Spring naar bijdragen

Nu dan echt ?


dribbeltje

Aanbevolen berichten

Nu, dan echt, deel 2. Zit nog middenin het ADB, alchol de baas worden, inmiddels 4 maanden droog , maar merk dat ik vreselijk ga compenseren met eten. Nu is eten altijd al een probleem geweest voor me. Of eigenlijk het met mate eten, voelen wanneer ik genoeg heb gehad, vol zitten, verzadigd zijn. Me rot voelen dus gaan eten, om me even beter te voelen. Blij kunnen worden van de cholade in huis, me verheugen op een zak pepernoten. Het stiekeme eten, me schamen omdat ik klaag over te zwaar zijn en toch niet gewoon stop met over-eten dus het ' eigen schuld -dikke bult' verhaal!

Hoe ik het wil gaan doen weet ik niet maar dat er iets moet gebeuren is helder!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Dribbel,

 

Ik heb de eerste maanden ook gecompenseerd met snoepen en snaaien. Ik ben nu al een paar maanden bezig om daar wat aan te doen, maar dat lukt niet erg goed.

Wat er moet gebeuren is duidelijk, hoe ik dat ga doen nog niet. Het lijkt wel wat op hoe ik met drank omging; telkens me weer voornemen om het anders te doen en me er dan toch niet aan houden. Ik worstel er nog mee.

 

Je gaf al aan op te zien tegen de feestdagen. Ik heb dat opgevat als alcohol-gerelateerd. Als dat zo is, dan kun je jezelf de vraag stellen of je de komende maand, waar je al wat tegenop ziet, nog verder moet belasten door er de strijd tegen de kilogrammen aan toe te voegen. Zelf ben ik van plan om de komende maand wel te proberen het eten, snoepen en snaaien wat binnen de perken te houden, maar er geen heilig moeten van te maken. Het wordt mijn eerste Kerst en mijn eerste jaarwisseling sinds vele jaren, die ik nuchter ga beleven. Daarna kijk ik verder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ietje?? Huh? Die heb ik hier nog niet gezien toch?

MG, ook hier, leuk! Inderdaad is mijn topprioriteit ADB te zijn en blijven, boven het eten, maar geef ik mezelf daarmee juist ook niet een vrijbrief om toch te eten. Want ik doe al zo mijn best door niet te drinken dus dan mag ik mezelf toch wel troosten met eten?? Iets in die trant?? Ik weet het niet hoor en ik heb ook nog geen datum geprikt, ben nog aan het denken hoe ik het ga aanpakken. Gewoon gezond eten heb ik al duizenden keren afgesproken met mezelf om een uur later gewoon aan de stroopwafels te zitten. Er moet een knop om, net als bij alcohol. Ik heb trouwens vorig jaar de maand december ook niet gedronken, toen stond ik op 1 januari vroeg de ramen te lappen dus die ervaring heb ik al...;-))

Diëten geloof ik niet in, heb ik al jaren geleden afgezworen. Uiteindelijk is het met je boerenverstand ' eten' , ik weet heel goed waar het mis gaat maar kennelijk moet ik iets met de reden dat ik ga eten. Ik weet ook dat wanneer ik me goed voel, goed slaap ik veel beter gezond kan eten.mhoe slechter het met me gaat hoe slechter ik ga eten. Misschien ook veel meer gaan lezen/ begrijpen van hoe het werkt. Dezelfde methode hanteren als bij alcohol?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie moment hier dan sommige ook alcohol proberen hebben of hadden. Super knap dat jullie dit volhouden en dan ook het eten erbij te doen. Heel knap.

Zelf drink ik sinds mijn 16de al geen alcohol meer wegens medicatie, ook was mijn alcohol alleen maar met uitgaan. Ik mis het totaal niet. Maarjah ben er ook niet verslaafd aangeweest. Vind het juist vies haha :P

 

Wel fijn dat we elkaar kunnen steunen en elkaar ervaringen delen.

 

Ik heb momenteel ook al dikke straf punten, gisteren verjaardag van mijn moeder gehad ook kwarkgebak gehad. Nu net mijn hond naar mijn ouders gebracht ben hier trouws nog steeds. Weer een stukje gepakt met slagroom erop. Wat ik eigenlijk niet had moeten doen. BAH! Steeds die gevecht, helemaal lastig dat je ik niet streng ben voormij zelf , moet ik eigenlijk wel worden. Die knop is niet om en hopelijk komt dan wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We weten heel goed waar het aan ligt maar kennelijk levert het snoepen/ eten toch iets op anders stopten we wel. En het is echt niet altijd trek, ja trek in iets anders....een behoefte, een gevoel, een......tja....wat eigenlijk? Wist ik het maar precies dan kon ik er wat mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helemaal zonder suiker is inderdaad erg moeilijk maar het wordt ook steeds bekender hoe slecht suiker is! En dat de behoefte aan meer alleen maar erger wordt door suiker te eten. Geldt dat ook voor natuurlijke suikers?

Zit nu aan de koffie met een zoetje erin en in gevecht met de pepernoten die in de kast staan. Ga dus snel wat doen, dat helpt!

En op tijd een boterham eten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag na de lunch, gewoon 3 boterhammen met filet en sla, toch nog danio kwark gepakt en toen nog chocolade, zo stom! Juist op tijd gaan eten zodat ik niet teveel trek zou hebben en dan nog. Nu net terug van sporten, wilde het liefst afzeggen vanwege weer die stomme hoofdpijn maar ben blij dat ik geweest ben. Nu echt trek dus zo maar wat fruit pakken en een kopje thee!

Morgen Sinterklaas vieren met de kinderen en dan gaan we gourmetten en dat mag, veel rode sauzen dan maar!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ppffff, zit heel erg vol, heb vreselijk zitten snoepen vanmiddag tijdens het Sinterklaasspel, dan staat het er en stop ik het achter elkaar in mijn mond. Het lijkt wel erger te worden de laatste tijd. Bedacht me net dat ik ook weer begonnen ben met de pil vanwege de hormonale hoofdpijnen en daardoor duurt het langer voordat mijn menstruatie komt. Zal ik daardoor nu juist meer blijven hangen in het gevoel te moeten eten?? Moet dus nu nog gourmetten. De rest heeft wel normaal gegeten dus die hebben gewoon trek! Mijn man kan dan geïrriteerd reageren dat hij ook verbaasd is over de hoeveelheid dat ik weg werk. Tja, dat is ook niet normaal en dat weet ik heel erg goed, maar commentaar helpt niet echt! Integendeel! Ik ga dan mopperig reageren op zijn drankgebruik! En dat na een gezellig kadootjesspel met de kinderen. Jammer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
  • 3 months later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...