Spring naar bijdragen

Nieuw en momenteel last van afkickverschijnselen


Hsper

Aanbevolen berichten

Hoi Hsper,

The day after, zoiets?

Ik zou wat er nu is gebeurd samenvatten onder "Drank voegt niets toe".

Voor mij was dat een kapstok, een soort toverforumule, waardoor ik zeker in het begin toch een aantal keren heb kunnen volhouden om niet te drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je snapt niet waarom je tóch gehaald hebt ondanks dat je tegen jezelf zei het niet te doen.

Dat valt onder het kopje: "de waanzin van verslaving".

Huttula raadt je aan gewoon door te gaan. Daar sluit ik me bij aan met de toevoeging: ga eens wat dieper in

op die waanzinnige tegenstelling van niet willen maar toch doen..

Wél doen als je weer totaal nuchter bent. :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, net terug van trainen, totaal geen zin vandaag en moest mezelf echt pushen. Kijk, mijn doel was/is gewoon gezond leven en trainen alleen ik ben wel met roken, alcohol en slecht eten zonder hulpmiddelen van de ene op de andere dag gestopt. Ik denk dat het zeer moeilijk is om alles direct foutloos vol te houden en dit was een slippertje, is alweer in het verleden dus niet meer van toepassing :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed zo Hsper! Ik heb vanmiddag mijn rondje hard gelopen. Ik had ook geen zin, maar heb toch heerlijk gelopen.

Achteraf voel ik me meestal prima en dat weet ik vooraf ook wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb het geestelijk toch voornamelijk zwaar, niet direct aan alcohol denken maar momenteel wat zorgen wat het triggered. Me gebit is heel erg slecht maar ik kan niet naar de tandarts omdat ik in de sanering zit en alleen maar een basisverzekering heb, heb de laatste 2 weken steeds meer pijn in me handen met vlagen dus dat klinkt ook niet al te positief, er is altijd wat in me leven, nooit is een periode van volledige rust.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Hsper,

 

Lastig. Misschien dat je het toch met de gemeente kunt bespreken of er iets mogelijk is? 

Het wordt je niet makkelijk gemaakt. Ik kan je alleen maar sterkte wensen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hsper, las je berichten over tandarts. Ik zit ook in wsnp sinds mei vorig jaar. Heb via bewindvoerder geregeld dat ik komende maandag naar tandarts mag. Denk dat ik geen andere optie heb dan prothese, 75% wordt daarvan vergoed uit basisverzekering.

 

Weet ook nog niet zeker of het mij allemaal gaat lukken, maar mijn zelfvertrouwen krijgt wel boost als het gedaan is.

 

Misschien contact opnemen met je bewindvoerder hierover.

 

Je mag altijd pb sturen, reageer soms niet snel.

 

In ieder geval succes en heb bewondering voor je

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je een prothese hebt dan is dat nood en in noodgevallen willen ze wel helpen, helaas niet als een paar kiezen kapot zijn, eerst moet heel je mond verrot zijn en dan helpen ze pas, typisch Nederlands maargoed, ik verzin er wel weer wat op.

Deze week is het niet zo goede week geweest, ipv drinken ben ik op het vreten (nee mods dit is geen scheldwoord) gegaan. IJs, slecht voedsel, vanalles.

Merk ook dat ik erg eenzame en lich depressieve gedachtes heb, één van de gedachtes dat ik al van jongs aan heb is dat ik deze wereld niks vind. De maatschappij niet, de wereld in ze algemeen, de mensen, de structuren, wetten, regels, totaal geen fantasie alleen maar keihard totale realiteit.

Maargoed, ik zal jullie die diepgaande gedachtes besparen ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Hsper,

 

Ik hoop dat je inderdaad wat kunt verzinnen voor je gebit. Heel vervelend zo.

 

Ach, slecht eten is niet goed, maar drinken lijkt me vele malen slechter. Ik snoep ook nog steeds teveel.

 

Zo'n bui als jij beschrijft heb ik een enkele keer ook wel. Misschien minder heftig dan jij beschrijft. Alles lijkt je dan in een keer aan te vliegen.

Ga maar in een hoekje zitten, wachten tot het over is. Er zijn toch altijd ook leuke dingen om te doen en er gebeuren ook goeie dingen.

Je moet ze soms aan de haren je hoofd in trekken, maar ze zijn er wel.

 

Sterkte me je bui. Ook dat gaat weer over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is alleen geen bui, dit heb ik al vanuit me jeugd alleen vroeger dacht ik er minder aan omdat ik blowde door de weeks en in het weekend drinken maar het gevoel blijft hetzelfd, als hsper gaan me gedachtes en gevoelens niet alleen tot aan de grens en ik bekijk de wereld in ze totaliteit. De realiteit is te realistisch, de wereld te bruut, politieke spelletjes, macht, oorlogen. Ik word min of meer geforceerd eraan mee te doen. Zodra ik van de financiele shit af ben is er een grote kans dat ik weer ga zwerven maargoed, eerst deze 3 jaar doorkomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik was er vandaag heel dichtbij. Ging nog even een boodschapje doen, en altijd als ik ga drinken ga ik berekenen hoeveel ik nodig heb voor de rest van de dag.

In me hoofd had ik al, klein flesje whiskey met stuk of 4 toledo's (bier met tequila smaakje) stond al voor het bier mja, toen dacht ik alweer bij mezelf, dan weet ik wel weer hoe het gaat want als het op is en de roes wordt minder dan ga ik meer halen om helemaal kapot te gaan plus de laatste keer was ik echt super kapot er van DUS uiteindelijk niks gehaald :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...