uitzoeken of ik echt een probleem heb. En ten tweede durf ik niet naar de AA omdat ik dan eerst een verwijzing van mn huisarts moet hebben, en dan moet ik vertellen dat ik hier last van heb. Maar gelukkig is er t forum nog.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inkie, voor AA en andere zelfhulpgroepen heb je niets nodig hoor. Geen verwijzing of wat dan ook.

De enige kosten, die er aan verbonden kunnen zijn, zijn een bescheiden bijdrage voor koffie en eventueel huur van een zaaltje. Een paar euro per keer, zoiets.

Intact heeft ook een groep in Enschede bijvoorbeeld. Google maar eens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve allemaal,

 

Al een tijdje zat ik te worstelen me t idee om een maatje te zoeken. Maar steeds durfde ik niet zo goed. Nu zit ik hier en heb weer een rottige avond. Ik besef steeds meer dat ik het niet alleen kan. Wie zou mijn maatje willen zijn? Hopelijk heb ik mijn berichtje zo goed geplaatst. Ik hoor graag van jullie.

 

:Liefs

Inkie34

hoi ik heb het zelfde. durf niet zo goed. maar probeer het nu.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Alexis!

 

Wat fijn dat je reageert op mijn oproepje. Ik wil graag het probleem proberen op te lossen. Ik wil leren niet steeds weer naar de fles te grijpen wanneer het moeilijk wordt. Wat rot dat het je nog niet is gelukt om echt af te kicken. Misschien kunnen we elkaar helpen? Ik weet niet hoe erg het bij jou is. Ik drink niet overdag, maar wel dagelijks s avonds. Hopelijk hoor ik weer van je.

 

Liefs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Alexis,

 

Ik houdt het de laatste tijd alleen bij rode wijn en af en toe een biertje. Dit met het idee dat rode wijn toch ergens ook nog gezond is zeg maar. Bij mij begint het wel pas na 20.00 dan slaat de eenzaamheid toe. ik ben 36. Ik ben heel erg met mezelf bezig. Zit in therapie om mijn leven weer op de rit te krijgen, mezelf en mijn handicap te accepteren. Dit wil nog niet zo lukken. Ook merk ik dat bepaalde mensen die belangrijk voor me zijn, afstand van me nemen en ik weet niet waarom maar durf ook niet goed te vragen. Dit alles zorgt voor erg veel onrust, en dan is de wijn een manier om rustiger te worden. Ik ben ook blij dat je hier niet weg bent gegaan. Heb jij skype ofzo?

 

Liefs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik woon dicht bij Enschede. Heb een alcohol verslaving. ben sinds kort in behandeling via een wekelijks groepsgesprek in Enschede en dat werkt bij mij heel goed. heb ook al eens via internet een behandeling geprobeerd maar dat vind ik niet persoonlijk. nu zit ik in een groep met 8 personen en allemaal een verslaving. gokken, drugs, alcohol. één maal in de week 11 maanden lang. ik heb er nu al baat bij. we hebben een leuke groep en helpen elkaar.als je meer wilt weten? hoor ik het wel. succes dree.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo. Ik woon ook in Enschede en heb eveneens een alcoholprobleem. Ik had nooit zo nagedacht over een maatje, maar misschien werkt het wel. ik ben 58 en ik gebruik sinds 3,5 maanden Refusal en drink dus al die tijd niet. Maar de afgelopen maand heb ik weer heel veel trek gekregen en neem nu nog maar af en toe de refusal met de bedoeling om dan weer te gaan drinken. Daar word ik dan ook weer huiverig voor zodat ik weer een pil neem en een uur daarna baal ik daar weer van. Ik heb me net aangemeld voor een onlinebehandeling bij Tactus. Ik heb al vaker behandelingen gehad en ben ook opgenomen geweest ervoor, maar uiteindelijk ga ik toch weer drinken, hoewel ik het redelijk in de hand kan houden (tot het weer uit de hand loopt). Ik dronk meestal bier en dat ook alleen 's middags. Bij mij is het 's avonds ook ineens over, de trek. Raar he. Ik ben iets meer dan een jaar geleden een tijd bij AA bijeenkomsten geweest, maar ik viel aldoor terug en op een gegeven moment waren er een paar jonge knullen die ook een keer kwamen kijken en daar heel veel kritiek op hadden. Dat gaf mij een erg onveilig gevoel en ik ben daarna niet meer gegaan. Verder was de groep wel oke en ik had er ook steun aan. Maar ja, als je aldoor terugvalt voel je je toch erg onplezierig tussen al die droge mensen. Ik heb ook psychische problemen en ik ben al meer dan 40 jaar gewend om mijn stress en andere onplezierige gevoelens weg te drinken. Moeilijk om dat anders te gaan doen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste mensen hier,

 

Wat is dat toch in Enschede? Wereldstad natuurlijk, maar toch ... ;)

 

de AA is hier al een enkele maal gepasseerd. In Enschede is ook een zelfhulpgroep van Intact. Ik woon de wekelijkse bijeenkomsten in Apeldoorn bij en mij bevalt dat uitstekend. Ik ben ook een aantal malen bij een AA-groep geweest, maar dit bevalt mij beter. Misschien iets voor jullie?

Zoek op het internet naar intact zelfhulp en dan vind je het wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 months later...

Hoi Inkie,

zit nu net hier opmhet forum en afgelopen maandag voor het eerst bij de AA geweest. Ondanks kleine groep vanwege de vakantie volgende week weer.

Mss komen we met mekaar in contact.

groetjes wivi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...