Spring naar bijdragen

Voorstelle: Anne87


Anne87

Aanbevolen berichten

Hallo Iedereen,

 

Ik ben Annemiek en ben 27 jaar en doe al meerdere pogingen om af te vallen, wat tot heden totaal niet lukt.

Door mijn verslaving aan snoep en chocolade het zoetigheid.

 

Vandaag heb ik mij online aangemeld voor het online behandeling.

 

Verder woon ik samen met mijn hondje.
Werk op een plaats waar alleen maar snoepgoed en chocolade verkoopt.

Dus mijn verleiding is dagelijks heel groot.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Anne

Dapper om je hier te melden.

Dit forum is nog niet echt druk bezocht

maar toch als er 1 schaap over de dam is volgen er meer.

Moet zeggen dat ik vandaag nog heb gedacht om me hier voor te stellen.

ook ik heb een probleem met eten met name zoetigheid

Weet zelf niet wat online behandeling voorsteld.

Vind het knap dat je het gaat aan pakken...

zekers als je al de hele dag tussen dat zoete eten staat

Succes..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Anne

Dapper om je hier te melden.

Dit forum is nog niet echt druk bezocht

maar toch als er 1 schaap over de dam is volgen er meer.

Moet zeggen dat ik vandaag nog heb gedacht om me hier voor te stellen.

ook ik heb een probleem met eten met name zoetigheid

Weet zelf niet wat online behandeling voorsteld.

Vind het knap dat je het gaat aan pakken...

zekers als je al de hele dag tussen dat zoete eten staat

Succes..

Dat moet ik ook ervaren het online behandeling.

Ik hoop ook dat er meer mensen zich aanmelden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook ik heb problemen met eten of maat houden en gebruik eten als ' verdoving' !

Heb nu bijv. zware hoofdpijn van veel te veel chocolade afgelopen dagen. Ik weet dat ik hoofdpijn krijg en toch doe ik het iedere keer weer. Nu dus spijt, tja....

Succes Anne en hopelijk wordt het wat drukker hier.

Ben benieuwd naar je online behandeling.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk dat ik niet meer alleen ben....

Dat we elkaar helpen....

 

Ik hou mijn eetdagboek inmiddels wel bij, alleen nog afwachten voor verwijsbrief van mijn huisarts. Deze is inmiddels door etendebaas.nl aangevraagd.

Mijn huisarts wacht ook namelijk op het rapportage overmij van de dieëtiste. Hopelijk kan ik gauw beginnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben je al lang bij een diëtiste? Heb ik ook jaaaaaren geleden gedaan, ben nu 42 en was toen begin 20 , toen kon ik ook al geen maat houden. Is uiteindelijk verschoven naar drank en nu drink ik niet meer en TADDA ...daar is de eetproblematiek weer!

Eetdagboek, ken ik, maar hoe belachelijk ook, ik schrijf niet alles op!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Schaamte dan toch, men heeft toch een mening over te dikke mensen die gewoon teveel eten. Tja, moet je dan gewoon niet doen. Zijn geen doorzetters, willen niet echt etc.. Je kent het vast wel! Ik weet natuurlijk niet of je te zwaar bent, dat hoeft natuurlijk helemaal niet maar de meesten die ik ken die problemen met eten hebben zijn wel wat te zwaar dus is een aanname van mij dat een ieder die hier komt te zwaar is......Ken ook wel wat mensen die alles kunnen eten en gewoon niet aankomen maar zij hebben er dan ook niet zo'n probleem mee. Dus heb ik nu een probleem omdat ik te zwaar ben of omdat ik teveel eet/snoep?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben je al lang bij een diëtiste? Heb ik ook jaaaaaren geleden gedaan, ben nu 42 en was toen begin 20 , toen kon ik ook al geen maat houden. Is uiteindelijk verschoven naar drank en nu drink ik niet meer en TADDA ...daar is de eetproblematiek weer!

Eetdagboek, ken ik, maar hoe belachelijk ook, ik schrijf niet alles op!

Nee, zit nog niet zolang bij de dieetiste. Ik heb mail contact met mijn dieetiste.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd. Wat deze week mijn weegschaal gaat zeggen. Morgen is die dag!
Heb gisteren verjaardag gehad, ook dat is zo irritant qua hapjes etc. Kun je niet vanaf blijven.
 

Afgelopen donderdag naar mijn huisarts geweest, die vertelde dat ze vandaag het verwijsbrief de deur uit ging. (dus afgelopen donderdag)
Ben benieuwd wanneer etendebaas.nl mijn verwijsbrief ontvangen, dan kan ik eindelijk beginnen met mijn verslaving.

 

 

Hoe gaat het ondetussen bij jullie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Hoi Anne,

 

Goed bericht; dan kun je beginnen met ondersteuning. Mijn probleem is alcohol en met ondersteuning kon ik er afblijven.

Onder andere door het forum lukt dat me nog steeds.

Wel ben ik veel meer gaan snoepen. Na de zomer kon ik twee maanden echt anders eten en dat ging goed, maar daarna ben ik weer in het oude patroon vervallen.

Vanaf 1 januari (goede voornemens) ga ik dat weer aanpakken.

 

Fijne feestdagen en veel succes straks!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Momenteel heb ik nog steeds geen hulpverlener toegewezen gekregen. Zou ook wel komen dat de feestdagen er ook tussen zitten. We wachten rustig af.

Per 1 januari 2015 moet er echt wat gebeuren. Weer een mooi begin voor het nieuwe jaar.

Alleen ga nu beetje kijken wat ik kan gaan eten en anders kan eten en ook proberen te varieren, ik eet elke dag vooral overdag altijd hetzelfde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sinds ik niet meer drink heb ik vaak trek in zoetigheid. Dat had ik vroeger veel minder. Ik hoor bij wel meer stoppers dat ze snoepers zijn geworden.

Deze zomer heb ik een periode gehad dat ik eigenlijk niet snoepte. Wel veel fruit, zoals blauwe bessen, perziken, mango's. Rauwkost zoals worteltjes en komkommer, paprika. Roggebrood in plaats van brood, meer bonen, bruine rijst en volkorenpasta, meer groenten. Dat ging best goed. Daarna kwam de klad er weer in :(

 

In de afdeling "Alcohol de baas" zit onder "Ditjes & Datjes en Dagdraad" een onderwerp "Kilokiller". Daar vermelden we wel ons streefgewicht en iedere week op vrijdag of zaterdag ons actuele gewicht. Misschien ook wat voor jou?

 

Het niet snoepen en geen ongezonde dingen eten lijkt voor mij toch erg op het niet meer drinken. Ook hier heb ik last van zo'n "stemmetje" en houd ik me niet aan mijn voornemens. Dat is ook een oorzaak geweest, waarom ik na de zomer toch weer meer ben gaan snoepen. Ik werd al moe bij het idee dat ik nu voor eten/snoepen eigenlijk ook weer zo'n traject in moet. Maar ik ben het wél van plan.

 

Succes Anne!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Anne..wat soms ook wil helpen is als dit gebeurd in dit soort winkels jezelf belonen om geen snaai te kopen maar een ander hebbedingetje uit dezelfde winkel.

Klein herinneringetje hoe sterk je op dat moment bent geweest

Na verloop van tijd groeit je verzameling sterke momenten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...