Spring naar bijdragen

Nieuws, actueel & media


Paddy

Aanbevolen berichten

Op 8/24/2018 om 19:51 zei lady jane:

eye-opener voor mensen die nog steeds willen minderen i.p.v. stoppen
 

https://www.ad.nl/koken-en-eten/slecht-nieuws-voor-de-vrijmibo-gezond-alcohol-drinken-bestaat-niet~a7c35575/

Onbegrijpeliil dat dan toch weer die drogredenering opduikt van “gezien het plezier dat matige drinkers aan alcohol beleven” wordt er ter plekke verzonnen (want dat is niet onderzocht hè) dat het toch goed voor je is. Want anders mag de hoogleraar zelf zn dagelijkse wijntje niet meer hè. Wordt dat argument ook bij roken toegepast?

En rijker sociaal leven wordt er ook zonder data bijgesleept. Zouden Pakistanis en Bengalis dat dus niet hebben?

Er zit nog steeds een zeer onwetenschappeljjke kant aan die alcoholonderzoeken. Denk dat wij in zekere zin een stuk verder zijn dan de hh wetenschappers vwb het begrijpen van de alcoholmythe. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Dank voor de link @Lonster

Mooie mensen met eerlijke antwoorden en toch heb ik er een probleem mee. Het lijkt in deze uitzending net alsof alcoholisme iets is dat in deze mensen zit, omdat ze problemen hebben, of iets in de genen hebben, ziek waren etc. Maar je wordt alcoholist omdat je alcohol drinkt. Het is verslavend gif en het kan iedereen overkomen.

Deze mensen dronken allemaal ontzettend veel. Dat kan de kijkers het gevoel geven: "ja, dat zijn alcoholisten. Ik ben anders. Ik heb het onder controle". Maar iedereen die drinkt loopt dit risico. Er is geen groep alcoholisten en een groep mensen die er prima mee om kunnen gaan. Je zit op een glijdende schaal zo gauw je start met drinken en hoe snel je naar beneden gaat varieert, maar je gaat naar beneden. 

Deze uitzending sust de gemiddelde drinkende Nederlander weer een stukje in slaap.

bewerkt door Annasterre
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Interessant..dat heb ik zo niet ervaren.

Vond heel verhelderend dat de 'pickleline' genoemd werd.  Ook het wegdrinken van emoties. Al jong in aanraking komen met alcohol. En verslavingsgevoeligheid. En juist het beeld van 'gewone mensen', die leiden aan een verslaving. 

Ik ben het wel met jullie eens dat er wel iets gedaan mag worden aan de gewoonte om te pas en te onpas alcohol te gebruiken, bv in tv programma's. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Boek over de strijd tegen een kater. De schrijver drinkt er flink op los om vervolgens te onderzoeken wat er helpt tegen de kater. De gevolgen van zijn drinkgedrag staan er gelukkig ook wel in beschreven. Aardig interview met de schrijver https://www.volkskrant.nl/mensen/roet-drinken-skydiven-en-citroensap-in-je-oksel-smeren-schrijver-shaughnessy-bishop-stall-ging-op-zoek-naar-de-ultieme-remedie-tegen-een-kater~bfea43e4/

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je moet wel heel weinig om je gezondheid geven om zo’n boek te schrijven. Getver zeg ik krijg het artikel niet eens uitgelezen, zo’n walging. 

Het beste anti kater middel is spa rood. Niet ‘s ochtends maar de avond ervoor ;) 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Wat een raar argument. Een blikje in de natuur is net zo eeg als een plastic fles. Ja een blikje is over 20 jaar weg en een plastic fles pas over 2000 jaar maar dat is geen reden om op blikjes geen statiegeld te heffen. 

De link met de plasticsoep in de Stille Oceaan ontgaat mij even. Denk niet dat een fles of een wattenstokje vanuit Nederland in de Stille Oceaan terechtkomt. 

With all due respect....

https://bodyfuelwaterfilters.com/most-polluted-rivers-in-the-world

ik zie de Rijn en de Maas er niet tussen staan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...

Een net iets te vaag verhaal...
Hoezo krijg je "dus" een half glas wijn binnen met die kaasfondue? Want wat is kort koken? Maakt het uit of je die kaasfondue verwarmd tot 80 of 90 graden? Of echt laat bubbelen? En hoe hard dan? (Moet dat wel?)

Ik had graag wat exactere cijfers gezien. Want stoofvlees met een halve liter wijn erdoor vond ik altijd wel erg lekker. Wat blijft er dan over aan alcohol na 3 uur heel zachtjes  pruttelen?

En wat is acceptabel, 0,01%? 0,1%? 0,25%? Hoeveel alcohol zit er eigenlijk in een appel? Ik had laatst een druif die smaakte naar oude wijn...

Ik heb wel eens gehoord dat alcoholmoleculen niet verdampen omdat ze zouden blijven plakken aan moleculen in het eten die niet verdampen. Ook vaag. 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En dus maar weer eens: bij twijfel niet inhalen.
Als je echt voor de nul gaat kun je gewoon beter niet met/in alcohol koken, bakken en braden.
Zelfs al zou er geen spoortje alcohol overblijven, dan nog...
Het is maar net hoe serieus je je eigen alcoholprobleem neemt.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...